Om man är otränad som jag. Jag tränade som fan för några år sen. Körde väl typ 5-6 pass i veckan. Mestadels kondition. Löpning och trappmaskiner och sånt. Men åter till frågan. Jag körde ett sk coopertest idag, mest för skojs skull och för att ha något att träna mot.
Jag sprang det ouppvärmd på 18 min och 11 sek. För att klara militärens krav så skall man hamna under 15 min. Det ska tilläggas att jag röker 1 pkt cigg om dagen och har gjort så i några år så kondisen är urkass.
En normal tid på 3km borde ligga en bit under 15 min. Igår tog jag tid när jag sprang 2 km, det tog 7 min och 35 sekunder! En hyffsad tid på 3km borde ligga runt 12-13 min.
En normal tid på 3km borde ligga en bit under 15 min. Igår tog jag tid när jag sprang 2 km, det tog 7 min och 35 sekunder! En hyffsad tid på 3km borde ligga runt 12-13 min.
Men han undrade om en normal tid, skulle säga att 15 är rätt normalt. 5-minuterstempo.
Äh, inte för att vara sån men på ganska bra kuperat löpspår springer jag 5 km på 18.4x (en av mina rekordtider som jag minns). Jag springer inte ens ofta...
jag skulle säga att förutom alla skrytnissar här som ligger under svenska rekordet så springer nog en normalfet svensk 3 km på något under halvtimmen när han passerat trettio och har ett bmi på 27