2022-09-12, 05:21
Medlem
Haddock93s avatar
Kollar man på datan från valet så har SD fullkomligt exploderat bland yngre väljare 18-30, nästan dubbla antalet väljare från 2018.

Även kvinnor där man nu ligger i höjd med M.

Hur kommer det sig att unga väljare och kvinnor nu röstar på SD betydligt mer än förut?
Citera
2022-09-12, 05:23
Bannlyst
Unga och kvinnor har drabbats av sossarnas politik våldtäkter rån osv osv
Citera
2022-09-12, 05:27
Medlem
jymdjakets avatar
Undrar om mycket är mer mot S än för SD. Tycker jag hör om många som röstar blankt också.
Citera
2022-09-12, 05:29
Medlem
f30malmos avatar
Det är en generation som gått i skolor med hög invandring, fått agera svensklärare åt nyanlända elever osv
Citera
2022-09-12, 05:33
Medlem
ArneIIIs avatar
Jag tror det också kan bero på att SD inte är ett speciellt kontroversiellt parti för yngre på samma sätt som jag tror att en del 30/40-plus tycker att de är.
Citera
2022-09-12, 05:43
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kollar man på datan från valet så har SD fullkomligt exploderat bland yngre väljare 18-30, nästan dubbla antalet väljare från 2018.

Hur kommer det sig att unga väljare och kvinnor nu röstar på SD betydligt mer än förut?

Beträffande unga tjejer som tillkommit beror nog på Jimmies unga flickvän som visar vägen. Om hon särar så kan väl jag, tänker de andra tjejerna. Alla fruntimmer oavsett ålder är känslostyrda.
Citera
2022-09-12, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Beträffande unga tjejer som tillkommit beror nog på Jimmies unga flickvän som visar vägen. Om hon särar så kan väl jag, tänker de andra tjejerna. Alla fruntimmer oavsett ålder är känslostyrda.
Är det din analys?
Seriöst?

Det kan inte vara så att ungdomarna har tröttnat på våldet, rånen, våldtäkterna och skolor som är fyllda med orcher som inte kan bete sig? Det var invandrargäng som drog runt i mobbar o spöade svenskar redan i min ungdom men idag är det helt sjukt ute på stan. Klart som fan folk tröttnar på detta till slut.
Citera
2022-09-12, 06:24
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Eller så är det för att SD är det "coolaste" partiet helt enkelt.
Citera
2022-09-12, 06:36
Medlem
tegelpanna123s avatar
”Arbetarpartiet” har snart bara bidragsberoende i sin väljarbas😂
Citera
2022-09-12, 06:44
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:

Kanske för att ungdomarna röstar för framtiden medan 50+arna röstade för den framtid som gällde när de var unga?
Citera
2022-09-12, 07:05
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:

Om de nu så unga är de förstagångsväljare som växt upp med invandringen, de inte sett något utan massa blattar så antagligen röstar de av andra själ. SD vill är emot saker som ett tredje kön och införa kraftverk igen. Allting handlar inte om invandring, SD står för mer. De kanske inte ens varit födda då SD var ett rent rasistiskt parti och inte orkat kolla historia. Unga är inte intresserade av historia i allmänhet.
Citera
2022-09-12, 07:17
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
27 är väl inte så ung? Varför tror du det är en faktor till väljare?
Sorry du sa ju det. Hon "särar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in