• 1
  • 2
2006-07-02, 17:56
Medlem
jaha jovissts avatar
Min frågeställning är i korthet: Kan en hetero kille se en annan kille som sexig, och i så fall vem? Anledningen är, efter självrannsakan, att jag faktiskt ser Valor i Christian Death som en sexig kille och fascineras en smula av honom (se tex. videon church of no return). Ärlighet har alltid varit mitt adelsmärke, även om det skulle rubba min bild av världen och mig själv en smula, så jag väljer att "komma ut" med denna insikt offentligt för att tjäna sanningen och ärligheten så gott jag kan.

Tacksam för synpunkter och liknande erfarenheter.
Citera
2006-07-02, 17:59
Medlem
20Qs avatar
Det pågick en ganska lång diskussion om det här i S&S nyligen. Jag står fast vid att man givetvis kan det. Jag har till exempel inga problem med att se om jag tycker någon är snygg eller ej, oavsett kön. Detta behöver naturligtvis inte betyda att man automatiskt är sugen på att spänna på den snygga snubben man ser.
Citera
2006-07-02, 18:06
Bannlyst
Jag är lite attraherad av Matt Damon, dels för
att han är charmig och ruggigt intelligent, dels för att
han är en grymt bra skådespelare. Han är sexig helt enkelt!!!

Men jag är 100% Heterosexuell och skulle aldrig få för
mig att ha sex med vederbörande.

Platonisk attraktion kanske man kan kalla det?
Citera
2006-07-02, 18:10
Medlem
Strifes avatar
Brad Pitt ---> Troy. Rest my case.
Citera
2006-07-02, 18:16
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Det pågick en ganska lång diskussion om det här i S&S nyligen. Jag står fast vid att man givetvis kan det. Jag har till exempel inga problem med att se om jag tycker någon är snygg eller ej, oavsett kön. Detta behöver naturligtvis inte betyda att man automatiskt är sugen på att spänna på den snygga snubben man ser.
Precis vad jag menar, fast det känns samtidigt lite tabu. Men jag står fast vid min man och har svårt att se en alternativ kandidat, möjligtvis Robbie Williams, men samtidigt inte för han känns som en öl-polare och inte sexsymbol.
Citera
2006-07-02, 18:39
Medlem
Man har ju sina manliga idoler. Jag tror det handlar mer om att man skulle vilja se ut på ett visst sätt, man identifierar sig med snygga män på nåt sätt.

Som Brad Pitt, skulle inte tacka nej till att se ut som honom direkt... Jag säger som brudarna, han har allt, fräsch, snygg feja, grym kropp och ser tuff ut (oftast).
Citera
2006-07-02, 18:49
Medlem
Varför tror ni beröring mellan män är ett så känsligt ämne om det är så självklart att vara straight? Allt som är känsligt är på något sätt tabubelagt och alla tabun är som slöjor, ridåer bakom vilka man inte vågar kika in av olika anledningar, av rädsla för vad man kommer att finna där torde väl vara den främsta.

Att någon säger att den är 100% straight betyder ingenting (ibland motsatsen), inte heller att denne lever med en kvinna livet ut och bildar familj. Vad som döljer sig längst inne i manssjälen lämnas aldrig eller mycket sällan ut.
Manligheten idag har i princip reducerats till att vara straight, de tidigare självklara plattformerna är omkullkastade, vår roll i tillvaron ifrågasatt, därför är det kanske viktigare än någonsin att inte göra det svårt för sig själv och problematisera sin sexualitet (vilket homosexualiteten defenitivt ses som för de allra flesta, inklusive mig).
Någon klar defenition och linjedragning i sanden tror jag inte finns när det gäller människan, snarare är det så att vi väljer många av våra beteenden. "Jag väljer att vara straight, jag blockerar alla tankar av homoerotisk art, jag skjuter det ifrån mig genom att uttrycka mitt förakt eller skämtar grovt om det"
Ju starkare förakt desto osäkrare läggning.
Män kan ju ha de allra innerligaste av vänskapsförhållanden, självklart uppstår det ibland tillfällen där attraktionen tangerar eller snuddar vid fysisk attraktion. Vi kan se män leva ut dessa känslor bland annat inom lagsport.

jag har haft för få förhållanden för att helt säkert kunna uttala mig i saken, jag har fantiserat om hur det skulle vara tillsammans med en annan kille och det är inget jag skäms över, det är inte mitt "fel" att jag har haft såna tankar. Att ta steget ut och verkligen prova är jag nog inte tillräckligt modig för att göra, men med rätt man vid rätt tillfälle, varför inte?

Om vi ser det rent fysiskt: att penetrera ett rövhål verkar vara väldigt normalt idag bland män och kvinnor. Det kan knappast handla om att mannens rövhål är äckligare eller smutsigare än kvinnans, eller kroppen för den delen heller. Vad handlar det om då? varför känner vi äckel inför denna akt? Vi tycker ju uppenbarligen om våran egen snorre, varför är andras snorrar så mycket äckligare?
Vi slickar en fitta med allt vad det innebär i bakterieväg, varför skulle en ren kuk vara så ofantligt mycket vidrigare?

I grunden tror jag det handlar om maktförhållanden mer än något annat. På vilket sätt är jag inte berättigad att svara på, men iaf. Det handlar om makt och sociala relationer och konkurrens och om att vara den dominerande parten och att själv bli dominerad, omkullkastad maktordning (att bli påsatt är att bli den kvinnliga parten i samlaget). Två män som lever på en öde ö utan några andra individer kommer förr eller senare att ha sex med varandra, detta för att maktförhållandena inte längre spelar någon roll. (även enligt killinggängets teori, som jag tror är chockerande sann)
Citera
2006-07-02, 18:54
Medlem
tapirs avatar
tja.. att tycka någon är sexig innebär väl lite tveksamma känslor..

Dock är jag en av de få killarna i mina kretsar som vågar säga när jag tycker att en kille är snygg, ååååh Lucas Scott i One tree hill (L)
Citera
2006-07-02, 18:56
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko

Vi slickar en fitta med allt vad det innebär i bakterieväg, varför skulle en ren kuk vara så ofantligt mycket vidrigare?

I grunden tror jag det handlar om maktförhållanden mer än något annat. På vilket sätt är jag inte berättigad att svara på, men iaf. Det handlar om makt och sociala relationer och konkurrens och om att vara den dominerande parten och att själv bli dominerad, omkullkastad maktordning (att bli påsatt är att bli den kvinnliga parten i samlaget). Två män som lever på en öde ö utan några andra individer kommer förr eller senare att ha sex med varandra, detta för att maktförhållandena inte längre spelar någon roll. (även enligt killinggängets teori, som jag tror är chockerande sann)
Jag tror nog förklaringen är mindre krystad än så: att sexualdriften är enormt stark och kräver en partner till varje pris. Så atraktiv som mäjligt och sedan ner i krav allt efter tillgpng. ända tills endast män återstår, allt för att säkra den egna fortplantningen. De individer med den starkaste sexdriften är våra förfäder rent logiskt sett.
Citera
2006-07-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag tror nog förklaringen är mindre krystad än så: att sexualdriften är enormt stark och kräver en partner till varje pris. Så atraktiv som mäjligt och sedan ner i krav allt efter tillgpng. ända tills endast män återstår, allt för att säkra den egna fortplantningen. De individer med den starkaste sexdriften är våra förfäder rent logiskt sett.

Jo, men motviljan att "pröva" sin egen läggning tror jag ligger i maktförhållanden. Man håller på sina principer för att de är bekvämast. Det kräver mer att befinna sig utanför normen.
Och visst, när det finns så många lediga tjejer så uppstår ju sällan ens tanken att pröva med män, behovet tillgodoses redan.
Citera
2006-07-02, 19:10
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Jo, men motviljan att "pröva" sin egen läggning tror jag ligger i maktförhållanden. Man håller på sina principer för att de är bekvämast. Det kräver mer att befinna sig utanför normen.
Och visst, när det finns så många lediga tjejer så uppstår ju sällan ens tanken att pröva med män, behovet tillgodoses redan.
Det kan förstås ligga något i vad du säger, samtidigt måste man komma ihåg att de män som söker sexuell tillfredställelse hos andra män samtidigt "kastrerar" sig själva till förmån för rent heterosexuella män.

Jag har en psykosocial störning som gör att jag är nästan helt okänslig för grupptryck och sociala konventioner, men känner ändå ingen äkta sexuell dragning till män. På ett emotionellt plan, känslomässigt kan jag känna beundran och sympati, men inte på ett kroppsligt plan.
Citera
2006-07-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Det kan förstås ligga något i vad du säger, samtidigt måste man komma ihåg att de män som söker sexuell tillfredställelse hos andra män samtidigt "kastrerar" sig själva till förmån för rent heterosexuella män.

Jag har en psykosocial störning som gör att jag är nästan helt okänslig för grupptryck och sociala konventioner, men känner ändå ingen äkta sexuell dragning till män. På ett emotionellt plan, känslomässigt kan jag känna beundran och sympati, men inte på ett kroppsligt plan.

Okej, jag kanske har fel då Säger inte att man känner samma dragning till båda könen, det vore ju onaturligt, säger bara att motviljan till själva akten nog inte handlar om mer än att förlora makt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in