2022-08-19, 23:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanatkonto
Kvinna du inte har barn med försöker lura din mamma?
Säj till din mamma att bryta kontakt. Säj till otrogen ex hora att sluta kontakta din familj.
Ta hand om din ny familj och visa respekt till din fru. Inte en krona till otrogna ex är du sjuk i huvud???
Word !!
Bra skrivet och finns inget alternativ till det om man vill hålla ihop sitt äktenskap.
Citera
2022-08-20, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.

Om det nu är som du skriver i en annan tråd att du drar in 120.000:- i månaden.

Och att ni fått en hus för 5.7 miljoner av din mamma tycker jag nog du kan lyssna på din mamma och be nya tjejen dra ner volymen.

Du drog ju henne ändå till Sverige och hon gav dig åtta fina år som grusades på ditt initiativ.

Dock räcker det väl att skicka i väg 10-20.000:- SEK
Citera
2022-08-20, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Word !!
Bra skrivet och finns inget alternativ till det om man vill hålla ihop sitt äktenskap.

Lugna dig lite nu, alla avslutar inte sina relationer med ett världskrig.

Att visa att man är generös och godhjärtad även när man inte gör personlig vinning kan också av en del kvinnor uppfattas positivt.
Citera
2022-08-20, 03:19
Medlem
waikikiis avatar
Det är ju naturligvis totalt jävla orimligt att ens överväga att skicka iväg 50 lax till sitt otrogna ex.
Citera
2022-08-20, 03:29
Bannlyst
€5000 är för stor summa. Om hon är så jävla fattig, så bör räcka med €50 eller liknade. Vad skall TS göra när dessa €5000 är slut, då kommer en ny fråga om ännu med pengar? Såna där realtioner bruka sluta med stora svarta slukhål som aldrig bli mätta.
Citera
2022-08-20, 04:16
Medlem
Om du fortfarande lyder det din mamma säger så är du bortom hjälp.
Citera
2022-08-20, 07:52
Medlem
Ge henne för satan inga pengar, alla människor på planeten förutom de förståndshandikappade ansvarar för sitt eget liv. Be din mor fara åt helvete, hon ska vara på din sida, inte på det otrogna ludrets sida som orsakat dig emotionell smärta.
Citera
2022-08-20, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.

1. Din fru känner sig sviken att du tänker tanken, hon undrar såklart om du har kvar känslor för ditt ex? Kanske att du gillar ditt ex fitta mer än din fru som fött barn åt dig? Hur skulle du må om din fru sa att hennes ex kuk var så bra att hon vill skicka honom 50 lax?

2. Du har inte släppt tanken trots att du skulle ge bort dina barns pengar till främmande, hur fan tänker du?

3. Om fittan så skön att du betalar 50 lax så föreslår jag att du skiljer dig så din fru får chansen att hitta lycka

4. Har du för mycket cash kan du ge bort pengar till barncancerfonden eller något annat där pengarna verkligen gör skillnad

5. Ditt ex måste ha sagt till sin stridshingst - minns du Svennen som jag ”dejtade” på skoj? Han var naiv och dum och har pengar.. om du inte fattar detta föreslår jag att du ger din fru förmyndarskap över dig. Om du inte vill ha din fru skilj dig och ge en släkting förmyndarskapet, dock inte din mamma.

6. Din mamma kan väl skicka 50 lax om hon nu älskar ditt ex? Det är ändå ditt arv som ryker.

7. Vad fan har du för morsa som ska tala om för dig, en vuxen med egen ansvar för sig själv, vad du ska göra?

8. Lyssnar du mer på din mamma än din fru? Den här frågan ska du ta åt dig. Var försiktig med din fru, garanterat att om du inte tar hand om din fru utan ska göra som mamma säger så är det skiljsmässoorsak

9. Din mamma respekterar inte din fru. Din mamma har sårat din fru enormt. Vill du lappa ihop din dumhet så bestraffar du din morsa, träffa inte henne förrän efter nästa jul/nyår. Köp en fin väska för 10 lax till fru. Få bra sex. Fixa

10. Är du för snål jävel att fixa något åt frun som fött dina barn men inte en främmande hora som vill ha betalt - se då punkt 9.

11. Din mamma verkar inte gilla din fru. Kan det vara så att din mamma gör detta medvetet (narcissist/sociopati)? Brukar din mamma trycka ner din fru genom referat till hur mycket bättre är andra kvinnor för att kontrollera din frus beteende?

Lycka till
Senast redigerad av glamoureus 2022-08-20 kl. 08:15. Anledning: Hlömde förhandsgransla
Citera
2022-08-20, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Om du fortfarande lyder det din mamma säger så är du bortom hjälp.

Enligt tidigare trådar så verkar TS inte ha problem att ta emot ekonomisk hjälp av sin mamma.
Svenskar är nog det snålaste på planeten.

Till TS
Tänk istället att det är en kvinna och barn som behöver hjälp.
Kvinnan slösa 8år av sitt liv i ditt land vilket försvårat möjligheterna att skapa karriär i egna landet.
Man märket tydligt i ditt luddna skrivande att otrohet var inte grejen. Misstänker starkt att du gjort förhållandet ohållbart för henne viket gjorde att hon lämna Sverige.
Hade hon varit med dig för uppehållstillstånd hade hon vart kvar här.
Din mamma vet sanningen om ditt sketna beteende och försöker bara få dig att göra nått vettigt i livet.
Tycker du ska skicka dubbla summan och ett förlåt för att du är ett bortskämt praktarsel.
Citera
2022-08-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Enligt tidigare trådar så verkar TS inte ha problem att ta emot ekonomisk hjälp av sin mamma.
Svenskar är nog det snålaste på planeten.

Till TS
Tänk istället att det är en kvinna och barn som behöver hjälp.
Kvinnan slösa 8år av sitt liv i ditt land vilket försvårat möjligheterna att skapa karriär i egna landet.
Man märket tydligt i ditt luddna skrivande att otrohet var inte grejen. Misstänker starkt att du gjort förhållandet ohållbart för henne viket gjorde att hon lämna Sverige.
Hade hon varit med dig för uppehållstillstånd hade hon vart kvar här.
Din mamma vet sanningen om ditt sketna beteende och försöker bara få dig att göra nått vettigt i livet.
Tycker du ska skicka dubbla summan och ett förlåt för att du är ett bortskämt praktarsel.

Varför kan Du inte skicka om du har för mycket pengar?

Eller vill du först få fitta innan skickar 50 lax för sex?

TS ska visa respekt för sin fru
Citera
2022-08-20, 08:17
Medlem
buddy99s avatar
Drog du hit henne så får du dela hälften/hälften,var inte en sån usel snåljåp.
Senast redigerad av buddy99 2022-08-20 kl. 08:21.
Citera
2022-08-20, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Varför kan Du inte skicka om du har för mycket pengar?

Eller vill du först få fitta innan skickar 50 lax för sex?

TS ska visa respekt för sin fru

Han har skaffat en svennefitta nu istället. Står det inte i var och varenda tråd att svenska kvinnor är bortskämda?
Så hon behöver ingen respekt. Samt att det är frugan som är respektlös som ska ha veto på deras ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in