2022-09-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
SD:are bor främst på gles/landsbygden där det finns färre invandrare.
Haha va?
Nej du hittar dom där det är en hög andel invandrare.
Tar vi orter som Filipstad, Säffle mm som nämns i artiklar så är det mindre orter på 20 000 Pers isch där man tagit emot väldigt mycket invandrare, detta har lett till kommuner med ekonomiska och sociala problem.

Invandrare hamnar inte i områden med hög utbildning där lönerna är högre och där hyrorna och bostadspriserna är höga.
Utan de slussas ut på mindre orter eller bosätter sig i invandrartäta förorter där högutbildade svenskar inte vill bo
Lågutbildade svenskar får leva med skiten och röstar därefter.
I städer så är det mer stigmatiserat att rösta på SD eftersom högutbildade välkomnar invandringen så länge invandrarna inte bor där de bor.

Ute på mindre orter så är man mindre påverkade av media och högutbildade kommer inte undan invandringens negativa sidor då man hamnar bredvid invandrarområden, orten är helt enkelt mindre så folk kommer närmare varandra.
Kommunens ekonomi är även den mer belastad vilket höginkomsttagarna också märker.
Citera
2022-09-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kollar man på datan från valet så har SD fullkomligt exploderat bland yngre väljare 18-30, nästan dubbla antalet väljare från 2018.

Även kvinnor där man nu ligger i höjd med M.

Hur kommer det sig att unga väljare och kvinnor nu röstar på SD betydligt mer än förut?

Kanske unga kvinnor vill kunna gå ut på kvällarna utan riskera bli skjutna, eller liknande?
Citera
2022-09-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Kanske unga kvinnor vill kunna gå ut på kvällarna utan riskera bli skjutna, eller liknande?

Förmodligen vill de kunna gå hem kvällstid efter jobbet utan att riskera bli överfallna och gruppvåldtagna för att sedan dumpas i ett skogsparti. Måste inte vara det, men skulle kunna vara det.
Citera
2022-09-12, 20:55
Medlem
Unga märker mer utvecklingen än äldre som sitter hemma och argumenterar här på flashback?
Citera
2022-09-12, 21:01
Medlem
Phantom042s avatar
Av väljarna mellan 18-21 så röstade:

2002
48% på S och V
13% på M och SD

2022
30% på S och V
48% på M och SD

Rätt stor skillnad på ungdomen.
https://twitter.com/johanwicklen/sta...20579735355392
Citera
2022-09-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Undrar om mycket är mer mot S än för SD. Tycker jag hör om många som röstar blankt också.

Personer som röstar blankt måste bara vara etniska svenskar sedan generationer
Citera
2022-09-12, 21:33
Medlem
HurtigaBrittas avatar
Misshandelsfall, rån, våldtäckter som media ständigt mörkar men som blivit främst kvinnor och ungas vardag. Dom är nog jävligt trötta på det bara.
Citera
2022-09-12, 21:43
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Din intelligens är verkligen i botten om du tror den där bilden representerar Sveriges unga väljare, och om du tror att 30% är de flesta.

Att SD:are har lägst genomsnittlig utbildningsnivå av alla väljare förvånar ingen.

Förstår att det känns skönt att gå omkring och tro att 1 282 352 av Sveriges befolkning är lågintelligent outbildat slödder (själv går jag omkring och låtsas som att 1 897 965 är det).
Citera
2022-09-12, 21:52
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ja, detta med de yngres val är fascinerande. Trots extrem vänsterpåverkan från förskola och genom alla skolår väljer de tvärtom mot indoktrineringen. En del är otroligt klarsynta och osentimentala. Åsikter jag hört är bl a:

-Bryr mig inte om Pride/ HBQT. Folk får väl ligga med vem de vill. En icke-fråga. Om någon vill "byta kön" får hen väl göra det. GÄSP!

-Miljön & klimatet? Ja, om det nu är så illa som en del säger måste vi genast gå över till mer kärnkraft. Vi yngre vill också ha en dräglig framtid med rimlig materiell standard.

-Kriminalitet. Hur kan man släppa ut galningar? Varför får man gång på gång nya chanser när man visat sig vara en farlig person? Varför samkörs inte register för att hitta fuskare och felaktigheter?

-Skolan. Jag vågar inte skriva en analys på ett visst sätt för min lärare som är vänster kommer nog ge mig sämre betyg då. Det är kaos i klassen trots att flera hjälplärare finns med för de som har extra behov. Betygssystemet och läroplanen är flummig, måste det vara såhär?

Som sagt; Man har lärt ut, trots allt, att de unga ska vara källkritiska samt analysera utförligt. Detta verkar de unga också ha gjort. De är inte lika påverkbara med politisk propaganda för de VET att det är just propaganda och inte en "sanning". Detta bådar ju egentligen gott eftersom om de yngre tänker själva och gör egna analyser samt kommer fram till att vänsteralternativen inte fungerar i verkligheten, ja då ser det väl lite mörkt ut för de alternativen framöver.

Det är så jag uppfattar det också. För att följa kidsens goda exempel så hänvisar jag till en bra källa:

Årets skolval:
https://www.mucf.se/preliminart-resultat-i-skolval-2022
Citera
2022-09-12, 22:01
Medlem
PK-befriads avatar
Någon influencer har väl avslöjat för dem att de bruna innebär problem. Big trouble.
Citera
2022-09-12, 22:02
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det är så jag uppfattar det också. För att följa kidsens goda exempel så hänvisar jag till en bra källa:

Årets skolval:
https://www.mucf.se/preliminart-resultat-i-skolval-2022

Det ser ju faktiskt ut som om ungdomarna börjat ta till sig det dåliga med feminismen, vänsterslasket och identitetspolitikernas kaos, och röstar därefter. Det ger en viss tröst.
Citera
2022-09-12, 22:03
Medlem
Gaupes avatar
Det är svårare att sälja in idén om att invandrare är en minoritet som det dessutom är lite synd om till ungdomar som hela sin skolgång varit omgivna av skrikiga blattegäng.
Det gick väl an på åttiotalet att sympatisera med den ensamme sk svartskallen i klassen men inte nu längre
Unga kvinnor uppskattar inte alla äckliga grooming gangs som står och hänger överallt och bryr sig inte om att det gör dem till "rasister". De verkar jävligt ointresserade av att checka sitt vithetsprivilegie, de vill bara ha bort Problemet, nu.
Dagens unga bryr sig inte om att det fanns skinnskallar som spöade invandrare för fyrtio år sedan, till vårt journalistskrås stora förtret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in