2022-08-31, 12:01
Medlem
PA-Staffans avatar
Inför dold kamera fångas en rektor på en större skola avslöja hur viktigt han anser det vara att påverka skolbarnens tankemönster till ett liberalt progressivt. All annan utbildning verkar vara sekundär.

Konservativa och katoliker anställs aldrig som lärare eftersom de sållas bort med ett slags test vid anställningsintervjun. Konservativa anses ha ett "stuck mindset".

https://www.youtube.com/watch?v=AD2kM39S4d4

Denna rektor sitter alltså och raljerar om hur kristna är hjärntvättade samtidigt som han vill styra hur både lärare och barn på skolan ska få tänka.

1. Använder man ungefär samma metoder vid anställning i svenska skolor?
2. Någon med erfarenhet av en liknande intervju?
3. Försöker man ens smyga med hjärntvätten av barnen i svenska skolan?
Citera
2022-08-31, 12:19
Avslutad
Soviet hjärntvättade väst med communist propaganda förr i tiden, och dom som blev hjärntvättade då sitter i makt positioner idag.
Citera
2022-08-31, 12:32
Bannlyst
Det förklarar hur vissa kan vara vänsterpartister, miljöpartister, feminister och andra dumheter som egentligen inte hör hemma i vår värld. Dom har liksom vuxit upp med detta och format hela sin världsbild efter det. Dom vet inte hur det egentligen ser ut i världen. Vår värld ska vara öppen för alla, rättvis för alla och underbar för alla, och då är det SD som gäller.
Citera
2022-08-31, 13:46
Medlem
53....so whats avatar
Lärare är som alla andra människor. Dom försöker lära sina elever efter deras tro och agenda.
Det gör vi väl alla.
Men det är inte så dom skall jobba, dom sklla följa läroplanen utan att blanda in sina personliga känslor och tolkningar. Det är helt förkastligt att förvirra huvudet på små barn då det kanske inte är så de blir lärda i hemmen. Inte konstigt att det finns så mycke problem i samhället.

Att det sker det vet vi, så läs av era barn vad dom får lära sig i skolan.

https://www.bobmoran.co.uk/prints/sick-print
Länken visar en hemsida, men det är den frågande mamman som jag vill visa. Ovriga bilder är en bonus.

Samma med journalister och präster.
Senast redigerad av 53....so what 2022-08-31 kl. 14:15.
Citera
2022-08-31, 13:48
Medlem
Peterheterhans avatar
Jag föll offer för denna hjärntvätt. Jag behövde inte ha rätt i vad jag sa, utan jag band bara ihop mitt fel svar med något PK-tjaffs så fick jag rätt. Eller snarare att jag utnyttjade det eftersom jag inte orkade plugga, sedan övertygade jag mig själv in i skiten.
Citera
2022-08-31, 15:11
Medlem
Metoderna varierar och även graden:

Men all barnuppfostran och skolgång innebär hjärntvätt.

Naivt att tro något annat.
Citera
2022-08-31, 15:53
Medlem
SKAEGRs avatar
Man kan styra ungefär vilka idéer folk får genom att mata dem med specifika intryck. Att bryta ned sina subjekt är det första steget i hjärntvätt och eftersom så många på vänster-kanten tycker att politiken står över precis allt annat i livet och samhället så skyr man inga medel överhuvudtaget, målen helgar alltid medlen...
Tåls dock att nämnas att det finns förnuftiga vänster-folk också, som Jens Ganman t.ex.

Men man undrar ändå, nu var det väl ungefär upplysningens idéer som vi har kört med i väst, relativt sunda idéer om du frågar mig. Sen verkar det som att många liksom har gått i barndom och släppt allt objektivt tänk för att ersätta det med det subjektiva och barnsliga postmodernistiska tänket.

Vad hände?!?
Citera
2022-08-31, 16:03
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-fire-eyes
Metoderna varierar och även graden:

Men all barnuppfostran och skolgång innebär hjärntvätt.

Naivt att tro något annat.

Det kokar ju ner till om vi vill ha fria, själständiga individer eller tidigt låsa fast dem i doktriner som kan vara svårt att ta sig ur även som vuxen.

Visst får många sin världsbild hemifrån, och där kan det nog ibland likna hjärntvätt om man inte får ifrågasätta exempelvis sin kulturs eller religions värderingar.

Och det gör ju skolans neutrala och ifrågasättande roll än mer viktig. Men vi kan inte ha en skola där bara vissa värderingar ifrågasätts, och som i det här fallet helt förbjuds. Särskilt vidrigt om det finns en slug politisk agenda bakom.
Citera
2022-08-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Inför dold kamera fångas en rektor på en större skola avslöja hur viktigt han anser det vara att påverka skolbarnens tankemönster till ett liberalt progressivt. All annan utbildning verkar vara sekundär.

Konservativa och katoliker anställs aldrig som lärare eftersom de sållas bort med ett slags test vid anställningsintervjun. Konservativa anses ha ett "stuck mindset".

https://www.youtube.com/watch?v=AD2kM39S4d4

Denna rektor sitter alltså och raljerar om hur kristna är hjärntvättade samtidigt som han vill styra hur både lärare och barn på skolan ska få tänka.

1. Använder man ungefär samma metoder vid anställning i svenska skolor?
2. Någon med erfarenhet av en liknande intervju?
3. Försöker man ens smyga med hjärntvätten av barnen i svenska skolan?
Så har svensk skola fungerat sedan 60-talet.
Citera
2022-08-31, 19:11
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag tror mer sen 70-tal, men i övrigt enig.
Citera
2022-08-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Nepp men efter juden fick sitt om Sverige via Palme - definitivt.
Citera
2022-08-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Jag tror mer sen 70-tal, men i övrigt enig.

Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Nepp men efter juden fick sitt om Sverige via Palme - definitivt.
Kan ge med mig, 70-tal och Palme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in