2022-08-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Varför blandar du in C? Jag skrev att C tillsammans med SD var sämst för Sverige generellt. SD vill fortsätta sälja ut Sverige tillsammans med övriga högern. Skola, vård, naturtillgångar (gruvbrytning och Östersjön). Vi ska vara stolta över våra nordiska rovdjur, men det vill Sverigevännerna helst utrota. Det är en del av den svenska identiteten. Det är inget nationalistisk över det SD försöker genomdriva. De är ett enfrågeparti som pissar på allt annat som är svenskt och nog helst vill att vi blir ett litet mini-USA. En regering där C ingår är lika värdelös som en med SD. Det skrev jag klart och tydligt.

Om SD skulle få sämre stöd är det bra för en nationalist. Vill man att vi ska bli mer som Ungern eller USA då kan man rösta på SD men kom inte och säg att det är nationalistiskt. Det är BS.

Vem försöker du lura?! Genomskinligt! Tillbaka till SSU med dig
Citera
2022-08-21, 17:49
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det handlar inte om att strunta i det, det handlar om olika strategier för att komma till rätta med det. Men SD har ju alltid enkla lösningar, och det funkar tyvärr inte.

Jasså, SD:s enkla lösningar funkar inte?

Under åtta år har S lövat att "knäcka gängen" det har gått åt andra hållet, eller hur?
Citera
2022-08-21, 17:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Jasså, SD:s enkla lösningar funkar inte?

Under åtta år har S lövat att "knäcka gängen" det har gått åt andra hållet, eller hur?
Ja SD har ju verkligen knäckt gängen.
Citera
2022-08-21, 17:53
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Men dom har ju inte suttit i regeringsställning!
Citera
2022-08-21, 17:53
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Men dom har ju inte suttit i regeringsställning!
Nej jag menar det, det säger ju allt.
Citera
2022-08-21, 17:57
Medlem
Nikets avatar
Citat:

Du menar alltså att det är SD:s fel att vi har skjutningar och gängkriminalitet ?
Citera
2022-08-21, 18:55
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Regeringarna som har funnits har skabblat till det, men SD:s lösningar fungerar inte. Hade dom gjort det hade man ju använt deras metod. Sånt här tar tid, raism löser inga problem.

SD:s lösningar har aldrig blivit prövade, medan den humana sidans lösningar har blivit prövade i 40 år med mörkare resultat varje mandatperiod. Undrar hur många gängmord vi har vid valet 2026?
Citera
2022-08-21, 19:50
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
SD har gjort bort sig senaste tiden då de gått åt M hållet för mycket, skulle dom inte gått M ärenden skulle jag gärna rösta på SD, men nu blir det S som i Stabilt istället.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/qWzb5g/akesson-hjalper-m-att-sanka-a-kassan

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/AL4Jbx/s-vilka-akutsjukhus-ska-m-salja-ut-nasta-gang

SD hade harvat på som en ständig opponent mot allt och alla. De skulle få lika mycket gjort som V som fortfarande harvar runt under 10%. SD måste få utväxling på sitt arbete annars tröttnar väljare och politiker. SD gör helt rätt just nu. De blir rumsrena, brett väljarstöd och t o m utmanare om statsministerposten. M är rädda. Jimmie har styrt skutan och han förtjänar min röst. Orkar han i 30 år så orkar jag var fjärde år.
Citera
2022-08-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
SD:s lösningar har aldrig blivit prövade, medan den humana sidans lösningar har blivit prövade i 40 år med mörkare resultat varje mandatperiod. Undrar hur många gängmord vi har vid valet 2026?

Jag har dock mina tvivel. Tror du verkligen att banditer lägger ner sina vapen för att Sd,M+ småpartierna Kd och L sitter vid makten ?
Jag tvivlar.
Citera
2022-08-21, 20:35
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag har dock mina tvivel. Tror du verkligen att banditer lägger ner sina vapen för att Sd,M+ småpartierna Kd och L sitter vid makten ?
Jag tvivlar.

Vi kommer inte att bli kvitt gängen. Frågan är om vi kan stävja gängvåldet? Att spärra in en 16-årig mördare på ett ungdomshem i fyra år är ett skämt. Vi måste tillgripa bibliska bestraffningsmetoder och göra livet till ett helvete för den som ser en framtid som livsstilskriminell. Livstids förvaring utan möjlighet till permissioner eller förtida frigivning. Det kommer att kosta oerhört mycket. Vi måste bygga fängelser som bara är till för gängkriminella. Alla som inte är medborgare ska ut ur landet så snart det är möjligt på livstid. Det är den typen av mönsterbrytande åtgärder som måste till. Det här är människor som härstammar från länder där man stenar ihjäl och halshugger människor. Och det kommer inte att bli bättre om vi röstar fram sociologer från miljöpartiet i fyra år till som tycker genusfrågor riktade mot den vite heterosexuelle mannen är det största problemet.
Citera
2022-08-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
SD får tvärtom färre röster i opinionsundersökningar eftersom det pga media anses lite skämmigt att säga att man röstar på SD. Men på valdagen är det hemligt och då vågar alla som vill rösta på SD.

Nej. Sd får färre röster eftersom Kd och M kopierat stora delar av Sd politik.
Den tidigare så framgångsrika ”Öppna era hjärtan” politiken tycks vara passé hos M. Och är sedan länge förlåten av Sd.

Frågan är dock hur Sd (som tydligen till stor del består av Fd sossar och moderater) ska ställa sig till jakten på arbetslösa och sjukskrivna. I en tid av lågkonjunktur.
Citera
2022-08-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vi kommer inte att bli kvitt gängen. Frågan är om vi kan stävja gängvåldet? Att spärra in en 16-årig mördare på ett ungdomshem i fyra år är ett skämt. Vi måste tillgripa bibliska bestraffningsmetoder och göra livet till ett helvete för den som ser en framtid som livsstilskriminell. Livstids förvaring utan möjlighet till permissioner eller förtida frigivning. Det kommer att kosta oerhört mycket. Vi måste bygga fängelser som bara är till för gängkriminella. Alla som inte är medborgare ska ut ur landet så snart det är möjligt på livstid. Det är den typen av mönsterbrytande åtgärder som måste till. Det här är människor som härstammar från länder där man stenar ihjäl och halshugger människor. Och det kommer inte att bli bättre om vi röstar fram sociologer från miljöpartiet i fyra år till som tycker genusfrågor riktade mot den vite heterosexuelle mannen är det största problemet.

Ja nu är ju fängelserna fulla och kö dit råder. Vilket måste betyda att fängelser fyllts, trängre tycks det vara och att tiden däri förlängts. Men Har något parti i denna valrörelse nämnt något om nybygge av fängelser ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-08-21 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in