2024-08-31, 18:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuwkenkukeen
Den enda med käpp jag minns från denna era, var han skalliga. Som blev påkörd utanför nattklubben Gino. Men tror han hette nått annat än Renée.

Undrar dock var denna skalliga käpp snubben tog vägen. Vad fan hette han? Minnet börjar svika här.

Han som blev påkörd utanför Melody (Gino var väl rockklubben) kallades Peppe och kom från Sätra. Han hade börjat bråka med två snubbar där inne, den ene påstådd f.d. brottare som lyfte skrot på Hälsostudion och den andre påstådd f.d. boxare. Att inte de hade kunnat toksänka P.C uppe på Melody utan var tvungna att sätta sig i bilen och köra på honom är för mig en gåta. Antagligen höll inte deras fightingkunskaper riktigt måtten.

Som kuriosa kan jag nämna att den f.d. boxaren stod en gång och visade slagkombinationer nere på Alexandra när det låg på Birger Jarls gatan. Och om jag förstod det hela rätt så fick chilenaren från Regeringsgatan nog och drog en flaska i huvudet på honom. När jag kom ner så stod han där och höll en blodig trasa i pannan.

Den där Renée med käppen har väl nämnts tidigare om jag inte minns fel och han bodde väl ungefär vid Hornsgatan (fönster ut dit iaf) och kom från typ Tallis. Är det rätt? Väljer dock att inte skriva ut namnet hur som helst.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-08-31 kl. 19:21.
Citera
2024-08-31, 18:38
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Han som blev påkörd utanför Melody (Gino var väl rockklubben) kallades Peppe och kom från Sätra. Han hade börjat bråka med två snubbar där inne, den ene påstådd f.d. brottare som lyfte skrot på Hälsostudion och den andre påstådd f.d. boxare som jobbade som diskare. Att inte de hade kunnat toksänka P.C uppe på Melody utan var tvungna att sätta sig i bilen och köra på honom är för mig en gåta. Antagligen höll inte deras fightingkunskaper riktigt måtten.

Som kuriosa kan jag nämna att den f.d. boxaren stod en gång och visade slagkombinationer nere på Alexandra när det låg på Birger Jarls gatan. Då fick chilenaren från Regeringsgatan nog och drog en flaska i huvudet på honom. När jag kom ner så stod han där och höll en blodig trasa i pannan.

Den där Renée med käppen har väl nämnts tidigare om jag inte minns fel och han bodde väl ungefär vid Hornsgatan (fönster ut dit iaf) och kom från typ Tallis. Är det rätt? Väljer dock att inte skriva ut namnet hur som helst.

Men något jag är lite nyfiken på trots att det gått lång tid var vem som blev ihop och skaffade barn med Tahirs gamla tjej? Skulle helst föredra ett PM.
Det var iaf det Liam skrev i sin bok.
Citera
2024-08-31, 18:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Det var iaf det Liam skrev i sin bok.

Okey, och då finns det väl bara en det kan vara va.
Citera
2024-09-17, 22:49
Medlem
Vilka var dom 2 andra rånarna i Arlanda rånet förutom Leo kinesen och René
Citera
2024-11-12, 18:15
Medlem
Aslan var med tror jag, men han har dött.
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Vilka var dom 2 andra rånarna i Arlanda rånet förutom Leo kinesen och René
Citera
2024-11-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Aslan var med tror jag, men han har dött.

Aslan ? Vad ?
Citera
2024-11-12, 18:36
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur tung var *harlie *ammar? Han har kommit ut med en bok nu om hans liv som gangster.
Citera
2024-11-13, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Hur tung var *harlie *ammar? Han har kommit ut med en bok nu om hans liv som gangster.

Det undrar man ju, har aldrig hört om denne och heller aldrig hört namnet nämnas av bekanta som lever i den världen. Men kanske är så tung så ingen vågar prata eller dra gamla stories.
Citera
2024-11-13, 21:10
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Det stämmer, det är den Renee med käppen.
Uppväxt i Tallkrogen.
Död sedan 2006.Tjejernas favorit, och en baxarlegend i
i Stockholms 80 och 90 tal.
RIP
Citera
2024-11-21, 23:32
Medlem
Kan någon svara på i vilken dokumentär jag har sett ett klipp från en nyhetssändning där Fawzi Kishaish blir "intervjuad"?. Jag tror det är när hans bil har blivit sprängd. Det är alltså "live" från platsen och han är rätt chockad om jag minns rätt.
Citera
2024-11-22, 18:52
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Kan någon svara på i vilken dokumentär jag har sett ett klipp från en nyhetssändning där Fawzi Kishaish blir "intervjuad"?. Jag tror det är när hans bil har blivit sprängd. Det är alltså "live" från platsen och han är rätt chockad om jag minns rätt.
https://www.imdb.com/name/nm14787463/

"Bröder i Brott" vet ej om det är den du menar dock!

Edit: Det var uppenbarligen ingen nyhetssändning jag länkade! Sorry...
Senast redigerad av Dr.Kati 2024-11-22 kl. 19:04.
Citera
2024-11-22, 19:20
Medlem
Nozzibobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Den Store Jokso heter den
.finns på youtube
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in