2022-08-30, 11:34
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Äckligaste hamburgaren är ju helt klart Donken och Burger Kings avskräde de ens vågar
kalla för hamburgare. Det är mat för WT och förortsblattar. Ingen normal människa med en
uns självrespekt äter den grismaten.
2022-08-30, 11:37
Medlem
MuppSmurfs avatar
Håller med. Max smakar skit precis som Burger King och McD. Har inte gått till någon av dom på flera år och så lär det förbli.

Tack och lov har vi bättre alternativ idag när det kommer till burgare.
Senast redigerad av MuppSmurf 2022-08-30 kl. 11:39.
2022-08-30, 11:41
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Det var inte förrän flera besök på Max som jag fick reda på att deras burgare inte är 100% nötkött, utan endast runt 80% medan resten består av potatismjöl, druvsocker, rapsolja, vegetabiliska fibrer, osv. När jag äntligen insåg detta gick det upp för mig varför deras burgare smakade konstigt.
.
intressant.
Har du källa på det kanske, hittar bara "kryddor och potatis" på webben.
2022-08-30, 11:43
Medlem
Generellt sett inte glad för snabbmat. Men ibland händer det att jag äter snabbmat pga smidighet.

Jag tycker Max är alldeles för dyrt. Jag hade kanske tyckt priset kontra vad man får hade varit okej om det var halva priset mot idag. De har för mycket dressing och hamburgarna ramlar sönder. Gör man ändringar i en hamburgare kommer de att göra ändringar du inte har beställt/bett om. Tex ta bort bacon om du beställt hälften så mycket dressing.

Säger inte att de andra är bättre ur den synvinkeln. Men de andra klarar åtminstone av att någorlunda sätta ihop en hamburgare som håller ihop under tiden man äter den till ett lägre pris med ungefär samma låga nivå av smakerna.
2022-08-30, 11:46
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
McDonalds är så smutsigt och ofräscht.

Max gör bästa hamburgarna om man nu gillar sån mat. Jag föredrar att laga min egen mat.

Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Ska jag ha en slafsburgare så väljer jag helt klart Max om jag nu ska välja någon.
Helst käkar jag en bra smash burger, men då kostar det ju drygt det dubbla också.

Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Tycker du seriöst den är äckligare än Sibylla och annat skit?

Nej du, jag föredrar Max över McDonken alla dagar i veckan.
Är det att den inte innehåller 100 procent kött som gör att Max är favoriten?
Du gillar hamburgare med 20 procent potatismjöl?
Usch....de e fan läbbigt.
2022-08-30, 11:46
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Äckligaste hamburgaren är ju helt klart Donken och Burger Kings avskräde de ens vågar
kalla för hamburgare. Det är mat för WT och förortsblattar. Ingen normal människa med en
uns självrespekt äter den grismaten.

MAX är till för bönder uppvuxna med gatuköksburgare. Det är samma pannbiff som serveras. Bönderna får känna en fläkt av "den fina världen" när de äter gatuköksburgaren "på en ritktig restaurang".

En bra tumregel är: Ingen EPA-traktor - inget MAX.
2022-08-30, 11:47
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Max känns fräschare då dom som ofta jobbar där är vita.
Men gillar du pottismjölet i hamburgarna?
2022-08-30, 11:52
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Hur kan ni påstå att McDonald's är smutsigt och ofräscht? Alla snabbmatskedjor inklusive Max har strikta städ och hygienregler så de är definitivt inte smutsiga och ofräscha. Det är SMAK och KONSISTENS vi snackar om här, och då är Max betydligt sämre.
Fyfan va du svamlar, har du varit inne i köket och sett snusket själv? Jag har krypit runt på deras jävla äckel golv och där under beredningstationerna ligger gammal mat med flera månader på nacken. Personal som ena sekunden bär ut sopsäckar och nästa sekund står och gör burgare.
Visst finns det rutiner och checklistor som fylls i men sen om sakerna verkligen utförs är en helt annan femma. MAX har en enorm omsättning på personal och det har nog sina anledningar!
2022-08-30, 11:52
Medlem
R5As avatar
Att folk i Sverige kallar Max för fräscht och Mcdonalds för äckligt säger bara mycket om den svenska hybrisen. Donken har en renlighet och kvalitetsstandard som sträcker sig på internationell bana och såvida nån inte tappar din hamburgare vilket även kan hända på Max så slår de Max med hästlängder.

En dålig hamburgare måste kompenseras med mycket sås och det är just det max gör för att täcka den äckliga bismaken som kommer från deras kött. Jag tyckte personligen om Halloumiburgaren tills de nu började snåla och tog in grilloumi. Men de allra märkligaste är att allt som är veganskt/vegetariskt hos Max smakar bättre än deras animaliska produkter, de kan man inte säga om nåt annat ställe.

Hoppas verkligen Five Guys och Shake shack kommer till Sverige för att sätta max och den svenska hybrisen på plats. Finns inte mycket som är mer cringe än när svenskar på youtube skriver ”Omg you should try Max hamburger they are the best hubabuba”.
2022-08-30, 11:58
Medlem
Håller med. Max är väldigt överhypat. Kan hända att det var bättre när man var ett litet barn.

Minnet från den tiden är dock färgat av maxboxen med tillhörande leksak eller glas samt den amerikanska inredningen och rockmusiken. Kan nästan komma ihåg doften och känslan av att vara där.

Synd att de bytte till nuvarande tråkiga tema.
2022-08-30, 12:01
Avslutad
Personligen tycker jag hamburgerköttet är godast (= smakrikast och mest köttsmak) på Donken och Burger King. Däremot är burgaren som helhet mest tilltalande på Burger king tycker jag, även om de har ett läskigt soggigt svampigt bröd som jag alltid petar bort. Ska de vara så svårt att baka en bra bröd?

Tittar man på Max produktinformation för deras hamburgerkött så är innehållet: Svenskt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt, köttbuljong, potatisfiber, ÄGGPULVER, rosmarinextrakt.

https://www.max.se/maten/produktinformation/

McDonalds produktinformation: 100 % nötkött

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/product/big-mac.html

Burger king produktinformation: 100 % nötkött

https://burgerking.se/menu/hamburger
2022-08-30, 12:05
Medlem
swedsters avatar
Japp smaklösa klimatkompenserade burgare,stenhårda smaklösa pommes samt fräkniga äckliga veganer som jobbar där.
Extremt sällan jag ätit där senaste åren mest för deras fåniga engagemang som inte gör världen någon som helst nytta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in