2024-11-22, 19:21
Medlem
Nozzibobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Aslan var med tror jag, men han har dött.
När/Hur dog han??
Citera
2024-11-22, 21:51
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Kan någon svara på i vilken dokumentär jag har sett ett klipp från en nyhetssändning där Fawzi Kishaish blir "intervjuad"?. Jag tror det är när hans bil har blivit sprängd. Det är alltså "live" från platsen och han är rätt chockad om jag minns rätt.
Det är dels ABC nytt och där är han chockad. Sen även dokumentären den store Jokso. Fawzis flickväns bror fick amputera benet, Fawzi hade lånat ut sin bil, meningen var att Fawzi skulle sprängas. Det var inne på karolinska området. Jag jobbade i krogdörrar hela 90talet och kommer ihåg den galna sommaren när det hämnades för mordet på Jokso. Fawzi var trevlig och var en jäkel på att prata. Sköts ihjäl utanför sin port på gärdet.
Citera
2024-11-22, 22:08
Medlem
Tack! Den var det jag såg för många år sen.
Citera
2024-11-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är dels ABC nytt och där är han chockad. Sen även dokumentären den store Jokso. Fawzis flickväns bror fick amputera benet, Fawzi hade lånat ut sin bil, meningen var att Fawzi skulle sprängas. Det var inne på karolinska området. Jag jobbade i krogdörrar hela 90talet och kommer ihåg den galna sommaren när det hämnades för mordet på Jokso. Fawzi var trevlig och var en jäkel på att prata. Sköts ihjäl utanför sin port på gärdet.

Japp "Den store Jokso" var det från. Tack. Minns hans ögon och jag har för mig att han säger att det var honom de var ute efter. Vet du vilket nummer på Sandhamnsgatan det var? Har googlat men hittar inte exakt adress. Ska slå på den nu, det var en del år sen jag såg den.
Citera
2024-11-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nozzibobo
Den Store Jokso heter den
.finns på youtube

Tack!
Citera
2024-12-01, 23:44
Medlem
Någon som vet hur det är med Crib*a/Chr*sto från Södermalm? Äldre brorn hade klädaffärn A**a M**a på Slöjdgatan på 80 talet. Båda lekte väl på den tiden.
Citera
2024-12-06, 09:51
Medlem
Hörde han hamnade på spåret när tbanan kom
Citat:
Ursprungligen postat av Nozzibobo
När/Hur dog han??
Citera
2024-12-18, 20:32
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Japp "Den store Jokso" var det från. Tack. Minns hans ögon och jag har för mig att han säger att det var honom de var ute efter. Vet du vilket nummer på Sandhamnsgatan det var? Har googlat men hittar inte exakt adress. Ska slå på den nu, det var en del år sen jag såg den.
Ursäkta för sent svar. Ja det måste ha varit sandhamnsgatan, men jag är inte helt 100. Fawzi sköts med många skott i ryggen och blev ditlockad. Idag är uttrycket GOAD. ouppklarat än idag, man gissade på Arkans folk. Trots det här skjutandet den sommaren, så fy sjutton vad jag saknar 90talet.
Citera
2025-02-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Det stämmer, det är den Renee med käppen.
Uppväxt i Tallkrogen.
Död sedan 2006.Tjejernas favorit, och en baxarlegend i
i Stockholms 80 och 90 tal.
RIP

Dom var såna grabbar den ligan * em som han hette René med käppen så unga med fickorna fulla med stora pengar efter transporterna åkte på resor såg världen. Det var tider nu är det bara massa materiella saker men dom upplevde minnen som dom tar med sig hela livet.
Citera
2025-02-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det är kanske den värsta fightern på gatan som jag sett. Hans sista 15år i livet var väl inte roligt. Mordet och sen Rättspsyk. Han var ute dom sista åren. Men hur som helst så var det tråkiga nyheter. R.I.P.

Helt rätt Tomas var one of a kind han slog väl varenda dörrvakt på käften och KO ett handfull med personer på en kväll när han var ute på stan. Han kunde slåss den killen!
Citera
2025-03-15, 22:48
Medlem
Är Leo och Janne raninen fortfarande vänner ?
Citera
2025-05-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico-Giraldi
Har av en slump kommit över en "hemlig" underrättelsebok från 80-talet gjord av polisen. Den innehåller passbilder namn personnummer och smeknamn på den tidens mest aktiva kriminella i olika brottskategorier.
En hel del kändisar från denna tråden och media förekommer självklart i den.
Man fascineras hur pass "inhemsk" brottsligheten fortfarande vid denna tid. Det är många mustascher, skrothandlare, skumma bilhandlare etc fortfarande. Förutom när de gäller ficktjuveri och åldringsbrott där en del välkända släkter redan höll fanan högt..

Skulle du kunna dela bilderna igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in