Citat:
Ursprungligen postat av
Kuwkenkukeen
Den enda med käpp jag minns från denna era, var han skalliga. Som blev påkörd utanför nattklubben Gino. Men tror han hette nått annat än Renée.
Undrar dock var denna skalliga käpp snubben tog vägen. Vad fan hette han? Minnet börjar svika här.
Han som blev påkörd utanför Melody (Gino var väl rockklubben) kallades Peppe och kom från Sätra. Han hade börjat bråka med två snubbar där inne, den ene påstådd f.d. brottare som lyfte skrot på Hälsostudion och den andre påstådd f.d. boxare. Att inte de hade kunnat toksänka P.C uppe på Melody utan var tvungna att sätta sig i bilen och köra på honom är för mig en gåta. Antagligen höll inte deras fightingkunskaper riktigt måtten.
Som kuriosa kan jag nämna att den f.d. boxaren stod en gång och visade slagkombinationer nere på Alexandra när det låg på Birger Jarls gatan. Och om jag förstod det hela rätt så fick chilenaren från Regeringsgatan nog och drog en flaska i huvudet på honom. När jag kom ner så stod han där och höll en blodig trasa i pannan.
Den där Renée med käppen har väl nämnts tidigare om jag inte minns fel och han bodde väl ungefär vid Hornsgatan (fönster ut dit iaf) och kom från typ Tallis. Är det rätt? Väljer dock att inte skriva ut namnet hur som helst.