2022-08-21, 13:20
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det handlar inte om att strunta i det, det handlar om olika strategier för att komma till rätta med det. Men SD har ju alltid enkla lösningar, och det funkar tyvärr inte.
Så de som bestämmer (s) har svåra lösningar som fungerar? Medans de som inte bestämmer (sd) har enkla lösningar som inte fungerar?

Är det sd:s enkla lösningar som gör att att Sverige ser ut som det gör?

Är det inte väldigt sannolikt att de som bestämmer är orsaken till något inte fungerar?
Citera
2022-08-21, 13:23
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
SD:s väljare består till stor del av människor som förvisso är arbetare i meningen att de saknar utbildning, men som gärna vill anstränga sig så lite som möjligt och att pappa staten ska betala för deras uppehälle. Därför har SD:s förflyttning mot M med en mer ansvarsfull ekonomisk politik beträffande exempelvis a-kassan och sjukförsäkringen gjort att väljare söker sig till S och V istället, som gärna kastar bort skattepengar i den riktningen. Arbetslinjen är ingenting för den här väljargruppen helt enkelt.
Hur förklarar du att det är S och V hittills i valrörelsen som vill öka bidragen mest?

Läste du informationen igår om att SD tagit 60.000 väljare från S senaste tiden?
Citera
2022-08-21, 13:25
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackadem
Jag kan nog säga att det där är fel. Det är i sådana här undersökningar man vågar "rösta" lite tokigt. Därför får SD fler röster i undersökningar än de får om det vore val. Dessutom röstar ganska många på SD för att "röra om i grytan" medan de i själva verket inte alls håller med SD. Jag gissar att deras verkliga nivå ligger runt 10%. Fler än så kan knappast vara så korkade att de röstar på det efterblivna rasisterna.
SD får tvärtom färre röster i opinionsundersökningar eftersom det pga media anses lite skämmigt att säga att man röstar på SD. Men på valdagen är det hemligt och då vågar alla som vill rösta på SD.
Citera
2022-08-21, 13:25
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så de som bestämmer (s) har svåra lösningar som fungerar? Medans de som inte bestämmer (sd) har enkla lösningar som inte fungerar?

Är det sd:s enkla lösningar som gör att att Sverige ser ut som det gör?

Är det inte väldigt sannolikt att de som bestämmer är orsaken till något inte fungerar?
Regeringarna som har funnits har skabblat till det, men SD:s lösningar fungerar inte. Hade dom gjort det hade man ju använt deras metod. Sånt här tar tid, raism löser inga problem.
Citera
2022-08-21, 13:45
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Regeringarna som har funnits har skabblat till det, men SD:s lösningar fungerar inte. Hade dom gjort det hade man ju använt deras metod. Sånt här tar tid, raism löser inga problem.
OK så de som har schabblat till det ska man fortsätta rösta på, medans de som inte haft någon makt alls ska man verkligen inte rösta på. Du har inte tänkarmössan på här.

Själv röstar jag SD och blir väldigt glad om de äntligen får direkt makt så vi kan se om deras metoder fungerar bättre än S. Sannolikheten är ca 100% enligt mig. Finns ingen som älskar brottslingar och ignorerar brottsoffer mer, ingen som hatar svenskar och älskar invandrare mer, än S. Det är ställt utom allt tvivel senaste 8 åren.
Citera
2022-08-21, 13:45
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:

Klart de tappar när de flesta andra partierna har kopierat SD lite Light. Dock tror jag med de tappar mycket för att de ändrat sig i EU och Nato frågan. Många föräldrar vill ju inte skicka sina barn till Natos menlösa krig runt om i världen.
Citera
2022-08-21, 13:46
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Klart de tappar när de flesta andra partierna har kopierat SD lite Light. Dock tror jag med de tappar mycket för att de ändrat sig i EU och Nato frågan. Många föräldrar vill ju inte skicka sina barn till Natos menlösa krig runt om i världen.
Så vem ska dessa föräldrar rösta på om de ogillar NATO?...

Du vet att klausulen i NATO-avtalet om att man ska skicka soldater till ett annat NATO-land aldrig utlösts? Ingen har någonsin vågat starta krig mot ett NATO-land.

Min egen åsikt är att Sverige kunde varit utanför NATO. Finns inget land på jorden som är osannolikare att någon anfaller. Men det är bara min åsikt och våra grannländer tycker tydligen inte så.
Senast redigerad av Barents 2022-08-21 kl. 13:48.
Citera
2022-08-21, 13:48
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Så vem ska dessa föräldrar rösta på om de ogillar NATO?...

Du vet att klausulen i NATO-kontraktet om att man ska skicka soldater till ett annat NATO-land aldrig utlösts? Ingen har någonsin vågat kriga mot ett NATO-land.

Min egen åsikt är att Sverige kunde varit utanför NATO. Finns inget land på jorden som är osannolikare att någon anfaller. Men det är bara min åsikt och våra grannländer tycker tydligen inte så.

Nä men Nato har krigat med andra länder visste du inte det?
Citera
2022-08-21, 13:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet420
Nä men Nato har krigat med andra länder visste du inte det?
Berätta mera om dina feberdrömmar.

Det är t.ex inte NATO som varit i Irak eller Afghanistan. Det är USA, UK m.m. Även Sverige har varit där.
Citera
2022-08-21, 13:53
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Berätta mera om dina feberdrömmar.

Det är t.ex inte NATO som varit i Irak eller Afghanistan. Det är USA, UK m.m. Även Sverige har varit där.

Och attackerar man usa eller England vad gör Nato då?

Hur som helst borde det bäst om Ryssland Kina och ja hela Afrika gick med i Nato så hade de inte haft någon fiende alls..
Citera
2022-08-21, 14:06
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att strunta i det, det handlar om olika strategier för att komma till rätta med det. Men SD har ju alltid enkla lösningar, och det funkar tyvärr inte.

Vad menar du? Deras förslag på lösningar kopieras friskt inne på riksdagen av andra partier.
Citera
2022-08-21, 14:08
Medlem
Det är så stora bortfall av svarande i undersökningarna och undersökningsföretagen måste göra modeller för hur de som inte svarat skulle ha svarat. Detta gör att det är en gigantisk gissningslek hur det går i för partierna. I bästa fall kan man titta på de sammanvägda undersökningarna. Men det bästa är att skita i rapporterna, de är klickbait.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in