2022-08-27, 18:03
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi är människor och styrs av annat än djuren gör.
Du fattar väl att det är många många år sedan vi lämnade bakom oss att vara och agera som djur?

Absolut - det är bara att se på hur omhändertagande män faktiskt är när de får en möjlighet att engagera sig och vara närvarande för sina barn.

Du länkar till en teori kring autism och inte kring föräldraskap eller mäns generella förmåga att möta barns behov. ?

Nej, eftersom du plockar teorier och försöka smeta ut dem som någon form av allmän sanning trots att den inte föreligger så kan jag bara utgå ifrån att du gör dina analyser utifrån hur du själv och sådan om dig är och vilken kapacitet ni har.

Nej, jag tänker att du öppnat för andra att reflektera kring dig med stöd av det du säger och vilka slutsatser du drar.

Du är bara naiv om du tror att vi människor inte alls påverkas av vår biologiska natur. Väldigt ointelligent tänk.

Du tycker dig se att män är lika omhändertagande. Det betyder inte att det är sant. Jag har presenterat fler skäl för min tes än personliga observationer. Det har inte du gjort.

Ja, tråden handlar om autism och inlägget du gnällde på handlar om autism. Varför är det fel att jag länkar en teori om autism?

Jag har presenterat tydliga skäl för min tes även om du ljuger och säger att jag bara utgår från mig själv.

Jag har inte öppnat för dig att diagnosticera mig, nej. Du känner inte mig och du verkar knapp läskunnig eftersom du låtsas att jag är totalt och enkelspårigt övertygad om något som jag lade fram som "en kul tanke".
Citera
2022-08-27, 18:07
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
Asdåligt. man blir blockerad från verkligheten. Man börjar faktiskt tro att allas föräldrar är så. Man blir lätt sexuelltöverkörd av dem. Om du är autistisk skaffa då fan inte barn med en annan autistisk invalid. Tack! Mvh sprut

Citat:
Ursprungligen postat av VitaValter308
Själv tycker jag det är fantastiskt! Älskar båda mina föräldrar även om de båda tyvärr sitter i rullstol och rör sig någorlunda som han Flynn från bb. Förstår tyvärr inte så mycket av vad de säger, så språk har varit en utmaning, då deras Svenska är under all kritik. De sluddrar och stammar i varje mening vilket kan bli irriterande.

- Yours truly, Valter

Detta måste vara en unik händelse, back to back inlägg i en tråd där båda avatarerna är någon form av rullstolshiss och båda användarna har autistiska föräldrar.

De jag känner med asperger och som haft relationer med det motsatta könet brukar hitta någon som är deras direkta motsats, iaf när det gäller manliga aspergare. Kanske är annorlunda för kvinnliga autister?
Citera
2022-08-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Kan tyvärr bara hålla med. En väluppfostrad intelligent autistisk förälder är inget att leka med. Jag kan tänka mig att samhället var mycket mer vänlig gentemot autister förr i tiden när vett och etikett gällde alla. Annars blir det lite som en totalitär sekt inom hemmets fyra väggar. Spelregler hemma är långt ifrån samma som ute i samhället.

Så har jag också haft det. Spelregler som man aldrig fick reda på utan som föräldern utan minsta hänsyn kastade i ansiktet på en när man gjorde ”fel”.
Inte konstigt att man flyttade hemifrån så fort det gick och att man höll sig undan sen! När familjen ska vara källan till ens styrka och utveckling men blir dess motsats…
Citera
2022-08-27, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du är bara naiv om du tror att vi människor inte alls påverkas av vår biologiska natur. Väldigt ointelligent tänk.
Jag tror inte - jag vet att vi påverkas, men inte på det sätt som du hävdar och försöker göra till sanning.

Citat:
Du tycker dig se att män är lika omhändertagande. Det betyder inte att det är sant. Jag har presenterat fler skäl för min tes än personliga observationer. Det har inte du gjort.
Nej, det har du inte - du hänvisar till djur och studier om autism och försöker generalisera det som sanningar för alla - det funkar inte.

Citat:
Ja, tråden handlar om autism och inlägget du gnällde på handlar om autism. Varför är det fel att jag länkar en teori om autism?
Felet är att du med stöd av en studie om autism försöker generalisera dina lekmans tankar om föräldraskap till generella sanningar. Det låter sig inte göras.

Citat:
Jag har presenterat tydliga skäl för min tes även om du ljuger och säger att jag bara utgår från mig själv.
Nej, du har inte presenterat något som stöder din tes och nej jag ljuger inte när jag säger att du utgår från din själv i dina analyser och slutsatser - eftersom du in visat något stöd för dem utanför dig själv.

Citat:
Jag har inte öppnat för dig att diagnosticera mig, nej. Du känner inte mig och du verkar knapp läskunnig eftersom du låtsas att jag är totalt och enkelspårigt övertygad om något som jag lade fram som "en kul tanke".
Det är klart att du har. Du skriver på ett diskussionsforum och givetvis är det öppet för alla på det forumet att dra slutsatser om dig utifrån det du skriver.
Har du någon diagnos? Jag tycker det börjar luta åt det...
Citera
2022-08-27, 18:13
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag tror inte - jag vet att vi påverkas, men inte på det sätt som du hävdar och försöker göra till sanning.

Nej, det har du inte - du hänvisar till djur och studier om autism och försöker generalisera det som sanningar för alla - det funkar inte.

Felet är att du med stöd av en studie om autism försöker generalisera dina lekmans tankar om föräldraskap till generella sanningar. Det låter sig inte göras.

Nej, du har inte presenterat något som stöder din tes och nej jag ljuger inte när jag säger att du utgår från din själv i dina analyser och slutsatser - eftersom du in visat något stöd för dem utanför dig själv.

Det är klart att du har. Du skriver på ett diskussionsforum och givetvis är det öppet för alla på det forumet att dra slutsatser om dig utifrån det du skriver.
Har du någon diagnos? Jag tycker det börjar luta åt det...

Du kanske missförstår och tror att jag menar att ALLA män är oempatiska och dåliga föräldrar? Det förklarar isf din känslomässiga reaktion. "Sanningar för alla"... Jag pratar generellt inte absolut kategoriskt.

Det är lika öppet för mig att såga din feltolkning och oförskämda diagnosticering som det är för dig att skriva skitinlägg där du grundlöst diagnosticerar folk. Måste man säga sånt här rakt ut för att du ska begripa det?

Du ljuger om att jag inte gett stöd. Du har avfärdat mina skäl utan argument.

Om jag var lika dålig människa som du skulle jag börja diagnosticera dig för du är fan trög alltså.

Vore spännande att se dig försöka förklara varför vi moderna människor omöjligen påverkas av biologiska könsskillnader. Varför skulle det vara så? Du medger att biologin påverkar, men bestämmer att det inte påverkar just detta område.

Du fattar inte ens hur male brain teorin jag länkade kopplar samman autism och det manliga könet, vilket är vad mitt första inlägg handlade om.
Senast redigerad av Mjäll 2022-08-27 kl. 18:17.
Citera
2022-08-27, 18:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du kanske missförstår och tror att jag menar att ALLA män är oempatiska och dåliga föräldrar? Det förklarar isf din känslomässiga reaktion. "Sanningar för alla"... Jag pratar generellt inte absolut kategoriskt.
Generellt är att klistra det du påstår kategoriskt på män. Nej, svenska män är generellt bra på att ta hand om och möta barn när de får eller tar sig den möjligheten.

Citat:
Det är lika öppet för mig att såga din feltolkning och oförskämda diagnosticering som det är för dig att skriva skitinlägg där du grundlöst diagnosticerar folk. Måste man säga sånt här rakt ut för att du ska begripa det?
Absolut - och det är väl det du hela tiden försöker göra - såga min tolkning.

Citat:
Du ljuger om att jag inte gett stöd. Du har avfärdat mina skäl utan argument.
Jag har givit dig ett argument. Du hänvisar till en undersökning om autism - inte om män som föräldrar.

Citat:
Om jag var lika dålig människa som du skulle jag börja diagnosticera dig för du är fan trög alltså.
Det har du ju redan gjort. Jag är trög och ointelligent - det är ju en form av diagnosticering.
Dessvärre är jag inte ointelligent, det har jag testats för mer än en gång -- men trög kan nog sannolikt vara i vissa fall.

Citat:
Vore spännande att se dig försöka förklara varför vi moderna människor omöjligen påverkas av biologiska könsskillnader. Varför skulle det vara så? Du medger att biologin påverkar, men bestämmer att det inte påverkar just detta område.
Det har jag inte påstått -- jag säger att vi inte påverkas som du försöker göra gällande.

Citat:
Du fattar inte ens hur male brain teorin jag länkade kopplar samman autism och det manliga könet, vilket är vad mitt första inlägg handlade om.
Korrekt - hittills ser jag bara plaskande svammel från din sida... Du får väl försöka förklara bättre och se om jag kan ta till mig den förklaringen eller fortfarande anser att du svamlar....
Citera
2022-08-27, 18:37
Medlem
Växte upp med förmodad autistisk förälder som
Skapade osämja, mobbing mellan syskon.
Oförmögen att visa kärlek.
Förstod inte gränser.
Förnekade sina handlingar i nästa mening.
Gjorde närmanden mot flickor.
Aggressiv
Empatistörd
Jag kämpar fortfarande med att fungera normalt men är lyckligtvis en väldigt bra förälder själv idag, och avskyr den jäveln som uppfostrade mig
Citera
2022-08-27, 19:29
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:
Varifrån har du fått att Palme var autistisk
Menar du allvar?

Babyface, svårt att sköta personlig hygien, lärde sig knyta skorna som 26-åring? Det finns hur många historiuer som helst om hur Olof inte förstog andra människor.
Alla som arbetat i särskolan eller med utvecklingsstörda känner igen hans bräkande. Det spekulerades om psykopati under hela hans ämbetstid.
Citera
2022-08-27, 19:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Menar du allvar?

Babyface, svårt att sköta personlig hygien, lärde sig knyta skorna som 26-åring? Det finns hur många historiuer som helst om hur Olof inte förstog andra människor.
Alla som arbetat i särskolan eller med utvecklingsstörda känner igen hans bräkande. Det spekulerades om psykopati under hela hans ämbetstid.
Babyface?? Palme ???
Skojar du eller.

Historier finns det säkert många eftersom Palme var endera hatad eller älskad ... Har du bara dåliga historier att komma med ?

Visa en seriös källa som ger stöd för det som påstås.

Palme var allt annat än autistisk .. Han var tvärtom en politiker som också försökte finnas för och ha tid med sin familj, vilket var jäkligt ovanligt på den tiden.

Ingen som har träffat Palme skulle försöka kleta diagnos på honom.
Citera
2022-08-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
Asdåligt. man blir blockerad från verkligheten. Man börjar faktiskt tro att allas föräldrar är så. Man blir lätt sexuelltöverkörd av dem. Om du är autistisk skaffa då fan inte barn med en annan autistisk invalid. Tack! Mvh sprut

Du själv är ju fult frisk baserat på dina tidigare inlägg…
Citera
2022-08-27, 21:23
Medlem
Flasebbs avatar
Största utmärkelse är att han betedde sig som att jag bara var en kompis ända sedan bebis men samtidigt kunde göra dumma ekonomiska beslut igenom att köpa kärleken för att sedan inse att det kanske inte var en bra idé.. 0 konsekvenstänk, skulle vara bra mätt innan barnet jag fick äta om det fanns kvar.
Man fick/får heller aldrig bli bättre än honom på någonting och satte alltid käppar i hjulet trots att han själv är begåvad inom musik.
Senast redigerad av Flasebb 2022-08-27 kl. 21:28.
Citera
2022-08-28, 00:23
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, det gör jag.
Kan du ge fler exempel? Tycker det är sjukt intressant ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in