2022-11-04, 19:54
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Hur kan Marcus & Martinus vara med i svenska mello?

Tänkte detsamma, de om några borde ju vara med i Melodi Grand Prix istället.
Citera
2022-11-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Jag kommer ihåg allt gnäll som uppstod när finalen flyttades till Friends, bland annat att det är för dålig akustik. Har det dementa folket glömt bort det eller ljög man bara för att få gnälla av sig lite? Globen är en bättre arena och finalen på Friends har ändå inte använt sig av hela arenan då är den inte större än Globen.

Det där stämmer inte. Publiksiffran i finalen brukar ligga på runt 30 000 personer. Medans Globen (Avicii Arena) sväljer 16 000 personer som max...
Citera
2022-11-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Oh, det visste jag inte. Tack för svar.

Det som föregående skribent skrev stämmer inte. Publiksiffran i finalen på Friends brukar ligga på runt 30 000 personer. Medans Globen (Avicii Arena) sväljer 16 000 personer som max...
Citera
2022-11-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det där stämmer inte. Publiksiffran i finalen brukar ligga på runt 30 000 personer. Medans Globen (Avicii Arena) sväljer 16 000 personer som max...

Men akustiken? Vad är viktigare, att SVT ska tjäna pengar eller att akustiken och stämningen i mellofinalen ska vara bra? Så nej, låt oss få se framtida finaler på Globen igen!
Citera
2022-11-05, 22:08
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vill se en duett med Kicki Daniellson och Anna book.

Torsten Flink hade gärna fått vara med också, så han hade kunnat ge ut "Torstenkramar" till brudarna på SVT.

Det vore nått det.

En duett med Torsten Flink och Zara Larsson skulle vara något annars.
Citera
2022-11-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Hur kan Marcus & Martinus vara med i svenska mello?

Är ju inte helt ovanligt att artisterna inte är från det land de representerar. T.ex så har svenska artister erepresenterat Estland flera gånger och Celine Dion representerade Schweiz
Citera
2022-11-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhoppsanhej
Är ju inte helt ovanligt att artisterna inte är från det land de representerar. T.ex så har svenska artister erepresenterat Estland flera gånger och Celine Dion representerade Schweiz

Sjukt ändå när ett lands just nu största superstjärnor går till grannlandet istället. Det måste ju reta fjällkoftorna rejält. Som att vi skulle sno Lordi.
Citera
2022-11-10, 15:53
Medlem
Jag hoppas att detta kommande Melloår tar tillbaka speakerrösten som ekade artisternas startnummer i arenan, det var så effektfullt.
Citera
2022-11-14, 11:46
Medlem
Efter att jag kollat på 2002 års Mello fann jag några intressanta stora detaljer som jag tror bara var med första turneåret.

Alla som gick vidare till andra omröstningen fick framföra sina låtar igen, men då var det 4 istället för 5 som det var från 2004 till 2021.

Dessutom fick alla finalister precis vid slutet av fjärde deltävlingen sjunga en nyskriven låt just för den stunden. Jag hoppas att det är något som kan komma tillbaka.
Citera
2022-11-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Jag hoppas att detta kommande Melloår tar tillbaka speakerrösten som ekade artisternas startnummer i arenan, det var så effektfullt.

Du menar Pekka Heino ;-)
Citera
2022-11-15, 16:37
Medlem
Maria Sur, Ida-Lova Lind (Christine Meltzers dotter) samt Victor Crone ska vara klara för nästa års tävling

https://www.expressen.se/noje/maria-...lar-for-mello/
Citera
2022-11-16, 16:11
Medlem
SodaFointains avatar
Tror redan Marcus och Martinius kommer vinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem