2010-09-24, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Belfort
Mycket väl, lever han? Hängde väll en del med en Mika och en gång i tiden hade han en Svart dobberman.

Stämmer bra det .
Citera
2010-09-25, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av love-power
Stämmer bra det .

Ok........Lever han?
Citera
2010-10-01, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ok........Lever han?
Ja han lever, men han har flyttat från bredäng. Vad kan du berätta om honom vad har han sysslat med osv? Vet att han satt rätt lång volta förut.
Citera
2010-10-01, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbo
Ja han lever, men han har flyttat från bredäng. Vad kan du berätta om honom vad har han sysslat med osv? Vet att han satt rätt lång volta förut.

Har absolut ingenting att berätta om honom utöver att han var en trevlig kille med stort hjärta när han var yngre.
Citera
2010-10-01, 22:17
Bannlyst
Citat:
Har absolut ingenting att berätta om honom utöver att han var en trevlig kille med stort hjärta när han var yngre.
Ok trodde detta var skvaller tråden. Men men förstår om du inte berättar.
Citera
2010-10-01, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbo
Ok trodde detta var skvaller tråden. Men men förstår om du inte berättar.

Finns inte mycket att berätta, har ingen direkt info om honom. En bra kille som yngre och jag känner till honom, visste han hade en jycke. Inte mycket mer. Tror säkert du vet mer om honom än mig. Berätta du..
Citera
2010-10-03, 17:55
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Ingen aning. Dissey hade en målning på en utställning i Hammarby sjöstad jag var på för ett par år sedan. För det första var själva verket rätt tråkigt och Dissey själv verkade inte riktigt på topp, men jag kan ha fel. Känner honom inte. Ziggy känner jag bara genom gemensamma bekanta.

Jag vet inte hur mycket det var var då, men nu ser han som sagt helt okej ut. Lite av dem gamla vanliga flummar-looken, men inga spår efter något tungt missbruk.
Citera
2010-10-08, 14:07
Medlem
Citat:
Vilket götgatsmord?
Det som i pressen bara gick under benämningen Götgatsmordet. Tror Johnny fick taskig press för HAN blev attackerad FÖRST med en flaska. Sen var han med i nåt debattprogram om hur han fått ta straff trots att han bara försvarat sej. Minns allt bara vagt, så det kanske inte var exakt så här.
Citera
2010-10-08, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheHerder
Det som i pressen bara gick under benämningen Götgatsmordet. Tror Johnny fick taskig press för HAN blev attackerad FÖRST med en flaska. Sen var han med i nåt debattprogram om hur han fått ta straff trots att han bara försvarat sej. Minns allt bara vagt, så det kanske inte var exakt så här.

Jo då känner jag till det precis. Ahlen har jag ingen info om men Johnny Gaphals tog sitt straff och lever ett lugnt familjliv med arbete och ungar och så nu. Mycket lugn kille, och trevlig.
Citera
2010-10-08, 23:04
Medlem
jizzinmypantss avatar
Citat:
Här kan ni se bilder på många av profilerna i tråden, bla Peter "Ledaren", Liam, Siggy, Rolly, Rolle, Paolo, Kasper, Zip, Peder, Dizzy, och många fler.

http://www.facebook.com/photo_search...79847&view=all

Någon som vet var Kasper, Siggy och Zip gör nu för tiden?

Vart finns det bild på rolly? hittar ingen...
Citera
2010-10-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHerder
Det som i pressen bara gick under benämningen Götgatsmordet. Tror Johnny fick taskig press för HAN blev attackerad FÖRST med en flaska.
Fattar ingenting? (Jag är som ni kanske förstår betydligt yngre än er.)

Men som jag hört historien så var det helt tvärtom, killen som var tonåring på 80-talet (och eventuellt också hette Johnny?) blev mördad av en knarkare på Götgatan.

Som jag hört det berättas gick det till somså att (Johnny?) först började bråka med en knarkare, sen gick över gatan och hämtade en träplanka för att slå knarkaren med,
missade med träplankan, knarkaren blev rädd och slog i sin tur till med sin systempåse, råkade träffa klockrent, sen när (Johnny?) låg nere medvetslös/omtöcknad
så tog knarkaren en avslagen flaskdel av det som varit systempåsen och skar halsen av Johnny?

Detta är enligt "Södersägen" det som hänt, återberättat ifrån personer som "varit där" och själva sett det som verkligen hände!
(För xpressen/Aftonbladets version av verkligheten var (självfallet) helt annorlunda, där var Johnny-snyft-snyft till 100% offret!
PS "Johnny" var känd för att slå ner folk!)
Citera
2010-10-09, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Fattar ingenting? (Jag är som ni kanske förstår betydligt yngre än er.)

Men som jag hört historien så var det helt tvärtom, killen som var tonåring på 80-talet (och eventuellt också hette Johnny?) blev mördad av en knarkare på Götgatan.

Som jag hört det berättas gick det till somså att (Johnny?) först började bråka med en knarkare, sen gick över gatan och hämtade en träplanka för att slå knarkaren med,
missade med träplankan, knarkaren blev rädd och slog i sin tur till med sin systempåse, råkade träffa klockrent, sen när (Johnny?) låg nere medvetslös/omtöcknad
så tog knarkaren en avslagen flaskdel av det som varit systempåsen och skar halsen av Johnny?

Detta är enligt "Södersägen" det som hänt, återberättat ifrån personer som "varit där" och själva sett det som verkligen hände!
(För xpressen/Aftonbladets version av verkligheten var (självfallet) helt annorlunda, där var Johnny-snyft-snyft till 100% offret!
PS "Johnny" var känd för att slå ner folk!)

Stämmer nog ganska bra det där. Båda hette Johnny by the way, dvs både offret och gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in