Citat:
Ursprungligen postat av
Messiah15
Jag misstänker starkt att en person jag gick i skolan med hade aspergers men då jag är okunnig kan det säkerligen varit en annan diagnos.
Folk bygger nog upp en bild av att dessa människor är stela och konstiga men goda, verkligheten är det motsatta. Min erfarenhet är att dem är onda in i ryggmärgen. Oftast idiotiskt envisa, fullständigt nonchalanta och översittiga med en enorm hybris som gör att dem tror att deras avsaknad av social kompetens gör dem intelligenta. I verkligheten är dem oftast korkade och absolut ingen form av "Rainman".
Ja kanske så men det är inte pga den anledningen jag blir irriterad. Jag kan inte säga att jag tycker illa om autister men de lyssnar inte på vad man säger och de är alla foliehattar.
Stela, konstiga, envisa och avsaknad av social kompetens är plus. Sådana drag gillar jag men jag orkar inte med för många teorier om ditten och datten och att autister inte är känslomässigt "med" angående vad som diskuteras. Jaaa ja men så tycker jag. Bortheten i huvudet, stilje och drygheten emallanåt.
För övrigt alla som tar "syre" i ett rum. Prissar skulle man kunna säga.