2022-09-13, 11:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Unga kvinnor är ofta rädda för SD, men nu skräms de även av utvecklingen. Exakt här är den tid då dessa kvinnor kommer att söka trygghet i sina familjer istället för i att vara pk.

Jag tror kanske det beror lite på vart man bor också. I mitt område är man rädd för killar oavsett hudfärg. Ser du en man gå efter dig en mörkt kväll från bussen tex blir du endå nojig. Det är ju inte direkt så kvinnor känner sig tryggare för det.
Citera
2022-09-13, 11:12
Medlem
Jag är kvinna och röstade på SD av många anledningar:

Är trött på massinvandring, gängkriminaliteten, våldtäkter, sabotage och stenkastning mot blåljuspersonal, bilbränder, attityd och beteenden hos vissa arab/somalier/afghaner, de kommer hit och "ska ha" och skiter i Sveriges regler och normer.

Är också förbannat trött på att PK vänster osv ska kalla SD för nazister, rasister.

Röstar SD för att protestera mot dessa idioter som spyr ut ordet rasist/nazist hela tiden!

Vill ha tillbaka det trygga Sverige från förr!
Citera
2022-09-13, 11:15
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Finns det någon statistik att läsa om det? Jag tycker mer jag läser män valde mest högersidan och kvinnor vänstern.

https://www.svt.se/datajournalistik/...valjargrupper/

Citat:
SD 22 (+10)
M 26 (+2)
KD 5 (-1)
L 5 (0)

S 20 (-2)
V 10 (-1)
C 6 (-5)
MP 5 (-1)

18-21

Kvinnor är vänstern mer starka generellt men SD har gått starkt framåt och är i höjd med M i antalet kvinnor. Det är otroligt starkt för att va SD.
Citera
2022-09-13, 11:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.svt.se/datajournalistik/...valjargrupper/

18-21

Kvinnor är vänstern mer starka generellt men SD har gått starkt framåt och är i höjd med M i antalet kvinnor. Det är otroligt starkt för att va SD.

Jo men jag trodde ni menade dom var högre upp en så.
Citera
2022-09-13, 11:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag tror kanske det beror lite på vart man bor också. I mitt område är man rädd för killar oavsett hudfärg. Ser du en man gå efter dig en mörkt kväll från bussen tex blir du endå nojig. Det är ju inte direkt så kvinnor känner sig tryggare för det.
Du har säkert rätt i att det beror på var man bor ifall man känner sig trygg ute en sen kväll eller ej, men det var inte den typen av trygghet jag tänkte på nu utan rädslan för SD respektive rädslan för elbristen och situationen i Europa. Den senare blir väldigt konkret när mannen tar upp de problem som kommer att drabba familjen direkt i form av ekonomi. Den typen av diskussioner i familjen strax innan ett val öppnar upp för politiska samtal runt familjebordet där diffusa rädslor för "högerextremister" tillåts analyseras utan gap och skrik från kvinnligt håll.
Citera
2022-09-13, 11:23
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Jo men jag trodde ni menade dom var högre upp en så.

Skrev i trådstarten att M och SD är jämnhöga i antalet kvinnor, så förstår inte hur du kunde tro det!

Att gå från 12% kvinnor till 16% är procentuellt mycket bra för att vara ett sånt stigmatiserat parti. Det är inget man sopar under mattan. Tänk om SD var lika rumsrent som M i media?

Men det största genombrottet är ju bland 18-21 där man dubblar antalet röster från 12% till 22% män och kvinnor kombinerat.

Det är ju dessa röster man vill värna om för dessa kommer ju vara väljarunderlaget när 65+ sossar dör.
Senast redigerad av Haddock93 2022-09-13 kl. 11:25.
Citera
2022-09-13, 11:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kollar man på datan från valet så har SD fullkomligt exploderat bland yngre väljare 18-30, nästan dubbla antalet väljare från 2018.

Även kvinnor där man nu ligger i höjd med M.

Hur kommer det sig att unga väljare och kvinnor nu röstar på SD betydligt mer än förut?

De etniska svenska ungdomar som får rösta är den generation som fått stå ut med att studera med skäggiga afghaner. Upplevt hot o trakaserier från invandrargängen.
Vet med sig om riskerna att rånas, förnedras o misshandlas av ”vissa grupper”. Flickor som växt upp med att ha överfallslarm i ena handen o prata med mamma i telefon när de går hem efter nio på kvällen. Osv

Samtidigt som deras präktiga lärare hela tiden säger att SD är dumma rasister.

Tacka fan för att de röstar SD.
Citera
2022-09-13, 11:40
Medlem
Melker9889s avatar
När alla lojalitets-röstande boomers försvinner så lär SD rusa till toppen. Var väldigt många skolval där SD blev störst.
Citera
2022-09-13, 12:09
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Jag hänger inte med några tonåringar, men när man snackar med praktikanter och nyexade på jobbet så märker man att de vuxit upp i ett helt annat Sverige än vad man själv gjorde. Deras livsstil har verkligen påverkats av otryggheten de vuxit upp med och nu påverkar det hur de röstar.

Nu höjs en massa röster om att "vi måste prata med våra ungdomar". Nej, ni måste börja lyssna på era ungdomar.
Citera
2022-09-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
De etniska svenska ungdomar som får rösta är den generation som fått stå ut med att studera med skäggiga afghaner. Upplevt hot o trakaserier från invandrargängen.
Vet med sig om riskerna att rånas, förnedras o misshandlas av ”vissa grupper”. Flickor som växt upp med att ha överfallslarm i ena handen o prata med mamma i telefon när de går hem efter nio på kvällen. Osv

Precis så är det.
Det ger faktiskt hopp om att det fortfarande finns stake i svenska folket. Vi har överlevt tuffare tider än det här och kommer så göra än en gång, även om det kommer bli mycket mörkt den närmaste framtiden.
Citera
2022-09-13, 12:16
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Fördubblat SD-stöd bland förstagångsväljare

Mest anmärkningsvärt är det att SD nästan fördubblar sitt stöd bland förstagångsväljare, från 12 procent 2018 till 22 procent i årets val.

– Man brukar säga att de yngsta väljarna är väldigt trendkänsliga. Eftersom Sverigedemokraterna är segerpartiet i valet så finns väl en del av förklaringen där, säger Möller.

Samtidigt tror han att unga väljare har både medvetenhet och erfarenhet när det kommer till sakpolitiska frågor som SD gått till val på.

– Många unga känner med stor säkerhet en oro för våldsökningen på offentliga platser.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...ti-bland-andra
Citera
2022-09-13, 12:48
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Gå tillbaka till 2015/2016 när dom sexuella övergreppen på festivaler som Bråvalla kulminerade.
Det färgade en hel generation som var tonåringar.
Där hittar du en del av förklaringen till SD framgång bland ungdomar.
Dom vet att SSU består av 60-70 % babbar och är inte till för dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in