2022-08-30, 10:29
Medlem
Jonipoons avatar
Jag har aldrig förstått hysterin kring Max hamburgare. En klar majoritet av mina vänner säger jämnt och ständigt att Max har de absolut bästa hamburgarna bland snabbmatskedjorna, och att kedjor som McDonald's smakar som kemikalisk barnmat i jämförelse. Men nej, jag har försökt äta på Max över 10 gånger i mitt liv, och VARJE gång har jag blivit extremt äcklad av deras hamburgare. Det är något med själva köttet som smakar skumt, och kompositionen med all sallad och dressing känns platt och tråkig.

Det var inte förrän flera besök på Max som jag fick reda på att deras burgare inte är 100% nötkött, utan endast runt 80% medan resten består av potatismjöl, druvsocker, rapsolja, vegetabiliska fibrer, osv. När jag äntligen insåg detta gick det upp för mig varför deras burgare smakade konstigt.

Sedan så hyllas Max till skyarna för sina dipsåser och crispy pommes när det egentligen inte är något speciellt överhuvudtaget. Allt som allt är de mycket dyrare än både Burger King och McDonald's men kvaliteten är fortfarande på snabbmatsnivå så jag förstår inte varför det är sådan hysteri kring Max?

Vill man ha en RIKTIG hamburgare med pommes så får man såklart gå till en RIKTIG restaurang och betala 250 spänn, enklare än så är det inte. Men om man bara vill ha något enkelt och smaskigt så är ju McDonald's helt klart att föredra framför Max, som bara lurar folk att tro att de är "bättre" när de egentligen är sämre när det kommer till valuta för pengarna.
2022-08-30, 10:39
Medlem
Tycker du seriöst den är äckligare än Sibylla och annat skit?

Nej du, jag föredrar Max över McDonken alla dagar i veckan.
2022-08-30, 10:41
Medlem
Hamsterbolls avatar
McDonalds är så smutsigt och ofräscht.

Max gör bästa hamburgarna om man nu gillar sån mat. Jag föredrar att laga min egen mat.
2022-08-30, 10:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Max VAR bra men är idag på samma kvalité som BK och Donken. Deras pommes är dock betydligt bättre än Donkens.
2022-08-30, 10:45
Medlem
xposures avatar
Ska jag ha en slafsburgare så väljer jag helt klart Max om jag nu ska välja någon.
Helst käkar jag en bra smash burger, men då kostar det ju drygt det dubbla också.
2022-08-30, 10:49
Medlem
Jonipoons avatar
Hur kan ni påstå att McDonald's är smutsigt och ofräscht? Alla snabbmatskedjor inklusive Max har strikta städ och hygienregler så de är definitivt inte smutsiga och ofräscha. Det är SMAK och KONSISTENS vi snackar om här, och då är Max betydligt sämre.
2022-08-30, 10:56
Medlem
peterZiipens avatar
Givetvis är McDonalds burgare bättre än MAXs. Det är bara någon skev form av nationalism som gör att folk tror sig tycka om MAX mer.
2022-08-30, 11:05
Moderator
Ancistruss avatar
Jag instämmer.

Har provat att äta på MAX ett antal gånger och gillar inte deras burgare alls. Men smaken är som baken, delad. Kul för er som gillar det, själv väljer jag något annat om jag vill äta hamburgare.
2022-08-30, 11:18
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Tycker du seriöst den är äckligare än Sibylla och annat skit?

Nej du, jag föredrar Max över McDonken alla dagar i veckan.

Sibylla "hamburgare": Nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, koksalt, kryddor (svartpeppar,
rosmarin) potatisfibrer, stabiliseringsmedel E450, E451

MAX "hamburgare": Svenskt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt,köttbuljong, potatisfiber, ÄGGPULVER, rosmarinextrakt.

McDonalds hamburgare: 100% nötkött

Om MAX är the shit medan Sibylla är skit så måste MAX har anställt Michelinkockar som använder svart magi...
2022-08-30, 11:19
Medlem
Jag föredrar Flippi'n burgers. Lite dyrt kanske, med brutalt goda!
2022-08-30, 11:21
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag rankar dem 1 BK, 2 McD och 3 Max. Håller med TS att Max är klart sämst. Tycker inte ens deras pommes är bättre än McD som många säger. Möjligen vinner de kategorin dipsåser för jag har för mig de har nån riktigt bra sådan.

Men stora problemet är själva köttet, som känns som nån billigare variant av gatuköksburgare och snarare kokt än stekt.

Edit: Nu pratar jag bara om de tre stora snabbmatskedjorna, givetvis går ingen av dem att jämföra med riktiga kvalitetsburgare som ju dock är minst dubbelt så dyra.
2022-08-30, 11:26
Medlem
Max är avgjort Sveriges mest överskattade hamburgare. Fram till nu trodde jag att jag var ensam om den uppfattningen. På 90-talet köpte jag en gång en färdig men fryst burgare som man bara skulle mikra. Med bröd och sås och allt. Precis lika fasansfullt som det låter. Varje gång jag äter en burgare på Max (jag glömmer nämligen bort mig ca 1 gång per år) så får jag en de ja vu-upplevelse som påminner mig om den vidriga micro-burgaren.
Instämmer för övrigt till fullo i den rent tekniska beskrivningen i trådstarten av varför Max är skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in