2022-09-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Jag länkade bokstavligen till definitionen av nyfascism. Du citerade den. Klicka, läs, lär.
Och varför går en korkad kommunist omkring och kallar konservativa för fascister, när kommunism och fascism i princip är samma sak? Den ena strävar efter världsherravälde och den andre kontinentherravälde. Med massdöd och elände till följd. Som enda följd dessutom.
Konservativa vill bara ha lugn och ro.

Att bolsjeviker definierar allt och alla som fascister är inget nytt. Berlinmuren kallades för den antifascistiska skyddsvallen, med kulsprutor riktade mot den egna befolkningen
Senast redigerad av censuria 2022-09-12 kl. 19:25.
Citera
2022-09-12, 19:22
Medlem
Mr1931s avatar
Jag tänker att unga är trötta på att förnedringsrånade och pissade i munnen av kriminella somalier och kvinnor är trötta på att våldtas av horder av afghanska skäggbarn. Nog inte konstigare än så.
Citera
2022-09-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Och varför går en korkad kommunist omkring och kallar konservativa för fascister, när kommunism och fascism i princip är samma sak? Den ena strävar efter världsherravälde och den andre kontinentherravälde. Med massdöd och elände till följd. Som enda följd dessutom.
Konservativa vill bara ha lugn och ro.
Konservativa har enligt otaliga studier visar sig ha lägre genomsnittlig intelligensnivå än andra, så du bör se upp med att kalla andra korkade. Din låga intelligens påvisas också i övriga delar av ditt inlägg.
Citera
2022-09-12, 19:35
Medlem
Citat:
Konservativa har enligt otaliga studier visar sig ha lägre genomsnittlig intelligensnivå än andra, så du bör se upp med att kalla andra korkade. Din låga intelligens påvisas också i övriga delar av ditt inlägg.

Jag kan garantera dig att min IQ ligger flera nivåer över din. Du har max någon humaniorautbildning i bagaget. Hur vet jag då detta? Jo, för att vänstertöntar skulle aldrig kunna fixa en utbildning som inkluderar siffror.
Om nu vänstermänniskor har så hög IQ, varför leder då alla vänsterstyrda samhällen till total jävla misär? Alla miserabla städer i USA styrs av vänster. Varför är det så tror du? Så långt har du aldrig tänkt. Hur hög tror du utbildningsnivån är i förorterna där folk röstar till 80% vänster?
Citera
2022-09-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jag kan garantera dig att min IQ ligger flera nivåer över din. Du har max någon humaniorautbildning i bagaget. Hur vet jag då detta? Jo, för att vänstertöntar skulle aldrig kunna fixa en utbildning som inkluderar siffror.
Om nu vänstermänniskor har så hög IQ, varför leder då alla vänsterstyrda samhällen till total jävla misär? Alla miserabla städer i USA styrs av vänster. Varför är det så tror du? Så långt har du aldrig tänkt. Hur hög tror du utbildningsnivån är i förorterna där folk röstar till 80% vänster?
USA? Vänster? Nu spelar din låga intelligens dig ett spratt igen.
Citera
2022-09-12, 19:39
Medlem
Den absolut viktigaste frågan är nog kriminaliteten och stöket i skolorna Högerblocket har länge varit starka i den frågan. Har inte nödvändigtvis med ekonomi att göra, utan främst ordning och reda samt repatriering etc.
Citera
2022-09-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Storstäderna: Malmö, Stockholm och Göteborg har egentligen också många SD väljare. Grejen där är att andelen invandrare och inte minst flyktingar är så enormt hög att slutresultatet för SD blir ganska lågt i städerna. Det ska även sägas att det under lång tid pågått en svenskflykt från storstäderna. Många etniska svenskar har sökt sig till mindre orter eftersom att de inte känner sig trygga där.

Ja, ett belysande exempel från Malmö är Almgården och Rosengård. Valdistrikten ligger bokstavligen vägg i vägg.

https://resultat.val.se/val2022/prel...11/1280/128001

Almgården har strax över 50% utrikesfödda, men hela 39% röstade ändå på SD. Rosengård har över 90% utrikesfödda och 2% röstade på SD, 28% på Nyans.
Citera
2022-09-12, 19:44
Medlem
Citat:
USA? Vänster? Nu spelar din låga intelligensnivå dig ett spratt igen.
Liberalismen är urdefinitionen på vänster, bimbo. Det var de som "satte sig till vänster" efter franska revolutionen. Det var bara under kalla kriget som liberalismen var höger. Liberaler slogs tex sida vid sida med kommunisterna i spanska inbördeskriget. Nu är de tillbaka på ruta 1 igen. Det enda som skiljer en kommunist från en liberal är att liberalen gillar pengar medan kommunisten låtsas att han inte gör det.
Citera
2022-09-12, 19:53
Medlem
Bara det faktum att Islam kan bli den största religionen i Sverige skrämmer iaf mig. Det är även läskigt att se hur vänster förnekar invandringens betydelse bara för att få behålla sina röster. Permanenta uppehållstillstånd, bidrag till arabfamiljer med 6 barn osv.
Citera
2022-09-12, 19:55
Medlem
F.Hansens avatar
Antagligen har de ögon, öron och en relativt fungerade hjärna som annat normalt folk.
Citera
2022-09-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kollar man på datan från valet så har SD fullkomligt exploderat bland yngre väljare 18-30, nästan dubbla antalet väljare från 2018.

Även kvinnor där man nu ligger i höjd med M.

Hur kommer det sig att unga väljare och kvinnor nu röstar på SD betydligt mer än förut?

De blir mer utsatta av blattar som flörtar med dem än klimatomställning.
Citera
2022-09-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Tycker nog att SD samlar folk från alla klasser med det gemensamma intresset mindre invandring och hårdare tag mot kriminella.

Känner många företagare med riktigt bra årsinkomster som bor i rejäla kåkar så långt ifrån problemområdena man nu kan komma i dagens Sverige. Så det är nog en större blandning människor än vad många tror som röstar SD.
Självklart, men dessa utgör ingen stor del av den stora massan människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in