2006-07-05, 12:16
  #25
Medlem
Alpunks avatar
Sprang nyss 3km i terräng gjord av bark med en del upp och nedförsbackar på 12:30. Syreupptagningen var nog inte den bästa nu heller, måste väl vara 25 grader minst?

Ska köra en runda vid 21-22 tiden någon gång i veckan, får se om det blir nån skillnad.
Citera
2006-07-05, 16:21
  #26
Medlem
3km på löparbana grejade jag på 11.30 när jag var 13 år. Är nu snart 16 och skulle väl kanske greja den på 10.30 nu kanske. Dock tränar jag hockey på Elitnivå.
Citera
2006-07-05, 17:01
  #27
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av config
3km på löparbana grejade jag på 11.30 när jag var 13 år. Är nu snart 16 och skulle väl kanske greja den på 10.30 nu kanske. Dock tränar jag hockey på Elitnivå.

Du vet väl att det är 18 års gräns på forumet?
Citera
2006-08-12, 02:07
  #28
Medlem
när jag va 10år så sprang jag 2,5km på 10:36 men tränade ganska mkt då
nu blev jag tvugen o testa igen efter att inte ha tränat på typ 6-7år (är 18 nu)
o det gick på 9:57
Citera
2006-08-12, 09:53
  #29
Bannlyst
Vill minnas att vi på högstadiet hade en bana på ungefär tre kilometer, kanske 200 meter kortare - dock med en banbit som var inåthelvete mycket terränglöpning.
Nåväl, vill i alla fall minnas att alla som tränade fotboll eller basket (muchos vanlig sport i min stad) låg mellan 10-12 minuter. Tror jag själv låg strax under 11.
Hockeyspelarna, som var snabba som fan på korta distanser men totalt dog efter 1,5-2 km, var lite långsammare än så - typ 13 minuter eller så.

Värt att notera i dessa sammanhang är ju att i princip alla kan med träning klara av att springa i en hastighet som transporterar en 3 km på drygt 11 minuter.
Efter det så är det ju fan en mördande kamp och en hel vetenskap att kapa varje sekund. Då börjar vi snacka löpteknik och riktigt seriös träning.

Men bra kondition räcker i alla fall till tider neråt 10-11 minuter.
Citera
2006-08-12, 13:13
  #30
Medlem
Axons avatar
En bra kilometer tid är under 4 min. Sen är det bara att räkna. OBS!plan mark

/Axon
Citera
2006-08-12, 19:42
  #31
Medlem
Vi gjorde ett 3km Coopertest i Idrott och Hälsa A på gymnasiet.

14 minuter var gränsen för VG på killar. Jag tränar tre gånger i veckan och ligger strax under elva skulle jag tro. Har de 15 minuter i lumpen så känns det väldigt generöst.
Citera
2006-08-12, 19:57
  #32
Medlem
Anteeees avatar
Jag sprang på 12.30 efter en halvtaskig sommar fylld med förkylningar och liknande.
Citera
2006-08-12, 20:08
  #33
Medlem
jaha jovissts avatar
Gärderud sprang väl 3000m hinder på 8:08:xx för 30 år sen?
Tyckte brudarna i finalen på 5000 sprang 3000 på ca 10 minuter, så det är väl ett bra riktvärde för elitmotionären.
Själv så skulle jag kanske ta det på 15 minuter ca, förkyld och med min gamla benprotes, och inräknat att jag får rätta till knät ett par ggr som brukar hoppa ur led, naturligtvis med stridspackning och M-59 kängor.
Citera
2006-08-13, 17:03
  #34
Medlem
The_arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Gärderud sprang väl 3000m hinder på 8:08:xx för 30 år sen?
Tyckte brudarna i finalen på 5000 sprang 3000 på ca 10 minuter, så det är väl ett bra riktvärde för elitmotionären.
Själv så skulle jag kanske ta det på 15 minuter ca, förkyld och med min gamla benprotes, och inräknat att jag får rätta till knät ett par ggr som brukar hoppa ur led, naturligtvis med stridspackning och M-59 kängor.

Du kan ju inte vara allvarlig med det inlägget...

ALLA vet ju att man springer i sina löparskor

Jag är nöjd om jag kommer under 20 minuter
Citera
2006-08-14, 12:08
  #35
Medlem
Blev nyfiken och testade mig själv igår, dock på 5km med tiden 22.46. På tre kilometer blir det ca 13.40. Anser mig ligga på normal eller strax under normalnivå vad gäller kondition. Spelade fotboll mycket tills jag var 16 men har de senaste 10 åren inte motionerat särskillt mycket. Kom gärna med kommentarer om det är bra eller dåligt. Har som mål att någon gång klara milen på under 45 minuter.
Citera
2006-08-14, 14:49
  #36
Medlem
Anteeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nangialia
Blev nyfiken och testade mig själv igår, dock på 5km med tiden 22.46. På tre kilometer blir det ca 13.40. Anser mig ligga på normal eller strax under normalnivå vad gäller kondition. Spelade fotboll mycket tills jag var 16 men har de senaste 10 åren inte motionerat särskillt mycket. Kom gärna med kommentarer om det är bra eller dåligt. Har som mål att någon gång klara milen på under 45 minuter.

Väldigt bra med tanke på att du inte motionerat på 10 år. Fast det är en bit kvar till <45 på milen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in