• 2
  • 3
2022-09-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Ok fortsätt att duscha du, hyresvärden kommer garanterat ta ökade fjärrvärmeräkningen. Eller inte =)

Har du tittat på prisutvecklingen på fjärrvärme? Ligger typ lägre än den allmänna inflationen och inte närheten av prisökningarna på el. Sluta tramsa istället och skriv i någon tråd där du har något att tillföra.
Citera
2022-09-01, 20:07
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Ringde Fortum och frågade men dom kunde inte svara på den enkla frågan.
Hittar heller inget bra svar på Google.
Om man bor i en hyreslägenhet där el ej ingår, påverkas min elräkning om jag duschar, badar lr har elementen på?
Det är ju varmvatten, kostar det?
Min elräkning påverkas inte av dusch eller bad.
Citera
2022-09-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ringde Fortum och frågade men dom kunde inte svara på den enkla frågan.
Hittar heller inget bra svar på Google.
Om man bor i en hyreslägenhet där el ej ingår, påverkas min elräkning om jag duschar, badar lr har elementen på?
Det är ju varmvatten, kostar det?

Beror på om el ingår i hyran.
Citera
2022-09-01, 20:34
Medlem
Citat:
Står inget annat än hyra för lägenheten, jag betalar själv för elen en gång i månaden.
Finns nog varmvattensberedare i källaren tror jag..
Så då kan jag fortsätta bada, duscha och ha elementen på utan att det kostar extra?

Ja, generellt så kan du bada och ha maxvärme på utan att det drabbar dig för stunden.
Men ett hyreshus är som ett kollektiv, ju mer ni slösar desto dyrare blir det för hyresvärden.
Hyresvärden kommer reglera sina utgifter genom att höja hyran.
Det är typ 0 personer som fattar detta.
”Allt ingår i hyran”…. mm
Citera
2022-09-02, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Har du tittat på prisutvecklingen på fjärrvärme? Ligger typ lägre än den allmänna inflationen och inte närheten av prisökningarna på el. Eller inte =) Sluta tramsa istället och skriv i någon tråd där du har något att tillföra.
Fast det här är ju en tramstråd. Kraftvärmebolagen kommer inte höja sina priser pga sina ökade kostnader. Sluta engagera dig i vänstern och ut och jobba i stället
Senast redigerad av Oraneandblue 2022-09-02 kl. 06:58. Anledning: Förtydligande
Citera
2022-09-10, 15:46
Medlem
DreamVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Var lugn, någon annan kommer att betala för dig! Är helt säker på att hyresvärdarna bjuder dig på det. Eller inte =)

Okej. Om hyresvärden röstar för att massa migranter kommer hit och tar upp bostäder, så kan de gott betala eller dra åt helvete de giriga asen. Hyresvärdar = leeches. Gör ingenting, men hovar in stora pengar. Gynnas av massinvandring och bostadsbrist.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in