Citat:
Ursprungligen postat av
SkoterFreak
Går igenom en riktigt jobbig årlig existentiell kris just nu, x antal panikattacker osv. Läser mycket Camus och försöker meditera men funkar inte helt. Tror innerst inne jag känner mig ensam och skulle vilja prata med mina medmänniskor om mina problem, varför vi existerar och hur absurt det är. Men varje gång i en konversation jag ens försökt gå in lite på folks tolkning av vår existens så ryggar dem tillbaka och visar tydliga tecken på att dem blir obekväma samt att de snabbt försöker byta samtalsämne.
Hur kommer det sig att folk lever hela sina liv utan att iallafall motvilligt behöva kämpa med dessa frågor? Håller alla paniken inom sig för att det av någon anledning skulle vara tabu att prata om något så sjukt?
Själv förstår jag inte hur samhället lyckas fungera så bra som det gör, hade alla människor varit som mig hade folk sprungit runt på gatorna och skrikit som galningar pga alla frågor utan svar och den absurda existens vi delar.
Vad är egentligen anledningen till att de flesta människor man jämt lever med i sin vardag nästan aldrig helt inser sin existens eller grubblar över den? Och varför pratas vår gemensamma existens om mycket mindre i samhället än vad som känns rimligt?
Ber om ursäkt ifall detta inlägg blev skevt, slank ner några starköl nyss för att försöka lugna mig lite
Dom kopplar ner/bort sin intelligens och valmöjligheten att tänka fritt själv och kopplar ist upp sig på internet som tänker och fattar alla beslut åt en samtidigt som dom lägger all energi på att försöka få illusionen dom har skapat av sig själv på tex facebook att vara en totalt felfri genomlycklig framgångsrik individ utan problem som tar sig fram genom livet surfandes på sin egen framgång med ett glas bubble I ena handen, mobilen såklart I andra handed, iklädda ett par solglasögon och en nån slags acapulcoskjorta samtidigt som dom slänger sig med carpe diem så fort tillfälle ges eftersom de inte räcker med en carpe diem tavla, alt svart text på vit vägg I varje rum I hemmet, INKLUSIVE carpe diem tattueringen på underarmen alt axeln eller bröstet. Allt detta, hela jävla Bilden jag ger I den här texten, ALLT , ska, MÅSTE, fotograferas otroligt nogrannt Samt att ett, ptja, jag TROR att det är och kallas för typ "vintage" alt "sentimebtal" filter MåSTE läggas på, för med de kunna baka in en värmande känsla för betraktaren vars like man söker som en bekråftelse på att de här perfecta lavida loca livet man njuter av och har förmedlat till världen på internet har någon form av betydelse. Så med ett par likes och "ãlskningar" från sina följare håller det egot I top form vilket I sin tur leder till att egot tar mer och mer plats och behöver mer och mer bekräftelse fòr va känna sig till freds vilket är ett otroligt lätthanterat "i-nternet" tänk tidigare "i-landsproblen" . Allt du behöver göra är bara att dagligen posta en bild på ett moment från din dag hur den har sätt ut, son du ägnar hela dagen till att få in dom allra viktigaste detaljerna som naturligtvis råkar komma med på "den här random slumpmässiga bilden som jag tog I all hast samtidigt som jag varit fysiskt aktiv genom jag drog pa mig ett par joga pants och råka hålla I en vattenflaska och dessutom med ett fullsminkat ansikte höjda ögonbryn en barnvagn I tredje Handen och ett nyttigt mellanmål I den fjärde handen och sen. .. eller vänt.. ehh va?? Tredje ha..? Fjä.. jaa just det ja, allt detta va ju bara en illusion. Pjuuh. (Andas ut) jag som trodde det va på riktigt haha lol. Shit ja bah, shit höll på o dö. Men sen bah tihighhi asså hadde de här varit på riktigt assa shit, bah haaalloo whatte fack is going on bah hihihä men så vare bara en dum mardrīm pyjhihi asso sjukt hur äkta känsla man kan få om en mardröm man har på riktigt att tro känns som om allt var är på riktiGT assooooo ehehehe eller hur va visst är det så!?!?!?!? 🤡🤡🤡
EDIT, illusionen upprätthålls genom snabblån sms lån, kreditkort och andra smarta lösningar som finns här för oss enbart för att underlätta lite för oss I dessa hastiga bubbel tider. Och det är ju tur det tack och lån
Btw är nån mer än jag som följer reprisen av skilda värdar son dom kör vardagar mellan 10-12 på tv4 guld? Bästa assaaa