2023-03-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Givetvis, se och njut

https://www.youtube.com/watch?v=rJHe-iZ5HSI

En idiot bland begagnade lastpallar. Sopor!
Citera
2023-03-13, 13:41
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nej, mer så att tankar kring vad som är det "äkta och naturliga" breddas och innehåller fler grupper i samhället istället för att tvinga dem vara instängda.
Men att försöka göra om en manskropp till en kvinnokropp kan väl inte vara varken äkta eller naturligt. Konstgjort är och förblir oäkta och falskt.
Citera
2023-03-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, hade inte räknat med det. Loreen är verkligen enormt proffsig och jag får ännu mer respekt för henne.

Tycker det är trist att spöksångarna inte presenteras. Dansarna fick lite cred i lördags och man hade kunnat göra en liknande presentation av dem.

Det spräcker illusionen men de flesta tittare vet väl ändå att de finns, eller? Du har sån stenkoll, hur tror du det är med det?
Dansarna får uppmärksamhet för att de är programmets dansare. Kör i kuliss är separat anställda av deltagarna och det är upp till dem hur mycket uppmärksamhet de ger dem.
Men som du säger, man undviker nog helst att ge dem uppmärksamhet för att inte minska illusionen.
Majoriteten har nog ingen koll på att det finns körhjälp i kulissen.
Citera
2023-03-13, 14:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Minns du Dana International? Min pappa insisterade på att kalla honom/henne för "det" 😆
Sen har vi ju den skäggiga korven också, Conchita Wurst. Hur fasen förklarar vi för våra barn vad detta är för nåt sjukt?!

Men snälla.... Det här är inget nytt. Vet inte hur gammal du är, men jag som växte upp på 70-80-talet har sett så många transor, androgyna och bögar i tv. Kan tillägga att jag är kvinna och straight.

Tar några exempel.

Vi kan börja med det svartvita programmet Good old days där man återskapade underhållning från den brittiska viktorianska eran. Brukade vara en karl i kvinnokläder som sjöng och spexade.

Alla androgyna bi- och homosexuella glamrockare. David Bowie t ex. Lite senare syntharen Annie Lennox.

After dark. Var jättepopulärt, gick på bästa sändningstid som familjeunderhållning. Fanns inte så många kanaler så hela svenska folket tittade, alla hade åsikter men har inget minne av att man skulle censurera det för barnens skull.

Visserligen kommer jag från en frimodig miljö, men trans var inget som behövde förklaras och det sågs inte som sjukt, inte av mina kompisar heller. Vi var nyfikna och tyckte det var lite roligt, utklädning och maskerad. Vi hade många temafester och en med transtema då vi bytte kön allihopa.

Sen kom AIDS, som kallades för bögpesten i början innan nån visste vad det var. Då svängde det, pang!! Alla blev rädda för att bli smittade av bögarna och transorna. De gick under jorden, vågade inte komma ut, inte förrän många år senare då det fanns bromsmedicin och vi vant oss.

Så jag tror det är post-AIDS-generationerna som reagerar och en och annan gammal stofil.

Om du har problem med att förklara Concita för barnen, säg bara att det är en farbror som tycker det är kul att klä ut sig till tant. Det är dessutom sant eftersom hon är en roll som han spelar.

Men:

Kan hålla med om att det blir överdrivet och nerkört i halsen på folk med alla som ska komma ut och berätta detaljerat i offentligheten. Nu börjar vi lessna på det, inte för att det är perverst utan för att vi har hört det till leda. Inget spännande, inget märkvärdigt längre. Möjligt är att eftersom det inte ger den uppmärksamhet och PR som personen hoppats på, berättar man allt mer detaljerat och ingående för att det ska vara en nyhet.

Så pass konservativ är jag ändå att jag tycker ingående beskrivningar av sexlivet borde vara en privatsak, men det är ju så folk gör numera, vare sig de är straight eller har annan läggning.
Citera
2023-03-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men att försöka göra om en manskropp till en kvinnokropp kan väl inte vara varken äkta eller naturligt. Konstgjort är och förblir oäkta och falskt.
Definitionen av "naturligt" är ju väldigt subjektiv. Men huvudsaken är ju att låta folk göra precis vad de vill, både med sin egen kropp, sin egen sexualitet och sitt eget liv så länge de inte skadar någon annan.
Citera
2023-03-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
En idiot bland begagnade lastpallar. Sopor!
Ett oerhört populärt bidrag som enbart har Loreen framför sig i oddslistorna för Eurovision.
Citera
2023-03-13, 14:23
Medlem
Sverige och svenska folket är ju så rasistiska ! titta bara hur dom röstar .....
2019, 2020, 2021 var ju vinnarna Negrer.
2023 en Nordafrikan.

Tycker vi skulle satsa på lite mångfald, inte bara artister med rötterna i Afrika
Citera
2023-03-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Sverige och svenska folket är ju så rasistiska ! titta bara hur dom röstar .....
2023 en Nordafrikan.

Tycker vi skulle satsa på lite mångfald, inte bara artister med rötterna i Afrika
För er rasister går det ju att påpeka att av de 16 åren du valt för att få fram din poäng så vann ljushyade 15 ggr.
Citera
2023-03-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
För er rasister går det ju att påpeka att av de 16 åren du valt för att få fram din poäng så vann ljushyade 15 ggr.

1.8 % av svenskarna är " afrosvenskar"

Så det räcker med att två ggr av hundra så är negrer rättvist representerade sett till antalet.
Citera
2023-03-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vi vet inte hur det hade gått om endast folket hade fått rösta som det var förr.

Men hon fick ju mest tittar röster så, sen att man är butthurt att tvillingarna vann är en annan femma men solklart bästa låten.

Skrällen ukrainskan hur trodde ngn att den ens skulle nå topp tre , say what ,den var dålig
Citera
2023-03-13, 16:23
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
2023 en Nordafrikan.

Det var inte så att dessa bidrag vann pga röst, framträdande och låt...?
Citera
2023-03-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det var inte så att dessa bidrag vann pga röst, framträdande och låt...?

Det är ju en teori lika bra som någon annan. Har inte heller påstått något annat utan bara
konstaterat att det är mycket Negrer nuförtiden som vinner svenska melodifestivalen.
Trots att svenska folken är svårt rasistiska. Sehr märklish som Tysken säger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in