2022-08-20, 13:18
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Jadu då skulle jag ha berättat för min mamma att kvinnan varit otrogen mot mig. Accepterar hon inte det, nä okej då gör hon inte det. Jag skulle inte låta mig bli 50k kr fattigare bara för att min mamma säger åt mig att respektera och hjälpa ALLA kvinnor oavsett vad dom har gjort mot mig tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om lilla mamma vill försörja gamla ex så får hon väl ta av sina egna pengar och göra det.

Någonting säger mig att ni aldrig haft en kvinna längre än ett år bra precis. Och ännu mindre bott med någon.
Citera
2022-08-20, 13:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Du är bra naiv ,paret har varit sambos på samma adress i åtta år,hade nog chansat med att lösa ut kvinnan,kan bli dyrt med advokat också.
Vad pratar du om?
De var tillsammans i åtta år - han slängde ut henne för 3 år sedan och hon har nu barn med sin nya man.

Vad är det som skall lösas ut menar du? Varför skulle han behöva advokat?
Citera
2022-08-20, 13:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Någonting säger mig att ni aldrig haft en kvinna längre än ett år bra precis. Och ännu mindre bott med någon.
Jag har aldrig någonsin haft en kvinna - jag är heterosexuell.
Citera
2022-08-20, 13:33
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Men du jag har en idé till dig som respekterar kvinnor så hemskt, varför sponsrar du inte denna kvinna med 50 stora av dina egna pengar om du tycker att hon gjort sig så välförtjänt till det.

Och här är en fråga till dig, tycker du att en karl skulle förtjäna stora summor pengar från en ex fru eller liknande flera år efter han har varit otrogen bara för att han och hans nya tjej han knullar har det tufft? Jag gissar på ett starkt nej, vilket jag håller med om fullständigt, men du kan inte ha det på båda sätten samtidigt. Bara kvinnor och deras knähundar tror att världen funkar så, det är inte baserat i verkligheten.
Citera
2022-08-20, 13:56
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Missade du delen om att hon och hennes familj håller på att svälta ihjäl?
Han och framförallt hans egen mamma har haft en relation till denna kvinna i ett tidigare liv.
Men för dig är väl världen bara svart och vit och alla ska straffas för alla misstag, gärna ska hela blodlinjen straffas också.

Usch du är en hemsk människa!
Vad pratar du om? Hon var ju för fan otrogen! Att sen ha mage att tigga pengar från den man bedragit visar ju total brist på moral. Hon förtjänar all olycka som kommer hennes väg.
Och din morsa måste ju för fan ha några kablar korskopplade som inte fattar det.
Hur kan du ens komma på tanken?
Citera
2022-08-20, 14:32
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Vad pratar du om?
De var tillsammans i åtta år - han slängde ut henne för 3 år sedan och hon har nu barn med sin nya man.

Vad är det som skall lösas ut menar du? Varför skulle han behöva advokat?

Exet kände inte till om sambolagen ang. bodelning.
Citera
2022-08-20, 14:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Exet kände inte till om sambolagen ang. bodelning.
Du har väl inte en aning om i vilka delar den gick att tillämpa och om de delade det som ingick i enlighet med den.
Citera
2022-08-20, 14:43
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Du har väl inte en aning om i vilka delar den gick att tillämpa och om de delade det som ingick i enlighet med den.
Hon gav upp alla rättigheter till någonting i samma ögonblick hon var otrogen. Oavsett vad lagen kanske säger och hon kan glömma att få ett öre från mej. Hellre eldar jag upp pengarna.
Citera
2022-08-20, 14:50
Medlem
systems avatar
Otrohet eller inte. TS är synnerligen oklar på den punkten.

Betala och var nöjd mes, eller betala inte och var vettig.

Jävlar i helvete vilka onödiga skitfrågor som dyker upp nuförtiden.
Citera
2022-08-20, 15:06
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Otrohet eller inte. TS är synnerligen oklar på den punkten.

Betala och var nöjd mes, eller betala inte och var vettig.

Jävlar i helvete vilka onödiga skitfrågor som dyker upp nuförtiden.
Jag tyckte han var ganska tydlig:

"Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem"
Citera
2022-08-20, 15:10
Medlem
Selfefficacys avatar
Jag tycker inte du ska skicka pengar.
Förhållandet är slut sen flera år. Du har en ny familj och barn. Hon valde en annan man.
Tycker det är väldigt konstigt att hon hör av sig till dig. Fast det kostade henne nog övervinning att kontaktera dig.

Fräckt. Ja det var ordet jag sökte. Jag tycker det är fräckt av henne. Om din mamma har sån bra kontakt med henne så varför skickar inte hon pengar? Eller varför frågade inte ditt ex henne om hjälp?
Citera
2022-08-20, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.
Inte en enda krona ska du skicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in