Citat:
Ursprungligen postat av
deliciousdelux
Ordbajseri-delux. Om du ogillar innovationer och utveckling i nutid så är det bara att plugga ur. Köp en Trabant, lev på enkla råvoror (om inte någon kommunistisk diktator även berövar dig på bröd och vatten och låter dig svälta till döds - likt 100.000.000+ inom kommunismen). 👌
Du glömde fråga #2,

"Vad har kommunism någonsin gett oss mer än världens värsta folkmord och eländes elände-delux?"
Jag sket i den. Jag vet inte hur många offer krig har skördat heller, och krig har varit i kapitalismens namn. Makt och kontroll, samma gamla standard. Sedan vilket jävla format skiten kommer i spelar mindre roll. Om du vill kalla det kapitalism, kommunism eller något annat så gör det.
Jag vet inte hur många offer cigaretter har skördat heller men det något produceras och säljs i vinstdrivande syften aka kapitalism. Kan det vara 6 miljoner om året?
Jag har för mig att socker skördar lika många, och att det är socker överallt i dagens samhälle beror inte på att folk älskar att äta så mycket socker (sanning med modifikation). Utan att företag petar ner socker i deras produkter för att göra deras kunder beroende utav dom. Samt att dom spär ut skiten med massa övrig dynga.
Finns säkert massor av mer saker man kan peka på där folk har dött på grund av kapitalism.
Räknar du ihop alla dödsoffer kapitalismen har skördat också? Eller gillar du att vara enögd?
Det är olika tillvägagångssätt att få dig att arbeta åt andra som vill bestämma över dig. Den här planeten har förmodligen varit förslavad i över 10,000 år. I olika varianter.
Jag tänker inte hylla kapitalismen för att kommunismen gjort något dåligt. Så dum i huvudet är inte jag. Jag ser felen hos båda systemen och vad dom egentligen är.