• 1
  • 2
2022-08-12, 08:35
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Diagnoser är ett påhitt, en bluff för att tjäna en jäääävla massa pengar på hela apparaten.

Sök lite på det. Tror ni det var mycket ADHD, borderline m.m i gamla grekland eller för 2500 år sedan? Tror ni inte folk kunda leva sina liv normalt då utan dagligt (miss)bruk av amfetamin? (amfetamin är något man INTE bör ta dagligen om man inte vill korta ner sitt liv med 20-30-40 år, även om det säljs som en medicin). Its tha monizz $$$$$$$

Sen att det finns bra/dåliga/udda människor råder det inget tvivel om.
Detsamma kan sägas om de flesta djur man studerat mycket på, tex hundar, att vissa är mer arga, hysteriska än andra osv.
Det är så många levande ting på just denna planet fungerar.

Du har en poäng, bor i Tyskland och där är det inte alls lika vanligt med psykiska diagnoser utan det handlar mer om personlighet, uppväxt och miljö.
Citera
2022-08-12, 08:46
Medlem
I mitt privatliv undviker jag helst kluster B-personligheter och autister, i alla fall där det är så illa att det märks och påverkar omgivningen.
Citera
2022-08-12, 09:11
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Kluster B
Borderline personlighetsstörning
Histrionisk personlighetsstörning
Narcissistisk personlighetsstörning
Antisocial personlighetsstörning

Djävulens människor.
Japp, sådana avskum är ett stort problem för samhället, medans aspies med flera är harmlösa.
Citera
2022-08-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah15
Jag misstänker starkt att en person jag gick i skolan med hade aspergers men då jag är okunnig kan det säkerligen varit en annan diagnos.

Folk bygger nog upp en bild av att dessa människor är stela och konstiga men goda, verkligheten är det motsatta. Min erfarenhet är att dem är onda in i ryggmärgen. Oftast idiotiskt envisa, fullständigt nonchalanta och översittiga med en enorm hybris som gör att dem tror att deras avsaknad av social kompetens gör dem intelligenta. I verkligheten är dem oftast korkade och absolut ingen form av "Rainman".
Stämmer ej. Det som uppfattas som elakhet är oftast bara en total oförmåga att förstå den andra personens hjärna.
Citera
2022-08-12, 09:37
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Stämmer ej. Det som uppfattas som elakhet är oftast bara en total oförmåga att förstå den andra personens hjärna.
Ja och det är åtminstone snarare det än genuin ondska jag ogillar med autister/aspergers.

Ondska kan man hantera och tom ha utbyte av så länge man är medveten om den men dönickar/autister suger. Förutom om det rör sig om något sexuellt.
Citera
2022-08-12, 10:36
Medlem
Man ska inte tro alltför mycket på alla dessa diagnoser. De är ungefär lika vederhäftiga som i vilket stjärntecken man är född i.
Citera
2022-08-12, 10:37
Medlem
Bipolära
Jag är högkänslig och får ångest av deras upp och ner
Citera
2022-08-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mozilla55
Vilka psykiska diagnoser, nedsättningar, funktionsavvikelser eller allmänna personlighetsdrag har du emot och varför?
Jag har inte något emot någon med någon speciell diagnos men däremot kan jag störa mig på hyperaktiva ADHD personer som inte har några som helst sociala filter eller spärrar dvs kan säga vad som helst, hursomhelst till vemsomhelst och trots maxdos ADHD medicin är extremt hyperaktiva och håller låda all vaken tid som de spenderar med andra.

Det är såklart inte deras fel men det kan vara en aning störande
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2022-08-12 kl. 11:07.
Citera
2022-08-12, 11:08
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Kluster B
Borderline personlighetsstörning
Histrionisk personlighetsstörning
Narcissistisk personlighetsstörning
Antisocial personlighetsstörning

Djävulens människor.

Ja, det är bara att fly om en sådan människa kommer in i ditt liv.
Citera
2022-08-12, 15:02
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag har inte något emot någon med någon speciell diagnos men däremot kan jag störa mig på hyperaktiva ADHD personer som inte har några som helst sociala filter eller spärrar dvs kan säga vad som helst, hursomhelst till vemsomhelst och trots maxdos ADHD medicin är extremt hyperaktiva och håller låda all vaken tid som de spenderar med andra.

Det är såklart inte deras fel men det kan vara en aning störande
För mig är det kanske inte ADHD i sig utan hyperaktiviteten som ofta medför mental ytlighet och rastlöshet som är problemet.

Jag brukar ringa några gamla polare från förr som definitivt har adhd. Det är alltid samma sak. Egodrivna, snabba och orkar inte hålla ett samtal mer än en kvart.
Numera har jag förstått att det är något fel på dem och lyssnar bara samtidigt som jag säger ja eller nej och ha det bra.
Deprimerade eller pessimistiska människor är min favorit.
Citera
2022-08-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Diagnoser är ett påhitt, en bluff för att tjäna en jäääävla massa pengar på hela apparaten.

Sök lite på det. Tror ni det var mycket ADHD, borderline m.m i gamla grekland för 2500 år sedan eller? Tror ni inte folk kunda leva sina liv normalt då utan dagligt (miss)bruk av amfetamin? (amfetamin är något man INTE bör ta dagligen om man inte vill korta ner sitt liv med 20-30-40 år, även om det säljs som en medicin). Its tha monizz $$$$$$$

Sen att det finns bra/dåliga/udda människor råder det inget tvivel om.
Detsamma kan sägas om de flesta djur man studerat mycket på, tex hundar, att vissa är mer arga, hysteriska än andra osv.
Det är så många levande ting på just denna planet fungerar.

Håller med dig till 100% jag blev erbjuden utredning för ett antal år sedan och jag tackade nej jag tycker inte att detta samhället har rätt att döma och sätta etiketter på folk. Ta t.ex. dyslexi det fanns inte på stenåldern när man inte behövde läsa och skriva så tar man bort kravet så försvinner problemet. Frankrike är ett föredöme helt klart läste att bara 0,2% av barnen tar läkemedel mot adhd medans det är 15-30% i delstaten Mississippi i USA. Jag pratade även med en kollega som hade vägrat adhd utredning när hon va 15år jag blev bara så jäkla glad och det är starkt att stå upp mot psykiatrin och deras betalda konsulter många psykologer kan vara väldigt manipulativa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in