• 1
  • 2
2022-08-12, 05:39
Vilka psykiska diagnoser, nedsättningar, funktionsavvikelser eller allmänna personlighetsdrag har du emot och varför?
Citera
2022-08-12, 05:41
Histrionisk störning för att de pockar på uppmärksamhet och är störiga. Aspergers och autister för att de är bortkomna och inte går att kommunicera med känslomässigt, trots att de är logiska. Adhd för att de är strävsamma, burdusa och inte sällan otrevliga i denna iver.
Till viss grad alla extroverter för de sätter agendan om vad som ska anses vara normalt. Plus alla överdrivna nomies utan egna åsikter.
Citera
2022-08-12, 05:54
Medlem
Som autist: andra autister. Fan vad efterblivna vi är. Som att snacka med en vägg, helt jävla blinda till omvärlden. Det är inte alltid kul för autisterna heller, men inte gör det det mindre smärtsamt att diskutera med en.
Citera
2022-08-12, 05:58
Medlem
Jag misstänker starkt att en person jag gick i skolan med hade aspergers men då jag är okunnig kan det säkerligen varit en annan diagnos.

Folk bygger nog upp en bild av att dessa människor är stela och konstiga men goda, verkligheten är det motsatta. Min erfarenhet är att dem är onda in i ryggmärgen. Oftast idiotiskt envisa, fullständigt nonchalanta och översittiga med en enorm hybris som gör att dem tror att deras avsaknad av social kompetens gör dem intelligenta. I verkligheten är dem oftast korkade och absolut ingen form av "Rainman".
Citera
2022-08-12, 06:01
Medlem
LeCastles avatar
Kluster B
Borderline personlighetsstörning
Histrionisk personlighetsstörning
Narcissistisk personlighetsstörning
Antisocial personlighetsstörning

Djävulens människor.
Citera
2022-08-12, 06:07
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Jag misstänker starkt att en person jag gick i skolan med hade aspergers men då jag är okunnig kan det säkerligen varit en annan diagnos.

Folk bygger nog upp en bild av att dessa människor är stela och konstiga men goda, verkligheten är det motsatta. Min erfarenhet är att dem är onda in i ryggmärgen. Oftast idiotiskt envisa, fullständigt nonchalanta och översittiga med en enorm hybris som gör att dem tror att deras avsaknad av social kompetens gör dem intelligenta. I verkligheten är dem oftast korkade och absolut ingen form av "Rainman".
Ja kanske så men det är inte pga den anledningen jag blir irriterad. Jag kan inte säga att jag tycker illa om autister men de lyssnar inte på vad man säger och de är alla foliehattar.

Stela, konstiga, envisa och avsaknad av social kompetens är plus. Sådana drag gillar jag men jag orkar inte med för många teorier om ditten och datten och att autister inte är känslomässigt "med" angående vad som diskuteras. Jaaa ja men så tycker jag. Bortheten i huvudet, stilje och drygheten emallanåt.

För övrigt alla som tar "syre" i ett rum. Prissar skulle man kunna säga.
Citera
2022-08-12, 06:18
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15

Den personen gjorde starka spår hos dig.
Citera
2022-08-12, 06:22
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Kluster B

Djävulens människor.
Ja alla dom i varierande grad men jag ger brasklapp för antisocial personlighetsstörning då dessa ofta kan "sätta eld" på massan av intetsägande normies.

Man vet att vissa är psykopater. Deras kännetecken är ganska enkla att lägga märke till och då kan man helt enkelt dra sig undan, eller styra upp så att man inte kommer snett, tex om det gäller kvinnor man bestämt sig för att knulla.
Citera
2022-08-12, 06:26
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozilla55
Histrionisk störning för att de pockar på uppmärksamhet och är störiga. Aspergers och autister för att de är bortkomna och inte går att kommunicera med känslomässigt, trots att de är logiska. Adhd för att de är strävsamma, burdusa och inte sällan otrevliga i denna iver.
Till viss grad alla extroverter för de sätter agendan om vad som ska anses vara normalt. Plus alla överdrivna nomies utan egna åsikter.

Diagnoser finns för att man ska ta in kunskap för hur andra fungerar.
Men jag antar att du beskriver människorna just du har träffat?
Citera
2022-08-12, 07:26
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Kluster B

Djävulens människor.

+1

Har varit tillsammans med en (hon hade antisocial personlighetsstörning och narcissistisk personlighetsstörning, psykopat enligt min åklagare). Har även polare som varit tillsammans med tjejer med borderline, herregud gud vilket helvete de här människorna kan göra ens liv till.

OnTopic: Även jag har mest emot människor med dessa fyra diagnoser. Det är för att dessa människor lever av att plåga andra människor. Jag ser dem inte ens som människor, utan demoner.
Senast redigerad av nordicwrath 2022-08-12 kl. 07:29.
Citera
2022-08-12, 07:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Kluster B

Djävulens människor.

Jo, det är väl ungefär här jag skulle sätt de personer jag inte lirar samman med. Just autisterna har jag oftast inget stort emot, däremot tycker jag de kan vara lite väl träiga att prata med. Jag undrar över varför det är stora olikheter i tråden. Vissa ogillar autister över allt annat, andra säger "kluster B". Hur speglar det den egna personligheten?
Citera
2022-08-12, 07:55
Bannlyst
Diagnoser är ett påhitt, en bluff för att tjäna en jäääävla massa pengar på hela apparaten.

Sök lite på det. Tror ni det var mycket ADHD, borderline m.m i gamla grekland för 2500 år sedan eller? Tror ni inte folk kunda leva sina liv normalt då utan dagligt (miss)bruk av amfetamin? (amfetamin är något man INTE bör ta dagligen om man inte vill korta ner sitt liv med 20-30-40 år, även om det säljs som en medicin). Its tha monizz $$$$$$$

Sen att det finns bra/dåliga/udda människor råder det inget tvivel om.
Detsamma kan sägas om de flesta djur man studerat mycket på, tex hundar, att vissa är mer arga, hysteriska än andra osv.
Det är så många levande ting på just denna planet fungerar.
Senast redigerad av Vattenkammad123 2022-08-12 kl. 08:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in