Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-06, 14:07
  #13
Medlem
När kommer Mafia 4 utspela sig tro? 70tal med polisonger och mustasch samt gabardinbyxor?
Citera
2023-03-06, 15:57
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
När kommer Mafia 4 utspela sig tro? 70tal med polisonger och mustasch samt gabardinbyxor?

Enligt artikeln så kommer det vara en föregångare till första Mafia och utspela sig mellan 1890 - 1920 på Sicilien. Man ska få se hur Salieri började sin kriminella bana.
Citera
2023-03-06, 15:58
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Enligt artikeln så kommer det vara en föregångare till första Mafia och utspela sig mellan 1890 - 1920 på Sicilien. Man ska få se hur Salieri började sin kriminella bana.


Risk för en stadsversion av RDR2 fast på Sicilien istället?
Citera
2023-03-06, 16:08
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Risk för en stadsversion av RDR2 fast på Sicilien istället?

Det hoppas jag inte, då kommer jag inte spela det.
Citera
2023-03-06, 16:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det hoppas jag inte, då kommer jag inte spela det.


Nej, att ens försöka sig på att utmana RDR2 känns efterblivet...
Citera
2023-03-06, 16:19
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nej, att ens försöka sig på att utmana RDR2 känns efterblivet...

Hoppas du inser att USA år 1899 (RDR2) var en skithåla i jämförelse med världen (Europa).
Hur man ens kan säga "utmana RDR2" bara för att det är samma tidsperiod är helt bortom mig, det är bokstavligen två skilda världar.
Herregud.
Citera
2023-03-06, 16:32
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Nej, att ens försöka sig på att utmana RDR2 känns efterblivet...

Syftade mer på att RDR2 var inte roligt att spela, så av den anledningen hoppas jag att de inte tar efter RDR2 utan istället tittar på vad som gjorde Mafia 1 till ett så bra spel.
Citera
2023-03-06, 16:53
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Syftade mer på att RDR2 var inte roligt att spela, så av den anledningen hoppas jag att de inte tar efter RDR2 utan istället tittar på vad som gjorde Mafia 1 till ett så bra spel.


Mafia och RDR har ju tvp helt olika stilar, exakt vad som skiljer de ifrån kan jag inte direkt göra en punklista av just nu men helt olika i både spelstil och utseende, det är dem.

Personligen klarar jag inte riktigt av första Mafia spelet numera då jag är en så kallad grafikbög, ju verklighetstrognare och skarpare texturer det är desto bättre så ett nytt Mafia som har en väldigt snygg stil är välkommet.
Citera
2023-03-07, 13:50
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Mafia och RDR har ju tvp helt olika stilar, exakt vad som skiljer de ifrån kan jag inte direkt göra en punklista av just nu men helt olika i både spelstil och utseende, det är dem.

Personligen klarar jag inte riktigt av första Mafia spelet numera då jag är en så kallad grafikbög, ju verklighetstrognare och skarpare texturer det är desto bättre så ett nytt Mafia som har en väldigt snygg stil är välkommet.

Har lirat och klarat både Mafia 2 och Mafia 3. Mästerverk båda två! Har höga förväntningar på Mafia 4!
Citera
2023-03-16, 07:44
  #22
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Jag upplevde att racet var relativt enkelt (i remastern, ej spelat originalet). Kan vara att användandet av gamepad vid just det tillfället hjälpte till!

Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
En väldigt bra remake. Körde också originalet back in the day. Även om Racing uppdraget är svårt, så är det mycket lättare än originalet.
Förvisso jätteofftopic men nu har jag spelat igenom större delen av spelet och jag måste säga att jag är både både nöjd och missnöjd. Spelet är väldigt vackert. Miljöerna är fantastiska och bilarna är precis sådär tunga och klonkiga som man förväntar sig. Det jag inte tycker håller är storyn och dialogen. Jag har ändå spelat igenom Mafia 1 från 2002 ett antal gånger och det här är inte samma karaktärer. Paulie är inte Paulie. Salieri är lite sådär charmig och farbroderlig och det var han inte i ursprungsversionen. Samma sak med dialogen. Det känns som att den inte är... som att den är ytlig, på något vis. Man hastar igenom suggestiva scener och det är inte lika episkt som den tidigare versionen.

Jag vet inte... Det känns som det alltid brukar, att remaken är bättre grafiskt men sämre storytelling-mässigt. Jag skulle vilja ha bättre dialoger, mer filmiskt. Vi får ju oss ändå en väldigt maffig story till livs, så varför stressa igenom uppdrag cutscenes som Frank på flygplatsen eller mordförsöket på Salieri?

Tråkigt att det alltid är så att det är "förbättringarna" som visar sig vara sämre än originalet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback