Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-04, 21:05
  #1
Medlem
pentrys avatar
Jo, det verkar faktiskt så. Efter dödsmetalleran med Nihilist och Entombed, blev det slammrig punk/rock and roll med Hellacopters och soulinfluerad rock i The Solutions bland mycket annat. Tydligen saknar han både trumspelandet och den goda gamla hederliga dödsmetallen.

Death Breath heter bandet, och man har tydligen släppt en vinylsjua än så länge. Uppväxt med den gamla skolan extremmetall välkomnar jag givetvis detta tilltag! Autopsy, Repulsion och Master lyser med sin närvaro och jag trivs. En fullängdare är på g och det ser ut att man får köpa sin första metallplatta på mycket länge.....

http://www.deathbreath.se/

http://www.myspace.com/deathbreathdeathmetal
Citera
2006-07-04, 21:20
  #2
Medlem
Caltons avatar
Fan va schysst. Entombed spelar på trästocks i år också, jag ska vara där sååååå mycket. synd att så många ställer in.
Citera
2006-07-04, 21:54
  #3
Medlem
quDoss avatar
Fan vad najs, detta måste kollas upp!
Citera
2006-07-04, 22:37
  #4
Medlem
fnuskes avatar
Svängigt! Blir till att inhandla när den slutgiltiga produkten dyker upp.
Citera
2006-07-04, 22:53
  #5
Medlem
Anemis avatar
Mycket efterlängtad nyhet. Lagd bakom örat.
Tack.
Citera
2006-07-04, 23:09
  #6
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calton
Fan va schysst. Entombed spelar på trästocks i år också
Aah, Trästocksfestivalen...den första festival jag besökte (som jag inte jobbade på då).

Många fina musikaliska minnen...

Appropå Entombed så ska dom spela på Metaltown på fredag, men fan vad pinsamt tidigt dom ska lira... 14.00-14.45 (!!!!)

Aja, on topic då.

Nicke lirar döds igen...tja, det var väl en fråga om tid.

Once you go death/black you never go back...hä hä
Citera
2006-07-04, 23:55
  #7
Medlem
quDoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Appropå Entombed så ska dom spela på Metaltown på fredag, men fan vad pinsamt tidigt dom ska lira... 14.00-14.45 (!!!!)

Ja vad fan är det för en tid? Och sen Haunted direkt efter, katastrofalt dålig planering!
Citera
2006-07-12, 18:37
  #8
Medlem
Night Stalkers avatar
Fan va fint då!

När Hellacopters var och spelade här stod jag längst fram och vrålade Left Hand Path hela tiden men fick inget gensvar
Citera
2006-07-12, 18:57
  #9
Medlem
Hur blev det med ny gitarrist i Entombed? Vill minnas att jag läste något om att de iaf skulle diskutera med Nicke..
Citera
2006-09-20, 17:52
  #10
Medlem
pentrys avatar
Så.....två dagar kvar till fullängdaren "stinking up the night" släpps. Någon som lyckats höra något smakprov eller kanske hela plattan ännu?
Citera
2006-09-20, 19:13
  #11
Medlem
BiRELLs avatar
Korta snuttar av alla låtar här

Förbokade den själv för ett tag sen så den borde ju dimpa ner i brevlådan snart.
Citera
2006-09-20, 19:15
  #12
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiRELL
Korta snuttar av alla låtar här

Förbokade den själv för ett tag sen så den borde ju dimpa ner i brevlådan snart.

Trevligt! Tack för det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback