Citat:
Ursprungligen postat av
AlcesimusCicero
Bittra svenskar så förutsägbara med bristen på benefit of the doubt. Svenskar antar alltid värsta tänkbara scenariot utan teknisk beläggning och flashback är ju för inte kända som att älska kriser, hitta problem som ej existerar. Om någon är så utanför sin sociala sfär den vågar be om något sånt där och man är paranoid så sätt en fälla där du kollar internettrafiken? Jag hade förmodligen också gjort som TS ska sägas.
Jag gjorde precis detta. Lånade ut mitt lösen till en granne. Tänkte inte mer på det, några månader senare kunde inte en besökande vän koppla upp sej mot mitt wifi. Då började jag kolla upp hur många enheter som fanns uppkopplade, inte mindre än 8 stycken! Jag själv hade 2 enheter uppkopplade. Internet hade dessutom varit löjligt segt ett tag.
Trodde ju självfallet att de bara skulle använda mitt lösen tills måndagen då de kunde skaffa eget wifi, vilket grannen sa att den skulle göra.
Så, så kan det gå när man är snäll och hjälpsam!
Grannen verkar iaf skämmas rejält och har gått åt andra hållet när jag mött denne i trappen, ha ha!
Hur dum får man vara som gör något sånt mot en granne bara för att tjäna 300 i månaden, men man får gå och skämmas resten av tiden man bor där? Då är man bra girig och kan gott skämmas. Men förstår inte idiotin i det.
Ps. Varför klagar du just på svenskar? Har du aldrig rest och sett hur andra i resten av världen hade reagerat på en sån sak? På många ställen hade man inte öppnat dörren.