2022-08-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Ge henne för satan inga pengar, alla människor på planeten förutom de förståndshandikappade ansvarar för sitt eget liv. Be din mor fara åt helvete, hon ska vara på din sida, inte på det otrogna ludrets sida som orsakat dig emotionell smärta.

Mamman har gett ts ett hus för 5,7 miljoner som han och nya tjejen bor i.

Ts förra tjej var lojal och trogen fram till att han gjorde slut.
Citera
2022-08-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vad pratar du om? Hon var ju för fan otrogen!

Hon var en trogen och bra tjej fram till att ts bestämde att dom inte skulle vara tillsammans längre

Hur ts kan få det till otrohet att hon därefter skaffar en ny man övergår mitt förstånd.

Ts har tagit emot ett hus för 5,7 miljoner av mamman enligt en tidigare tråd. Han tjänar dessutom 120.000:-/ månad.

Därav är det förståeligt att mamma:

A) Lägger sig i hans privatekonomi.

B) Anser att han kan avvara en förhållandevis liten del till en fin och bra tjej som han fick att flytta till Sverige och gav honom åtta fina år.

Mamman kunde ha sålt huset och skickat 5.000.000:- till tjejen om hon velat utan att ts hade kunnat göra ett skit åt saken. Och framförallt hade ts nya tjej inte haft något som helst med det att göra.
Citera
2022-08-20, 15:25
Medlem
systems avatar
Citat:
Jag tyckte han var ganska tydlig:

"Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem"
Å andra sidan:
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
… Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa…
Men skitsamma.

Det jag sa var ju ”otrohet eller inte …”.
Citera
2022-08-20, 15:44
Medlem
LeifD2s avatar
felpost
Citera
2022-08-20, 15:46
Medlem
Citat:
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.

Jag håller med nedanstående.

Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence

Varför skickar inte din mamma pengar om det är så viktigt för henne?
Citera
2022-08-20, 15:56
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Vad pratar du om? Hon var ju för fan otrogen! Att sen ha mage att tigga pengar från den man bedragit visar ju total brist på moral. Hon förtjänar all olycka som kommer hennes väg.
Och din morsa måste ju för fan ha några kablar korskopplade som inte fattar det.
Hur kan du ens komma på tanken?

Blanda inte in min mor i det här!
Den här diskussionen är över för min del.
Jag vet vart såna som ni och era hamnar.
Citera
2022-08-20, 15:56
Medlem
Citat:
Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.

Det är tre kvinnor som ska bollas här. Det kräver skicklighet.

Det borde inte vara svårt att få din fru på din sida. Hur ser hennes förhållande med din mamma ut?
Det finns några alternativ.

Du skickar pengarna om din mamma slutar ha kontakt med "sin dotter".
Du skickar pengarna om ditt ex slutar ha kontakt med (s)din mamma.
Du skickar pengarna om den nya killen lovar på sitt barns själ att ingen av dem kommer be dig om nåt mer.

Självklart kommer alla alternativ slå bakut för att det gör de alltid när kvinnor är inblandade.
Citera
2022-08-20, 16:51
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.

Har hon inte ditt barn ska du inte bry dig alls. Hon gjorde ett val. Hon får stå för det.
Citera
2022-08-20, 16:53
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Jag tyckte han var ganska tydlig:

"Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem"

Nä, för där framstår det nästan som att hon slängde ut sig själv ur hemmet.
Citera
2022-08-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Mamman har gett ts ett hus för 5,7 miljoner som han och nya tjejen bor i.

Ts förra tjej var lojal och trogen fram till att han gjorde slut.

Nope, han skrev att hon var otrogen och sen slängde han ut henne.

Väldigt snällt av hans mor att ge honom ett hus, om hon har såna pengar kan ju hon slänga pengar på ludret. Men ganska illojalt att hjälpa en sån människa när hon betett sig på det viset.
Citera
2022-08-20, 17:23
Medlem
Hade ni haft kontakt under de här 3 åren, typ nån form av vänskap så javisst. Är det det första du hör av henne sen ni separerade, hell no.
Citera
2022-08-20, 17:29
Avslutad
Detta kommer inte vara sista gången hon ber om pengar. Pengar är inte ett tillstånd, utan en process.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in