Citat:
Ursprungligen postat av
Rullgardajna
Halvvägs in i Jaanas förhör. Hade inte förväntat mig att hon var så slipad och skärpt. Nån som har bild på huset på 320 m2? Hittar bara en mycket suddig flygbild när jag googlar.
Har också lyssnat på henne och jag håller med dig. Men som jag skrev tidigare så tycker jag att "åklagaren" inte ställer henne på några hårdare prov. Inte för att jag vet bättre än henne men sitter och svär lite tyst för mig själv. Lite frustrerad...
Lyssnar för tillfället på förhören med personalen från Socialstyrelsen. Herregud vad kritik Simrishamns kommun, Attendo och familjehemmet får. De hade polisanmält om inte två tidigare anmälningar hade lagts ner. Jonas Terje från Socialstyrelsen börjar nästan gråta under förhöret när han tänker tillbaka.
Många vittnen att lyssna på. Har lyssnat på de barn som var placerade med Donia (Hossam och Lilly) och de har inte trivts hos Alvesparrs. De gjorde sån skillnad på sina biologiska barn och de placerade. Fick inte äta när dom ville. Inte se på tv eller spela vid datorn förrän efter kl 18. Fick inte vara på varandras rum. Inte ens ta en macka utan att be om lov. Det fick de biologiska barnen.
Hossam åkte ibland "en extra runda" med skolbussen för att han inte ville hem. Han rymde 2015 och har inte bott där sen dess. "Dom har ärrat mig för livet", säger han bl.a
Mycket intressant att lyssna på