2023-02-21, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissJustitia
Ja, det är väl J.A. försvar att hon inte är riktigt frisk, hela familjen A är sjuka. Värsta var hennes mamma I-B, so brukade kallas för Miss Piggy. hon gjorde de värsta o grövsta. Mycket värre än J.A. Men klarade sig tyvärr. Pappa R.A. Borde ta sitt ansvar och betala, han borde kunnat stoppa, men gjorde inget. Fortsatte väl med sin hembränning och dövade sig med sprit.. Det är en rutten familj A. Hoppas de får sitt straff på ett eller annat vis.

Blev lite nyfiken.
Vad gjorde miss Piggy?
Inga detaljer men i stort.
Försöker förstå Jaanas manipulativa sida.
Citera
2023-02-21, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och det var ju därför hon befann i ett förstärkt familjehem och fick gå om 3 : e klass , första gången hon gick 3: klass bodde hon fortfarande hemma . Mamman har tom lagt ut de uppgifter som står vid sista placering och där finns det dokumenterat svårigheter med enkla saker , dokument har lagts ut att D hade svårt att klara alla teoretiska ämnen i skolan utan mycket stöd och hjälp men var duktig på att rita och rita

Att inte klara ämnena i skolan kan mycket väl ha att göra med hennes dyslexi. Sedan säger socialsekreteraren klart och tydligt i rätten att anledningen till placering hos Attendo var enbart för att de inte hittade något annat. Förstärkt fosterhem var således inte nödvändigt. D. fick heller inte någon hjälp med läxor eller någonting i detta förstärkta fosterhem, vilket är i sig själv ett LVU §2.
Citera
2023-02-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Att inte klara ämnena i skolan kan mycket väl ha att göra med hennes dyslexi. Sedan säger socialsekreteraren klart och tydligt i rätten att anledningen till placering hos Attendo var enbart för att de inte hittade något annat. Förstärkt fosterhem var således inte nödvändigt. D. fick heller inte någon hjälp med läxor eller någonting i detta förstärkta fosterhem, vilket är i sig själv ett LVU §2.
Får väl se om jag lyckas ta del av förhören och få ett grepp om varför det var svårt att hitta ett familjehem.
Citera
2023-02-21, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag måste göra en pudel. Crusner, och hennes partner, hade ingen bra dag när dom korsförhörde Jaana. Om man ens kan kalla det korsförhör. Inga kritiska frågor ställdes...
Eller ställdes gjorde dom väl men ingen uppföljning

There you go CoySnitch (minns inte användarnamnet exakt) respekt till dig!

Tack för den, fint av dig.
Jag är ledsen att jag inte svarat på andra inlägg, jag orkar tyvärr inte gå i duell med er eftersom det är ganska hård ton här. Se mina tidigare inlägg som min åsikt och inget som behöver bemötas så håller vi det där.

Ang. förhören;
Ordföranden var vid detta laget extremt trött på Crusner och Poly. Poly skötte sitt förhör riktigt dåligt imo.
Jaana hade en fin replik med att hon inte visste vad HRL var, men att hon kunde HLR.
Citera
2023-02-21, 18:43
Medlem
Citat:
D hade konstaterad låg begåvning men uppenbarligen fick hon så mycket stöd och hjälp i familjehemmet att flyttning till resursskola skulle väntas med eftersom hon nästan fick godkänt på prov i flera ämnen och så bra hade hon aldrig tidigare lyckats . D trivdes i familjehemmet och trivdes i skolan dessutom hade nivån på aggressivitet minskat
Citera
2023-02-21, 19:08
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
D hade konstaterad låg begåvning men uppenbarligen fick hon så mycket stöd och hjälp i familjehemmet att flyttning till resursskola skulle väntas med eftersom hon nästan fick godkänt på prov i flera ämnen och så bra hade hon aldrig tidigare lyckats . D trivdes i familjehemmet och trivdes i skolan dessutom hade nivån på aggressivitet minskat
Vad jag har förstått så var det föregående familjehem hon trivdes i. Hon ville ju bo kvar där.

Hon ringde ju det sociala för att klaga på familjen Alvesparr och den behandling Hon fick där
Citera
2023-02-21, 19:31
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått så var det föregående familjehem hon trivdes i. Hon ville ju bo kvar där.

Hon ringde ju det sociala för att klaga på familjen Alvesparr och den behandling Hon fick där

Precis, hon trivdes i det fosterhem som hon hade bott i 3 år inom. Men socialhandläggaren ansåg inte att dessa föräldrar kunde klara D. "behov". Troligen är nog sanningen mer att det fosterhemmet ifrågasatte en del saker som socialsekreteraren gjorde. Ja, D. har många gånger klagat på Alvesparr och dess behandling.

Ingen "lågbegåvad" diagnos finns. Det är enbart skolan som gör en sådan bedömning i ett fall.
Citera
2023-02-21, 19:53
Medlem
Citat:

Hon hade utvecklats mycket i det sista familjehemmet så pass att resursskola skulle det avvaktas med så att hon kunde gå i vanlig skola och det skulle satsas på de kärnämnen som gör det möjligt att gå gymnasium .
D säger att hon trivs både med familjehemmet och skolan.
Citera
2023-02-21, 20:14
Medlem
Citat:
Hon hade utvecklats mycket i det sista familjehemmet så pass att resursskola skulle det avvaktas med så att hon kunde gå i vanlig skola och det skulle satsas på de kärnämnen som gör det möjligt att gå gymnasium .
D säger att hon trivs både med familjehemmet och skolan.

Vet inte vad du har fått den informationen från då Socialstyrelsen själva säger att D. inte fick någon hjälp med läxorna då D. var tvungen att sitta inlåst på sitt rum hela tiden. Jag finner inga uppgifter som styrker det du skriver, varken förhör i rättssalen eller dokumentation.
Citera
2023-02-21, 20:26
Medlem
Citat:
Vet inte vad du har fått den informationen från då Socialstyrelsen själva säger att D. inte fick någon hjälp med läxorna då D. var tvungen att sitta inlåst på sitt rum hela tiden. Jag finner inga uppgifter som styrker det du skriver, varken förhör i rättssalen eller dokumentation.
Står i dokumentation att det skulle ansökas till resursskola men att det skulle skjutas på eftersom D nådde nästan godkänt på prov och godkänt på något prov vilket aldrig tidigare hänt.
Står i dokument att iq låg mellan 64-73 vilket är en bra bit under normal och det finns uppgifter om att D aldrig fått förklarat för sig varför hon hade svårt att förstå vissa saker och då blev arg och utåtagerande .
D trivdes bra på den Sis institution hon bodde på för utredning eftersom det var strikta regler och rutiner
Citera
2023-02-21, 20:39
Medlem
versalers avatar
Finns det någon typ av FUP att ta del av någonstans? Inte ljudupptagning via swefup alltså.
Citera
2023-02-21, 20:58
Medlem
Citat:
Står i dokumentation att det skulle ansökas till resursskola men att det skulle skjutas på eftersom D nådde nästan godkänt på prov och godkänt på något prov vilket aldrig tidigare hänt.
Står i dokument att iq låg mellan 64-73 vilket är en bra bit under normal och det finns uppgifter om att D aldrig fått förklarat för sig varför hon hade svårt att förstå vissa saker och då blev arg och utåtagerande .
D trivdes bra på den Sis institution hon bodde på för utredning eftersom det var strikta regler och rutiner

Dessa uppgifter kommer från en partsinlaga, inte några säkra dokument. Det är socialahndläggaren som skriver det i en händelserapportering.

Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Finns det någon typ av FUP att ta del av någonstans? Inte ljudupptagning via swefup alltså.

Nej, det finns ingen FUP. Du har hamnat i en tråd där inget åtal finns. Swefub har däremot alla dokument som rätten har tagit del av och det är således mer än vad en FUP brukar erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in