2022-09-01, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu var det ju du som frågade dom och dom visste så klart inte.
Varför skulle han fråga dig?

Varför bemödade dig att skriva här i stället för att fråga hyresvärden det är väl frågan som borde ställas!

Ni blir så arga när ni inte kan svara 😂😂😂
Citera
2022-09-01, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det står i ditt kontrakt ifall varmvatten och värme ingår.

Oftast så är värme och varmvatten inklusive i hyran.IMD (Individuell mätning och debitering) förekommer också, men det är inte så vanligt

Jag har bott här i 25 år, står inget om det i kontraktet.
Citera
2022-09-01, 12:52
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Jag har bott här i 25 år, står inget om det i kontraktet.

Då ringer man sin hyresvärd och frågar. Ett hett tips
Citera
2022-09-01, 12:55
Medlem
funktioners avatar
Det beror på vad du har för uppvärmning av varmvattnet. Beredare, panna eller fjärrvärme?
Citera
2022-09-01, 12:58
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Står inget annat än hyra för lägenheten, jag betalar själv för elen en gång i månaden.
Finns nog varmvattensberedare i källaren tror jag..
Så då kan jag fortsätta bada, duscha och ha elementen på utan att det kostar extra?
Tveksamt att det är en beredare, måste vara ett litet hus med få lägenheter isåfall?

Och nej, om det sitter en beredare betalar du för elen du gör av med till varmvattnet.
Citera
2022-09-01, 13:17
Bannlyst
Jag ska rings och fråga nu.
Återkommer.
Citera
2022-09-01, 13:22
Bannlyst
Det är fjärrvärme och det kostar inget att duscha, bada lr ha på elementen.
Citera
2022-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Står inget annat än hyra för lägenheten, jag betalar själv för elen en gång i månaden.
Finns nog varmvattensberedare i källaren tror jag..
Så då kan jag fortsätta bada, duscha och ha elementen på utan att det kostar extra?
Elpriserna är höga. Fortsätt du att duscha så kommer nog hyresvärden betala för dig! Eller inte =)
Citera
2022-09-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamVoid
Migrantjävlarna kan dra åt helvete. Tycker dock inte synd om hyresvärdar som håvar in helt hutlösa summor och lever som kungar. De kan gott betala folks vatten de snåla giriga jävlarna.
Var lugn, någon annan kommer att betala för dig! Är helt säker på att hyresvärdarna bjuder dig på det. Eller inte =)
Citera
2022-09-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Elpriserna är höga. Fortsätt du att duscha så kommer nog hyresvärden betala för dig! Eller inte =)

Absoluta majoriteten av hyreshus har fjärrvärme och inte el. Hyresvärdens elförbrukning består därför endast av belysning och tvättstuga.
Citera
2022-09-01, 19:06
Medlem
Duschar du bara i kallvatten så ska det inte kosta något mer än vattenförbrukning.
Citera
2022-09-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Absoluta majoriteten av hyreshus har fjärrvärme och inte el. Hyresvärdens elförbrukning består därför endast av belysning och tvättstuga.
Ok fortsätt att duscha du, hyresvärden kommer garanterat ta ökade fjärrvärmeräkningen. Eller inte =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in