2024-06-11, 07:24
Medlem
VoiceofDestructions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Va ere fel på de här cpet
Varför inte ringa och fråga, t.ex. på en live?
Sådana verkar förekomma mer eller mindre varje dag.
Citera
2024-06-11, 22:28
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoiceofDestruction
Närdå?

Ramlade in på eländets Youtubekanal när han ringde någon myndighet och ställde en massa dumma frågor han pratade ju så långsamt att man höll på att somna.
Citera
2024-06-11, 22:45
Medlem
Stensö orkar jag faktiskt ändå lyssna på, hans program har en viss verkshöjd vad gäller konstnärligt uttryck och konspiratoriskt tänkande som jag på något plan kan acceptera.
Även om jag inte håller med honom om allt så finns det åtminstone en liten möjlighet att han faktiskt inte är en shill... men jag kan ha fel.
Citera
2024-06-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Ramlade in på eländets Youtubekanal när han ringde någon myndighet och ställde en massa dumma frågor han pratade ju så långsamt att man höll på att somna.
Ibland repeterar han utvalda videoklipp från SVT och kör dem i "slo-mo", kanske för att betona något, så att det etsar sig fast i någons medvetande. Kanske var det där du ramlade in?

Senast, i "Samtal med SVT:s ständige valexpert Henrik Ekengren Oscarsson 11 juni 2024", sökte han, drygt fem minuter in i samtalet, koppla ihop "Origo Consulting", ett företag, som lär svara i telefon för Valmyndigheten, med Ericsson, fast det förstnämnda företaget samarbetar med ett amerikanskt företag, som stavas "Erickson". Hur han får ihop det resonemanget, om hur samarbetet är problematiskt för valsäkerheten, får han gärna förklara. Som vanligt misinformation. Vem, ur det större perspektivet, kan tänkas syssla med sådant då?

Guilt by accusation of having almost the same last name?

Han talar ofta om trovärdigheten till svenska myndigheter men hur ser hans egen trovärdighet ut?
Varför söker han påpeka fel och brister med Sverige, även när de inte finns?
Två fel gör inte ett rätt, heter det väl?
Citera
2024-06-13, 16:32
Medlem
MarkoMirketiks avatar
För 6 dagar sedan delade han ett inlägg med bild om fejkad månlandning. Ni vet den där med dykaren som har 2 tuber luft för 1 timme under vattnet medan astronauten på månen har luft för 22 timmar.
Citera
2024-06-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkoMirketik
För 6 dagar sedan delade han ett inlägg med bild om fejkad månlandning. Ni vet den där med dykaren som har 2 tuber luft för 1 timme under vattnet medan astronauten på månen har luft för 22 timmar.
Var delade han det och vilken slutsats drog du?
Bifoga gärna en länk.
Kanske kunde astronauten gå in i rymdfarkosten och byta ut sin tub när det behövdes?
I en av de senaste videorna säger han i princip emot sig själv, om "DCA-avtalet", jämfört med tidigare.

Tidigare påstod han att USA, eller om det var Nato eller både och, redan hade tillång till de sjutton, svenska militärbaserna och att "DCA-avtalet" i princip hade vunnit laga kraft, fast det såklart var osant.

I en av de senaste videorna påstår han det omvända, konfronterar någon stackare på SVT, om att en artikel har en felaktig formulering och slår sig för bröstet över att SVT senare har ändrat formuleringen, där även försvarsminister "Pål Jonsson", som han har polisanmält, är omnämnd, p.g.a. hans samtal!

Maken till hybris , "messerschmitt" och "von oben"-attityd har sällan skådats!
Han tänks även läxa upp en klimatolog på SMHI.
Åtminstone om man får tro hans trogna följare.
Vad är det för klientel, som dels prenumererar på hans kanal, dels swishar?
Är det han sysslar med rentav att betrakta som bedrägeri?

Jag har problem med existensen av wannabe-jurister/-klimatologer/-politiker/-experter/-journalister, tyckare et al och deras följare.

I bästa fall är M. S. en sorts konstinstallation eller pågående "happening". Avlönad av vem och i vilket syfte?
Apropå trollfabriker!

I värsta fall något betydligt värre.

Varje kritiskt tänkande individ borde ställa sig denna, enkla fråga:
- varför ringer han runt till diverse myndigheter, i princip varje dag?

Hur lyder uttrycket om uppgång och fall?
Om M. S. var en aktie på valfri börs, hur skulle du agera?
Skulle du köpa eller sälja av ditt innehav?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-06-19 kl. 12:14.
Citera
2024-06-21, 03:38
Medlem
Tufft läge när länspumpen kontrolleras av FRA!
Två tydliga alternativ finns här:
  1. han är galen/paranoid på riktigt
  2. han spelar galen/paranoid på riktigt
.
Vilket alternativ är troligast och vad säger det om honom, som person eller om hans kanal?
Inget av alternativen är särskilt smickrande.
Citera
2024-06-23, 08:53
Medlem
Här ser det ut, som om han använder en "green screen", i en studio, med strålkastarljuset riktat mot honom, för maximal spridning.. Av vadå?
Dumheten personifierad?
- Syns färjan? Jag ser inte den. Nu ser jag den.
Ojdå. En 180 graders vändning.
Varför inte 360 eller 720 graders vändning?
W.-familjen är såklart otroligt rädd, p.g.a. personer såsom honom, Carl X och Cornelia X!?
Fast han vet inte något alls men ger sken av att veta allt.
Märkligt det där.
De, som ringer in, verkar in ha "hästarna i stallet". Milt uttryckt.
Ungefär som programledaren.
Som någon annan skrev: lyteskomik.
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-06-23 kl. 09:08.
Citera
2024-06-24, 06:26
Medlem
Här pratar han om krigshetsare, till synes helt omedveten om att han själv knappt gör något annat än pratar om krig! Även i denna f.d. livesändning.

Därtill anklagar han en viss Håkan B. och Öystein R. för att vara de största krigshetsarna!
Fegt av honom, då de inte ges möjlighet att försvara sig.
Det tyder ändå på att han ger dem någon sorts legitimitet.

Han, som tror att terrordådet på Drottninggatan 2017 var en "övning", vilket borde vara olagligt att påstå!
Hur gick det för en viss Alex Jones, som hävdade att offer för skolskjutningar var statister?

Det naturliga och klädsamma hade förstås varit att värden på havet hade diskuterat sina anklagelser tillsammans med de berörda, inför öppen ridå.
Han skiljer på "mainstream media" och "altanmedia", d.v.s. "alternativmedia".
Vilken kategori tillhör han själv då?
Höljt i dunkel och dimridåer. Likt osynligt, hypotetiskt gift från likaledes hypotetiska, osynliga flygplan?

Citat:
Vi kan ju inte ha samma personer, som ringer in varje dag. Hur skulle det se ut?
frågar han retoriskt, som om ingen förstod att det enbart är hans kompisar, som ringer in.
Varför talar han om sig själv i "vi"-form? Vem mer gör det?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-06-24 kl. 06:37.
Citera
2024-06-30, 08:13
Medlem
Här ljuger han för "FOI" och lyssnarna/tittarna, som en häst travar!

Var hördes den föregående myndigheten - "SVA" eller "SVL"- hänvisa honom att ringa någonstans, förutom till en högskola?
"FOI"-personen lät helt frågande och ställd till frågan om fästingar.
Sannolikt eftersom frågeställaren har en tendentiös agenda med sina suspekta samtal.
Citat:
[M. S. :]
- Nej precis, men jag menar, det är ju ingenting som är omöjligt. Eh. Det skulle ju kunna komma ett okänt virus från yttre rymden.
[J. N. :]
- Absolut.
Varför konfirmerade, alltså bekräftade, mottagaren, på en svensk myndighet (?), det barocka påståendet?!

Vem betalar denna individ, d.v.s. ringaren (i...?), för att överbelasta svenska myndigheter med skräpsamtal?
Saknar svenska myndigheter "NIX"-funktion?
Saknar svenska myndigheter röstigenkännings-program?

Varför hatar han Sverige och tycks älska Ryssland, som han själv har sagt sig vilja återvända till, trots att han inte talar ryska? Vilken skruv (eller skruvar) är lös, mer exakt?

Citat:
Tack för din tid.
borde han använda betydligt oftare men i bemärkelsen:
"förlåt för att jag stjäl din tid igen, igen och igen!".
Om det ändå funnes en tidsombudsman, TO.
Härmed instiftar jag den funktionen: TO.
Jag utnämner härmed mig själv till världens första TO.
Frågor på det?
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-06-30 kl. 08:44.
Citera
2024-07-01, 01:03
Medlem
Den, som, mot förmodan, ännu tror att M. S. är en seriös "aktör", får gärna förklara hans senaste video, som anknyter till en tidigare liknande. Vad vill han säga med videon, som består av upprepningar och närmast subliminal påverkan? I vilket syfte?
Här kan man läsa om s.k. "Subliminal perception".

Citat:
Subliminal perception, omedveten varseblivning, är sensoriska intryck som aktiverar hjärnprocesser utan att de registreras medvetet. Sådana svaga stimuli kan dock orsaka primning, det vill säga kortvarigt förbereda hjärnan så att den snabbare kan reagera på ytterligare händelser som har med stimulit att göra. Med termen subliminal perception avses fenomenet att en individs tankar, beteenden eller känslor påverkas av stimuli som inte uppfattas på en medveten nivå. Den omedvetna registreringen av stimuli kallas för subliminal perception.

Subliminala meddelandens effektivitet anses vara liten men kan påverka både beteenderesponser och vissa emotionella responser.

En metaanalys av studier genomförda med FMRI, funktionell magnetresonanstomografi, visar att subliminala stimuli aktiverar skilda delar av hjärnan utan att det registreras kognitivt.[1]

Visuella stimuli

Visuella stimuli är den typ av subliminala signaler runt vilka en stor del av forskningen runt subliminal perception bedrivs. I fMRI-studier av subliminala stimuli har emotionella ansikten den tydligaste korrelationen mellan olika studier. De har visat att höger amygdala, vänster hippocampus och gyrus fusiformis är de strukturer som aktiveras vid registrering av bilder på subliminala ansikten och uttryck.[2]

Metod

För att validera studier av subliminala stimuli försöker man att maskera den subliminala signalen. Visuellt görs detta ofta genom att bilden följs direkt av en annan bild som exponeras under en längre tid så att testdeltagaren uppfattar bilden supraliminalt, kognitiv perception. Vid tester används metoden ’forced choice’ där testdeltagarna måste gissa vilka subliminala signaler de utsatts för. Om deras svar är mer korrekta än slumpen visar det att signalerna inte var subliminala.[3]

Därtill stavar i vanlig oordning fel i en bildtext:
"
Citat:
att upphävande lagen
".
Vad går han på och vem har beställt honom och hans s.k. "filmer"?
Det är en seriös och fullt rimlig fråga! Egentligen två frågor i en. Det bjuder jag på. Känner mig generös idag.
Senast redigerad av VoiceofDestruction 2024-07-01 kl. 01:07.
Citera
2024-07-01, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Där har han ju rätt (månlandningarna var fejk) men han har trillat FÖR långt ner i kaninhålet.
Vilken är din källa på det av mig fetstilta i citatet? Apropå kaninhål. Hur långt ner anser du är lagom långt att trilla i sådana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in