2006-07-02, 19:50
Medlem
jag kan det inte.
men jag vet ju vad jag tycker r "het" p en tjej, s d vet man ju ungefr vilka ansiktsdrag som r snyggt p en kille.
Om nu tjejer har en helt annan refernspunkt om vad som r snyggt och inte.
Citera
2006-07-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
jag kan det inte.
men jag vet ju vad jag tycker r "het" p en tjej, s d vet man ju ungefr vilka ansiktsdrag som r snyggt p en kille.
Om nu tjejer har en helt annan refernspunkt om vad som r snyggt och inte.

Ansiktsdrag handler det nog minst av allt om.
Citera
2006-07-02, 22:27
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Ansiktsdrag handler det nog minst av allt om.
Nej, fr mig r det en genuin godhet som lyser igenom, en ovanligt geners mnniskokrlek tror jag, inbillad eller verklig.
Citera
2006-07-03, 00:10
Medlem
Givetvis kan man det, men man br hlla i minnet att det kan vara den dr lilla bgen inom en som spkar. Jag har alltid kunnat se p en kille och tycka han ser bra ut/r sexig, men sen de senaste tv ren har dessa intuitioner eskalerat och nu r det s illa att jag r bisexuell.

Dock menar jag verkligen inte att min utveckling gr att tillmpa p alla mnniskor, men jag tror att vldigt mnga killar och tjejer r bisexuella innerst inne men att de frtrycker dessa knslor p grund av de rdande samhllsnormerna.
Citera
2006-07-03, 08:37
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doftavsommaren
Givetvis kan man det, men man br hlla i minnet att det kan vara den dr lilla bgen inom en som spkar. Jag har alltid kunnat se p en kille och tycka han ser bra ut/r sexig, men sen de senaste tv ren har dessa intuitioner eskalerat och nu r det s illa att jag r bisexuell.
Bisexualitet har jag ju alltid inbillat mig vara den mest tillfredstllande lggningen, men det r ju bara min hetero-frdom, kanske r det inte s
"lyxigt" som det verkar?
Citera
2006-07-03, 08:57
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Bi-permissive describes someone who does not actively seek out sexual relations with a given gender, but is open to them. Such a person may self-identify as heterosexual or homosexual, and engage predominantly in sexual acts with individuals of the corresponding gender, and might be rated 1 or 5 on Kinsey's scale. Near-synonyms include heteroflexible and homoflexible.

Tycker jag sjlv passar alldeles utmrkt p mig, heterosexuell sdan.

Ngra definitioner av bisexualitet som kan vara vrda att lsa p om man nu misstnker att man inte r helt stngd fr mjligheten att ha relationer med samma kn:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bisexuality#Terminology
Citera
2006-07-03, 10:45
Medlem
Jomazis avatar
Jag kan det inte ht. Dremot har jag en ganska klar uppfattning om vad tjejer brukar gilla fr utseende, men det r snarare frga om en emulering av n en faktisk egen "smak". Ungefr "Jag tycker inte att han r attraktiv, men jag hade grna sett ut s sjlv"

F. R mannens rvhl och kropp fruktansvrt vidriga och en skam fr naturen om man jmfr med kvinnans...

Finns inget vrre n personer med en yutlig frstelse av fisgubben (kinsey) som tror att alla mnniskor r bisexuella av naturen. S r det inte.

Och ppekar man detta s hvdar de att "stark fientlighet (homofobi) kan vara tecken p latent homosexualitet", vilket r en allmnt accepterad "sanning" som jag aldrig sett underbyggas. Pongen r dessutom frlorad d "jag r inte" r ganska lngt ifrn "jag HATAR". Sist jag trffade en sdan person kallade jag honom fr en "pedofob", det r en annan del av det kinseyska arvet som dessa personer av ngon anledning valt att blunda fr.
Citera
2006-07-04, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Bisexualitet har jag ju alltid inbillat mig vara den mest tillfredstllande lggningen, men det r ju bara min hetero-frdom, kanske r det inte s
"lyxigt" som det verkar?

Det bsta med att vara bisexuell r ju det faktumet att killar r lttare att f i sng. S det r vldigt ltt att g hem med ngon ifall man r bisexuell och gr p en club fr mnniskor som r homo/bi.

Det nst bsta r att killar vet vad killar gillar

Men jag mste pst att det finns fler sexiga tjejer n sexiga killar. Men det r inga problem d som sagt det r tmligen ltt att f sig en kille i bingen.

Men lyxigt och lyxigt. Det r ju inte direkt s att det r roligare att ta frukost bara fr att jag r bi.
Citera
2006-07-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Tycker jag sjlv passar alldeles utmrkt p mig, heterosexuell sdan.

Ngra definitioner av bisexualitet som kan vara vrda att lsa p om man nu misstnker att man inte r helt stngd fr mjligheten att ha relationer med samma kn:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bisexuality#Terminology
Det r dock viktigt att skilja p bisexualitet och vad jag skulle kalla biemotionalism. Jag skulle ALDRIG i livet kunna ha ett frhllande med en kille. Det finns inte p vrldskartan att knata omkring och hlla en annan kille i handen och kpa gulliga presenter eller att ha krleksfullt mt sex. Den tanken "cklar" mig.

Fr min del r det enbart sexualiteten som gr sig gllande. r grna KK med killar, men frn mitt hll kan det aldrig vara hgre knslor inblandade n kthet och polareknslor. Jag kan ju vara polare med de jag har sex med..

Men snna som blir tillsammans med samma kn har jag svrt att frst. Jag vet inte, jag r vl vldigt romersk av mig..
Citera
2006-07-04, 03:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
F. R mannens rvhl och kropp fruktansvrt vidriga och en skam fr naturen om man jmfr med kvinnans...

r det din personliga sikt?

Jag menar, rent anatomiskt skiljer det ju faktiskt inte sdr skitmycket...

Citera
2006-07-06, 23:34
Medlem
Frostnatts avatar
Ja det r vl full mjligt att avgra, fast sen r det ju mjligt att man r lite sdr lagom bisexuell.
Citera
2006-07-07, 01:01
Medlem
Laurentiuss avatar
Mste sga att ven jag kan se andra mn som bde snygga och/eller sexiga, utan att jag fr den delen fantiserar om sex eller krleksrelationer med dessa.

Jag har ven efter att ha funderat en del ver min instllning brjat misstnka att det hela handlar om ett slags, mer eller mindre undermedvetet, "idealtnkande" frn min sida. En nskan om att jag sjlv var som den jag betraktar snarare n ett hopp om att f umgs (p ett eller annat stt) med densamme.

Narcissism by proxy kanske man borde kalla det.
Ganska svrt att frklara r det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in