2022-08-19, 22:18
Medlem
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.
Citera
2022-08-19, 22:23
Medlem
franges avatar
Brukar du skicka pengar till avsändaren som skickar mail om att du skall få ärva $50.000.000.000 av en okänd nigeriansk kungasläkting bara du sätter över $1000 i växlingsavgift, också?

Det är ett uppenbart scamförsök. Sätter du över pengarna så kommer hon och hennes snubbe garva ihjäl sig över den lättlurade svenske cucken som gick på den lätta.
Citera
2022-08-19, 22:24
Medlem
No-n-sences avatar
Om dom nu är riktigt fattiga så måste 5.000 € vara en gigantisk summa?

Varför skickar inte din mamma pengar om det är så viktigt för henne?
Citera
2022-08-19, 22:25
Medlem
Stormpiskares avatar
Klicka bort. Troligen scam. Men klicka bort i vilket fall. Inget du ska skämmas för.
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Är jag korkad på riktigt.
Om du skickar pengarna, ja.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-08-19 kl. 22:27.
Citera
2022-08-19, 22:30
Medlem
6stringlevins avatar
Erat ansvar för varandra upphörde i och med otrohet (om ni inte har barn).

Någon du kände behöver pengar. Men behöver hon 50k?
Citera
2022-08-19, 22:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.

Vill du vara en stor fet cuck så skicka pengarna. Tänk efter, samme kvinna som svek dig och hoppade på en annan kuk medan ni var ihop vill alltså nu ha 50.000 kr av dig för att försörja sitt leverne och sitt barn som hon fick med mannen som hon var otrogen mot dig med. Du ser väl hur illa det ser ut?

Tycker fan synd om din tjej och förstår hennes besvikelse över ditt beteende. Kan du inte sätta ner foten mot mamsen eller bestämmer hon allt annat du gör i ditt liv också? Byter hon kalsonger på dig också?
Citera
2022-08-19, 22:34
Medlem
Denoms avatar
Varför lyssnar du inte på din fru?
Citera
2022-08-19, 22:35
Medlem
Citat:

Skickar du en endaste krona så är du en idiot som bör sättas under förvaltarskap.
Citera
2022-08-19, 22:35
Medlem
MrMadoffs avatar
Asså kan du inte skicka typ 3-500kr i månaden? Borde väl räcka till förnödenheter i det landet dom bor i. Och det är ju tydligen inte en jättesumma för dig och din nuvarande familj. Du borde t o m kunna övertala din nuvarande fru till att få det att låta som välgörenhet vilket det i själva verket är.
Citera
2022-08-19, 22:37
Medlem
Ghastens avatar
Nej du ska inte skicka en krona till henne. Dummaste jag hört din fru borde fatta alla era ekonomiska beslut från och med nu. Det är om du ens överväger att skicka något.
Citera
2022-08-19, 22:38
Medlem
godboys avatar
Citat:

Ärligt talat, ni har gjort slut och detta för att hon var otrogen mot dig? VARFÖR skulle du skicka en enda krona till henne. Dessutom, om du nu ger henne en engångssumma på X kr så lär hon inom en mycket snar framtid vilja ha mer. Det är så det fungerar. Så - nej ge inte en krona.

Säg åt din morsa att om hon nu vill hjälpa henne så får hon väl göra det för egna pengar, men försök få henne att komma på andra och bättre idéer, prata med henne i lugn och ro informera henne om att det är supervanligt att de försöker scamma folk. Prata också också med din nuvarande fru och säg att du inte tänker sända en enda krona dit och berätta också för henne att du ska försöka få din morsa på bättre idéer.
Citera
2022-08-19, 23:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Asså kan du inte skicka typ 3-500kr i månaden? Borde väl räcka till förnödenheter i det landet dom bor i. Och det är ju tydligen inte en jättesumma för dig och din nuvarande familj. Du borde t o m kunna övertala din nuvarande fru till att få det att låta som välgörenhet vilket det i själva verket är.
Jepp och om din kvinna vill skicka samma summa till sitt ex .. helt okej eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in