Citat:
Ursprungligen postat av
Dumant
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.
I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.
Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.
1. Din fru känner sig sviken att du tänker tanken, hon undrar såklart om du har kvar känslor för ditt ex? Kanske att du gillar ditt ex fitta mer än din fru som fött barn åt dig? Hur skulle du må om din fru sa att hennes ex kuk var så bra att hon vill skicka honom 50 lax?
2. Du har inte släppt tanken trots att du skulle ge bort dina barns pengar till främmande, hur fan tänker du?
3. Om fittan så skön att du betalar 50 lax så föreslår jag att du skiljer dig så din fru får chansen att hitta lycka
4. Har du för mycket cash kan du ge bort pengar till barncancerfonden eller något annat där pengarna verkligen gör skillnad
5. Ditt ex måste ha sagt till sin stridshingst - minns du Svennen som jag ”dejtade” på skoj? Han var naiv och dum och har pengar.. om du inte fattar detta föreslår jag att du ger din fru förmyndarskap över dig. Om du inte vill ha din fru skilj dig och ge en släkting förmyndarskapet, dock inte din mamma.
6. Din mamma kan väl skicka 50 lax om hon nu älskar ditt ex? Det är ändå ditt arv som ryker.
7. Vad fan har du för morsa som ska tala om för dig, en vuxen med egen ansvar för sig själv, vad du ska göra?
8. Lyssnar du mer på din mamma än din fru? Den här frågan ska du ta åt dig. Var försiktig med din fru, garanterat att om du inte tar hand om din fru utan ska göra som mamma säger så är det skiljsmässoorsak
9. Din mamma respekterar inte din fru. Din mamma har sårat din fru enormt. Vill du lappa ihop din dumhet så bestraffar du din morsa, träffa inte henne förrän efter nästa jul/nyår. Köp en fin väska för 10 lax till fru. Få bra sex. Fixa
10. Är du för snål jävel att fixa något åt frun som fött dina barn men inte en främmande hora som vill ha betalt - se då punkt 9.
11. Din mamma verkar inte gilla din fru. Kan det vara så att din mamma gör detta medvetet (narcissist/sociopati)? Brukar din mamma trycka ner din fru genom referat till hur mycket bättre är andra kvinnor för att kontrollera din frus beteende?
Lycka till