2022-08-30, 23:44
Medlem
Max är ingen höjdare. Utmärkande för deras hamburgare är dressing i överflöd. Köttet har en hel del övrigt att önska också.

Birger King är ohotad på toppen tätt följt av Donken. Trodde det var allmänt vedertaget. 😁
2022-08-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Nån mer än jag som sprutar på porslinet efter att ha käkat max?

En gång råkade jag dessutom få en burgare utan sås och det var en av dem värsta upplevelserna i mitt liv att få tugga på den där skosulan i mitten. Är det dessutom inte att vilseleda kunden när man kallar de 100% svenskt nötkött? Folk tror ju faktiskt att det är 100% nötkött.

Köttet som de blandar i smeten är 100% nötkött. Sedan är det potatismjöl, köttbuljong, äggpulver och fan och hans moster i smeten också så "pattyn" är till skillnad från donken inte alls 100% nötkött.

Om MAX sålde alkoholhaltiga drycker skulle de kunna säga att deras öl innehåller hundraprocentig alkohol. Att det bara är 4% av den hundraprocentiga alkoholen i vätskan som kallas öl är en annan sak.
2022-08-31, 00:10
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har aldrig förstått hysterin kring Max hamburgare. En klar majoritet av mina vänner säger jämnt och ständigt att Max har de absolut bästa hamburgarna bland snabbmatskedjorna, och att kedjor som McDonald's smakar som kemikalisk barnmat i jämförelse. Men nej, jag har försökt äta på Max över 10 gånger i mitt liv, och VARJE gång har jag blivit extremt äcklad av deras hamburgare. Det är något med själva köttet som smakar skumt, och kompositionen med all sallad och dressing känns platt och tråkig.

Det var inte förrän flera besök på Max som jag fick reda på att deras burgare inte är 100% nötkött, utan endast runt 80% medan resten består av potatismjöl, druvsocker, rapsolja, vegetabiliska fibrer, osv. När jag äntligen insåg detta gick det upp för mig varför deras burgare smakade konstigt.

Sedan så hyllas Max till skyarna för sina dipsåser och crispy pommes när det egentligen inte är något speciellt överhuvudtaget. Allt som allt är de mycket dyrare än både Burger King och McDonald's men kvaliteten är fortfarande på snabbmatsnivå så jag förstår inte varför det är sådan hysteri kring Max?

Vill man ha en RIKTIG hamburgare med pommes så får man såklart gå till en RIKTIG restaurang och betala 250 spänn, enklare än så är det inte. Men om man bara vill ha något enkelt och smaskigt så är ju McDonald's helt klart att föredra framför Max, som bara lurar folk att tro att de är "bättre" när de egentligen är sämre när det kommer till valuta för pengarna.

Den med avokado är rätt ok
2022-08-31, 00:15
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Kvaliteten på Max går stadigt ner.
Men kommer aldrig i närheten av burgerkings usla hamburgare och pommes fy fan.

Det är för ägarna har dålig kontroll alltså dom riktiga cheferna nu är det ju chefer som är uppväxta i orten eller någon som fått ett vidare jobb av samhall undantag någon blond brud.
Tråkigt för det är god mat egentligen men personalen som jobbar drar ner det något fruktansvärt.
2022-08-31, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Att folk i Sverige kallar Max för fräscht och Mcdonalds för äckligt säger bara mycket om den svenska hybrisen. Donken har en renlighet och kvalitetsstandard som sträcker sig på internationell bana och såvida nån inte tappar din hamburgare vilket även kan hända på Max så slår de Max med hästlängder.

En dålig hamburgare måste kompenseras med mycket sås och det är just det max gör för att täcka den äckliga bismaken som kommer från deras kött. Jag tyckte personligen om Halloumiburgaren tills de nu började snåla och tog in grilloumi. Men de allra märkligaste är att allt som är veganskt/vegetariskt hos Max smakar bättre än deras animaliska produkter, de kan man inte säga om nåt annat ställe.

Hoppas verkligen Five Guys och Shake shack kommer till Sverige för att sätta max och den svenska hybrisen på plats. Finns inte mycket som är mer cringe än när svenskar på youtube skriver ”Omg you should try Max hamburger they are the best hubabuba”.
Mkt bra inlägg!!!Förvisso innehåller en big Mac 99punkter smakforstärkelse av 100 tillåtna inom EU , det medel som gör att Tom ett kadaver som legat I skogen I en vecka smakar mumsens Om man bara injecerar tillräckligt mycket men max-burgare framkallar ju för fan kräkningsreflexer vid första tuggan och fortsätter man trycka I Sig så blir det smärre matförgiftning och diarré inom loppet av fem minuter.
2022-08-31, 00:41
Medlem
B.Landerss avatar
Fyfan, antalet personer i denna tråd som säger "Max är bäst". Nej, du är helt jävla dum i huvudet och har understimulerade smaklökar. Köttet ligger på samma nivå som Scan's äckliga frysta biffar man köper i mataffär, om något lite tjockare, och deras pommes är verkligen inget speciellt, ofta sega i konsistens.

BK lider av annat, kass balans av grönsakerna, tråkig dressing.

Donken är helt klart etta bland kedjor i denna klass. Unik dressing, bäst pommes, bäst kött (torrt kött är bra ditt jävla trash, detta är inte i prisklassen för högrev med mycket fett i), och överlägset bäst flaggskepp till burgare.
2022-08-31, 01:08
Medlem
Max var be en gång i tiden, nu smakar skiten peppar, den rinner en flod av fett bara lan tar första tuggan så man tror man dricker burgaren. Pommes är under all kritik hårda smaklösa eller totalt översaltade. Dressingarna smakar förfärligt i jämnfördelade med donken t ex.

Åker jag till donken i Luleå eller Malmö smakar burgare jävlarna exakt likadant medans om jag åker till valfri Max så kan det smaka hur som helst ochn sak har alla Max restauranger gemensamt iaf och det är fett i mängder och annat någon idioti har tappat peppar karet i varenda jävla burgare.
2022-08-31, 01:15
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Five guys nej tack och shake shack är ju dubbelt så dyrt som max då går man till någon lokal smash burger.

Flesta smashburgare i Sverige börjar gå ner sig i kvalitén. Bastard burger t.ex har tappat och sen har vi brödernas som jag inte fattar folk kan betala så mycket för.
Med five guys vet man dock vad man får alltid.
2022-08-31, 01:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Inte äckligaste, men långt ifrån bäst. Frasses är bäst, följt av BK, McD Selection, MAX, Sibylla.
2022-08-31, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har aldrig förstått hysterin kring Max hamburgare. En klar majoritet av mina vänner säger jämnt och ständigt att Max har de absolut bästa hamburgarna bland snabbmatskedjorna, och att kedjor som McDonald's smakar som kemikalisk barnmat i jämförelse. Men nej, jag har försökt äta på Max över 10 gånger i mitt liv, och VARJE gång har jag blivit extremt äcklad av deras hamburgare. Det är något med själva köttet som smakar skumt, och kompositionen med all sallad och dressing känns platt och tråkig.

Det var inte förrän flera besök på Max som jag fick reda på att deras burgare inte är 100% nötkött, utan endast runt 80% medan resten består av potatismjöl, druvsocker, rapsolja, vegetabiliska fibrer, osv. När jag äntligen insåg detta gick det upp för mig varför deras burgare smakade konstigt.

Sedan så hyllas Max till skyarna för sina dipsåser och crispy pommes när det egentligen inte är något speciellt överhuvudtaget. Allt som allt är de mycket dyrare än både Burger King och McDonald's men kvaliteten är fortfarande på snabbmatsnivå så jag förstår inte varför det är sådan hysteri kring Max?

Vill man ha en RIKTIG hamburgare med pommes så får man såklart gå till en RIKTIG restaurang och betala 250 spänn, enklare än så är det inte. Men om man bara vill ha något enkelt och smaskigt så är ju McDonald's helt klart att föredra framför Max, som bara lurar folk att tro att de är "bättre" när de egentligen är sämre när det kommer till valuta för pengarna.

Tycker också Max håller låg klass - finns så mycket bättre, även donken
2022-08-31, 02:55
Medlem
TokyoBarns avatar
Inget slår donkens triplecheese burgare elr QP,.även om QPn är rent förjävla pissdyr i jämförelse vad man får.

Även deras pommes är nice,.fula, sladdriga, oftast översaltade,.men fan så gott.

Men kanske det är nostalgin som spökar, att när man var barn så var mc Donalds det roligaste som kunde hända i matväg.

Big Mac har jag försökt gilla, men jag tycker verkligen inte den är något speciellt alls, dock billig jämfört med deras andra.

Big tasty är betydligt godare.

MC Donalds cheeseburgare > Max cheeseburgare
Senast redigerad av TokyoBarn 2022-08-31 kl. 02:59.
2022-08-31, 03:29
Medlem
Kan nog hålla med om att Max hamburgare lämnar mycket att önska. Men deras crispy pommes och dip ÄR bäst i klassen. Har inte varit på BK på många år, senast jag var där smakade burgaren ungefär som att jag satte tänderna i en blöt pappersklump, komplett med konsistens och allt, nästan som att jag hade börjat äta på fel ände av burgaren och börjat tugga på pappret man håller den med istället.
Senast redigerad av Whiskra 2022-08-31 kl. 03:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in