Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-09, 10:11
  #1
Medlem
Blev häromdagen rätt chockad. Var hos en vän och skulle hälsa på. När jag stod nere vid trappuppgången letade jag efter hans namn på dörrklockan men hittade inte hans namn så jag ringde han och han sa ”tryck på det där efternamnet xxxxx”

Sedan sa han att han bor i andra hand.

Jag tog därför och fotade av alla namn som stod på apparaten där nere och jämförde sedan med ratsit och gissa... inte ett enda namn stämde. Det betyder alltså att alla hyr sina lägenheter i andra hand i denna uppgång.

Detta är ett kommunalt bolag och i ett sämre område. Är det så går det ser ut idag ? Inte konstigt att de som står i kö aldrig får lägenhet isåfall.

Kan ju bara gissa men antar att det ser likadant i andra uppgångar i området

Blev ganska chockad av denna upptäckt och undrar därför om andra har sett samma sak och hur kan politikerna acceptera sådant i ett kommunalt bolag ?
Citera
2022-09-09, 10:17
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
God morgon!

Det är väldigt vanligt, det tjänas också rejäla pengar på det även om det nu kan anmälas.
Citera
2022-09-09, 11:45
  #3
Medlem
Enkelt, det är för ingen har råd att köpa en lägenhet om du är ung.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback