2022-08-31, 04:13
Medlem
Deras lyxshake är bra, deras vanliga milkshake smakar så jävla konstgjord tex jordubb. Sade på mitt förra inlägg att deras milkshake var rolig menade ju såklart inte den vanliga för den är mkt sämre än McD. Åt en helt okej chicken burger där dock jätte länge sedan. Men alla vet att det var alltid mer dyrt och överskattat
Senast redigerad av Ufc123 2022-08-31 kl. 04:17.
2022-08-31, 04:26
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Kom igen, alla snabbmatsburgare smakar skit förutom när man är packad.
Stämmer inte öht. Då har du inte varit på den jag varit på. Vill inte outa var jag bott men där jag bodde var Max väldigt gott. Åt där väldigt ofta. Även varit helt okej på vissa andra ställen men varit skit på andra. Så du har fel.
2022-08-31, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Flesta smashburgare i Sverige börjar gå ner sig i kvalitén. Bastard burger t.ex har tappat och sen har vi brödernas som jag inte fattar folk kan betala så mycket för.
Med five guys vet man dock vad man får alltid.
Hypen lägger sig nu när influensers inte pushar Brödernas längre. För deras burgare är under all kritik.
Max har ju bra vegoalternativ, deras plant beef är riktigt bra. Vissa restauranger drar på för mycket sås bara, såskaos förstör vissa maxburgare.
2022-08-31, 04:50
Medlem
Max har bara en smak på alla deras burgare. Och jag tycker inte att deras priser är bra för det lilla man får.

De har samma problem som McDonalds, bara massa tonåringar som inte bryr sig om kvalitet. Hamburgarna ser ut som fan när man får dem.

Och ingen vill städa toaletten eller borden.
2022-08-31, 05:31
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Agree. När dom öppnade va det goda. Nu smakar de trasa och för mkt billig sås. Dock har donken också många bur8som inte e goda.
2022-08-31, 05:45
Medlem
BonerBatmans avatar
Testade först för ett par år sedan. Alla pratade om dem och tänkte att det var på tiden att testa. Resultatet lämnade jävligt mycket att önska. Tyckte köttet smakade som någon gegga. Gick tillbaka några gånger för att se om jag inte bara haft otur. Men icke då. Samma konstiga konsistens på allt. Såsen, köttet och pommes. Inget var gott. Smakade artificiellt. Bra mycket värre än andra hamburgerkedjor.
2022-08-31, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har aldrig förstått hysterin kring Max hamburgare. En klar majoritet av mina vänner säger jämnt och ständigt att Max har de absolut bästa hamburgarna bland snabbmatskedjorna, och att kedjor som McDonald's smakar som kemikalisk barnmat i jämförelse. Men nej, jag har försökt äta på Max över 10 gånger i mitt liv, och VARJE gång har jag blivit extremt äcklad av deras hamburgare. Det är något med själva köttet som smakar skumt, och kompositionen med all sallad och dressing känns platt och tråkig.

Det var inte förrän flera besök på Max som jag fick reda på att deras burgare inte är 100% nötkött, utan endast runt 80% medan resten består av potatismjöl, druvsocker, rapsolja, vegetabiliska fibrer, osv. När jag äntligen insåg detta gick det upp för mig varför deras burgare smakade konstigt.

Sedan så hyllas Max till skyarna för sina dipsåser och crispy pommes när det egentligen inte är något speciellt överhuvudtaget. Allt som allt är de mycket dyrare än både Burger King och McDonald's men kvaliteten är fortfarande på snabbmatsnivå så jag förstår inte varför det är sådan hysteri kring Max?

Vill man ha en RIKTIG hamburgare med pommes så får man såklart gå till en RIKTIG restaurang och betala 250 spänn, enklare än så är det inte. Men om man bara vill ha något enkelt och smaskigt så är ju McDonald's helt klart att föredra framför Max, som bara lurar folk att tro att de är "bättre" när de egentligen är sämre när det kommer till valuta för pengarna.

Smaken är som bekant som baken. Men jag håller med om att Max är överskattat. Det är inte finsmakarna som går och sätter sig där direkt. De har utblandat snuskkött. Men pöbeln tycker det är gott. Massorna har dålig smak helt enkelt. De äter på Max, lyssnar på Rix FM och går hem och tittar på Ullared med Ola-Conny.
2022-08-31, 05:53
Medlem
Jag köpte "Garants" pommes frites från Willys & Hemköp häromdagen, om Max hade dessa pommes så skulle Max konceptet bli mycket bättre.
2022-08-31, 14:08
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Kvaliteten på Max går stadigt ner.
Men kommer aldrig i närheten av burgerkings usla hamburgare och pommes fy fan.
En dubbel Wopper cheese är den bästa burgaren som finns.
BKs pommes är klart bäst. Krispiga utan like.

Donkens sladdriga fisljumna pommes är inte i närheten.

Det var länge sedan jag åt på Max att jag inte minns deras pommes. Burgarna är så taffliga att man antagligen upplever deras pommisar som underbara i jämförelse.
2022-08-31, 14:09
Medlem
Jag personligen tycker att mAx själva hamburgare är helt OK, deras pommes frites med skal på är fruktansvärda, samt att det är hyfsat oprisvärt i jämförelse till övriga snabbmatskedjor.

Då tycker jag tvärtemot TS att McDonalds pommes är helt fantastiska.
BK har helt OK priser på sina menyer, iallafall till nyligen.
Sibylla har goda hamburgare, men konstiga pommes.

mAx är något dyrare, och dessutom "har jag HÖRT" under åren, att McDonalds är en bättre arbetsgivare än t.ex mAx.
Däremot händer det att jag blir ännu fattigare efter ett mAx-besök, för deras lyxshakes är sjukt goda.
Men, tråden handlar väl mest om burgarna?
Tja, jag är en aning böjd att tycka att TS är något på spåren, mAx är något överskattat.
2022-08-31, 14:10
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
McDonalds är så smutsigt och ofräscht.

Max gör bästa hamburgarna om man nu gillar sån mat. Jag föredrar att laga min egen mat.
Max gör även de bästa kycklingburgarna bland alla snabbmatskedjor, sen kan man inte jämföra snabbmat med resturangkvalité som TS gör.

Men blir det snabbtmat så är det Max alla dar i veckan som gäller för mig, dock så måste jag medge att ingen kan slå McDonalds cheeseburgare eller big mac sen tycker jag donkens dipper är lite godare än Max.

Deras nya Grand Chicken Sandwich är min solklar nya favorit burgare hos dom men den känns lite som en inkomplett burgare då den inte har sallad eller ost, ska lätt lägga till det på burgaren nästa gång jag beställer. (idag )
2022-08-31, 15:19
Medlem
Karmans avatar
Ja, ja Max är en vidrigt hamburgare. Sötskliskig och fetkladdig. Förstår inte hur de "lyckas" göra något så oaptitligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in