Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-01, 21:38
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lägger speltiteln inom parantes med ett frågetecken då man inte bekräftat annat än att ett nytt Mafia spel är på ingång. Tidigare spelen har ju följt numrerad ordning. 1, 2, 3 så mest troligt följer man det mönstret men mod får väl ta bort frågetecknet när det är officiellt bekräftat med speltitel.

https://earlygame.com/gaming/mafia-4-game

Spelet är ”years away” så väldigt tidigt skede än. Gissar runt 3 år kanske.

Älskade tvåan. Staden. Atmosfären. Musiken. Storyn. Det satt perfekt. Trean var ok. Inte mer. Väldigt buggigt vid release. Staden och storyn, eller musiken fångade inte mig på samma sätt.

Hoppas dom kan hitta tillbaka till tvåans nivå så kan det bli ett köp när spelet väl kommer.

Fortfarande hypade för Mafia serien? Släpptes ju remasters av tidigare tre spelen. Vad hoppas ni på för förändringar, eller allmänt om fjärde spelet?
Citera
2022-09-01, 21:52
  #2
Medlem
solstrålars avatar
Gillade den gamla Mafia 1an väldigt mycket. Älskade bilarna och musiken när jag var liten, var som ett GTA med klass!
Citera
2022-09-01, 22:25
  #3
Medlem
mdlbs avatar
När jag spelade de nya versionerna av Mafia 1-2 slogs jag av hur tomma städerna är, enorm skillnad om exempelvis GTA. Men om dom släpper ett nytt spel kommer det garanterat bli stor skillnad. Om jag minns rätt så var 3an ett steg mer åt det hållet.
Citera
2022-09-08, 22:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdlb
När jag spelade de nya versionerna av Mafia 1-2 slogs jag av hur tomma städerna är, enorm skillnad om exempelvis GTA. Men om dom släpper ett nytt spel kommer det garanterat bli stor skillnad. Om jag minns rätt så var 3an ett steg mer åt det hållet.

Problemet med just 3an var ju att man alltid skulle göra samma sak. sticka iväg och pressa en underhuggare på lite information sen recruita han till ditt crew sen repeat på det. storyn var bra i sig men att progressa mellan mainstoryn var det en pina
Citera
2022-09-16, 22:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0CUST
Problemet med just 3an var ju att man alltid skulle göra samma sak. sticka iväg och pressa en underhuggare på lite information sen recruita han till ditt crew sen repeat på det. storyn var bra i sig men att progressa mellan mainstoryn var det en pina

Ellerhur, jag delar din upplevelse. Jag tyckte samma.. Pina!
Citera
2022-09-26, 08:11
  #6
Avstängd
Åhhhh hoppas. Fast fk, skönt att ha till framtiden då.
Är hemlös
Citera
2022-09-27, 21:24
  #7
Medlem
Mx_1337s avatar
Första Mafia var ett riktigt bra spel, PC-versionen från back then är ett av de bästa spelen jag spelat, någonsin.
Mafia 2 spelade jag på PS3, riktigt bra det också. Mafia 3 var okej men inte mer än så. Köpte Mafia Trilogy till PS4, men har inte testat Defintive Edition-versionerna av varken 1 eller 2 än.

Hoppas 4an i så fall går tillbaka till det som var bra i 1 och 2. Är väl Hangar 13 som ska utveckla detta, precis som med 3an, så de behöver höja sig.
Citera
2022-09-28, 19:42
  #8
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Första Mafia var ett riktigt bra spel, PC-versionen från back then är ett av de bästa spelen jag spelat, någonsin.
Mafia 2 spelade jag på PS3, riktigt bra det också. Mafia 3 var okej men inte mer än så. Köpte Mafia Trilogy till PS4, men har inte testat Defintive Edition-versionerna av varken 1 eller 2 än.

Hoppas 4an i så fall går tillbaka till det som var bra i 1 och 2. Är väl Hangar 13 som ska utveckla detta, precis som med 3an, så de behöver höja sig.
Dom gjorde även Mafia definitive edition vilket var ett väldigt bra spel.
Citera
2023-03-05, 14:59
  #9
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Dom gjorde även Mafia definitive edition vilket var ett väldigt bra spel.
Jag upptäckte faktiskt det först nyligen. Jag skaffade det och har spelat nu under helgen. Fantastisk grafik och med ett bra grafikkort och inställningarna på high är det vackert. Kameran rör sig dock väldigt snabbt och bilkörningen är väldigt klonkig. Jag har ännu inte nått till bilracet, det var en jävla mara back in the days så jag fruktar att jag måste lägga en hel dag på att komma etta där för att driva storyn vidare precis som jag fick göra för tjugo år sedan. Precis som då spelar jag med keyboard och mus istället för gamepad.

Vi får se. Snyggt är det iaf.
Citera
2023-03-05, 21:00
  #10
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag har ännu inte nått till bilracet, det var en jävla mara back in the days så jag fruktar att jag måste lägga en hel dag på att komma etta där för att driva storyn vidare precis som jag fick göra för tjugo år sedan.
Jag upplevde att racet var relativt enkelt (i remastern, ej spelat originalet). Kan vara att användandet av gamepad vid just det tillfället hjälpte till!
Citera
2023-03-05, 21:23
  #11
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag upptäckte faktiskt det först nyligen. Jag skaffade det och har spelat nu under helgen. Fantastisk grafik och med ett bra grafikkort och inställningarna på high är det vackert. Kameran rör sig dock väldigt snabbt och bilkörningen är väldigt klonkig. Jag har ännu inte nått till bilracet, det var en jävla mara back in the days så jag fruktar att jag måste lägga en hel dag på att komma etta där för att driva storyn vidare precis som jag fick göra för tjugo år sedan. Precis som då spelar jag med keyboard och mus istället för gamepad.

Vi får se. Snyggt är det iaf.

En väldigt bra remake. Körde också originalet back in the day. Även om Racing uppdraget är svårt, så är det mycket lättare än originalet.
Citera
2023-03-06, 13:28
  #12
Medlem
Mafia: The City of Lost Heaven är och förblir ett mästerverk. Helt otroligt att ett spel från 2002 fortfarande håller idag. Tvivlar starkt på att 4:an kommer bli bättre, men jag blir gärna motbevisad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback