2022-08-12, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmmo.O
Varfr tror du bentley bara r semi dry? Hadde en kaka Wifi mints frn Spanien nyligen som va semi dry priktigt och bentley tror jg defintivt r 3x, r dock lite mjukaktig snarare n hrd/pulveraktig som de ofta r, r himla fin kvalite iallafall. Har ej provat Ketama airways men har sett bild p den och den sg sdr ut tyckte jag.

Verkar finnas 2 olika Bentley (frutom commercial hash som r stmplat s med), kolla priset! Du fr inte 3x filtrerat fr 120kr/g i Swe om du inte knner kranen. Har testat en Bentley som sldes som 3x och fr mig var den som en Semi sort men har sett bilder p Bentley p reddit och det sg mycket bttre ut en den sorten jag testat s r lite osker men 3x kostar i alla fall 140-150kr+/g hr hemma.

Och ni som yrar att det r besprutat med spice och skit vet inte vad ni pratar om, vill ni ha rent hash utan skit s kp Dry Sift/3x/Static Sift men hll er ifrn de stora sljarna p fs4 och archetyp fr dem verkar inte veta vad 3x r, finns 2 sm sljare som sitter p riktiga varor direkt frn Spanien, ni fr skicka pm om ni vill ha tips fr kommer bara f en varning om jag tipsar hr.

Men det finns massor med info om dessa nyare hash sorter p ntet (reddit mm), och tro inte att din lokala arab har 3x hash, mest Semi plattor som kommit hit och en del fake dry sift som Ketama Airways, det ser ut som det r doppat i ntt radioaktivt.
Citera
2022-08-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Lter precis som ngot "sprejat" eller "laceat" hasch, vet att folk brukar spruta snt dr "kemiskt thc" p sina varor fr att gra dem mycket starkare.

r det ngot rka som r besprutat s r det commercial och inte Dry Sift, 3x och Static Sift. Dessa hash sorter r det renaste du hittar p marknaden men visst det finns en del fake plattor (srskilt i norra eu) men kp inte Dry Sift av de srtora sljarna (ntet) fr dem verkar inte veta vad dem sysslar med och kper in skit hela tiden.
Citera
2022-08-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Dry Sift Kief ska allts smlta vid uppvrmning eller tolkade jag dig fel?

Ja det ska det, och det heter inte Dry Sift Kief.

Commercail Hash (lgsta graden),

Semi Dry (gjort p lite strre filter n 3x/dry sift men nd gjort p nyare strains s det doftar och smakar helt annorlunda vs commercial och bubblar mycket bra),

Dry Sift (r lite osker vad vad skillnaden r mellan 3x och Dry Sift),

3x/Triple Filtrered

Static Sift (full melt hash)som r den hgsta graden och det kan kosta upp till 300kr/g om det r frn en knd Farm.
Senast redigerad av Djungle 2022-08-12 kl. 09:24.
Citera
2022-08-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Frmodligen inte, men det kan ju vara s att den dom har hmtat in av har gjort s eller till och med dem som skickar ut det frn brjan innan de ens ntt Sverige.

Vice har gjort en jvligt bra mini-dokumentr om just det, hr i Europa. Kranar som lace:ar grset som sedan fraktas ivg.

https://www.youtube.com/watch?v=fSjz...b_channel=VICE

Jag har pratat med flera tyskar om det reportaget och det r super vinklat, vem fan litar p VICE? Du kan lika grna kolla p svt/tv4.
Citera
2022-08-12, 10:12
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Ja det ska det, och det heter inte Dry Sift Kief.

Commercail Hash (lgsta graden),

Semi Dry (gjort p lite strre filter n 3x/dry sift men nd gjort p nyare strains s det doftar och smakar helt annorlunda vs commercial och bubblar mycket bra),

Dry Sift (r lite osker vad vad skillnaden r mellan 3x och Dry Sift),

3x/Triple Filtrered

Static Sift (full melt hash)som r den hgsta graden och det kan kosta upp till 300kr/g om det r frn en knd Farm.

Man tackar fr utbildningen!
Citera
2022-08-14, 22:27
Medlem
Mjlls avatar
Hur skulle det fungera att ruset blir annorlunda? Det r vl bara damm av trikomer frn typ samma plantor. Borde innehlla samma kvoter av alla tnkbara psttt aktiva mnen. Mer av allt bara, och starkare. Med dosen anpassad br effekten vara lika.
Citera
2022-08-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jag skulle aldrig kpa pulver frn ngon som jag inte har extremt nra kontakt med.....

S MYCKET skit som cirkulerar, brunt som brinner svart, grnt som luktar vanilj och brinner svart/knastrar samt alla slit och slng saker som kostar sljarna typ 0 och dom sljer dyrt dyrt...

Blir du erbjuden kief, sg nej.
Blir du erbjuden shake, sg nej.

Brunt (Du kan bli blst ven dr, det finns fake. (Svart rk, huvudvrk osv osv.)
Klassiskt grnt (du kan bli blst ven dr, det finns fake. (luktar vanilj eller off, svart rk, sprtter och smller kan vara frn kan vara kem.)

Nu frtiden s sprutar man industrihampa och man gr fake hasch.

S har du ingen nra/lngvarig kontakt, lita inte p ngot...

Har du 0 koll, kp enbart brunt som luktar som det ska och brinner som det ska.
Det r ju du som har noll koll🤣🤣
Har man rkt ett par r mrker man direkt behver fan inte ens testrka.
Citera
2022-08-15, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Hur skulle det fungera att ruset blir annorlunda? Det r vl bara damm av trikomer frn typ samma plantor. Borde innehlla samma kvoter av alla tnkbara psttt aktiva mnen. Mer av allt bara, och starkare. Med dosen anpassad br effekten vara lika.
Set r ju sklart samma men koncentrerad..
Citera
2022-08-15, 12:31
Medlem
Mjlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Set r ju sklart samma men koncentrerad..

Va? Jag skrev frgan till TS, eftersom TS tyckte det var olika rus. Frgan var inte till dig.
Citera
2022-08-15, 14:20
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Va? Jag skrev frgan till TS, eftersom TS tyckte det var olika rus. Frgan var inte till dig.

Citat:

Sjlva ruset var inte annorlunda inom ett cannabisrus, hade nog bara inte varit sdr stekt p lnge.

Klart det skiljer sig frn rka till rka.

Knner du inte stor skillnad p olika strains?
Citera
2022-08-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jag skulle aldrig kpa pulver frn ngon som jag inte har extremt nra kontakt med.....

S MYCKET skit som cirkulerar, brunt som brinner svart, grnt som luktar vanilj och brinner svart/knastrar samt alla slit och slng saker som kostar sljarna typ 0 och dom sljer dyrt dyrt...

Blir du erbjuden kief, sg nej.
Blir du erbjuden shake, sg nej.

Brunt (Du kan bli blst ven dr, det finns fake. (Svart rk, huvudvrk osv osv.)
Klassiskt grnt (du kan bli blst ven dr, det finns fake. (luktar vanilj eller off, svart rk, sprtter och smller kan vara frn kan vara kem.)

Nu frtiden s sprutar man industrihampa och man gr fake hasch.

S har du ingen nra/lngvarig kontakt, lita inte p ngot...

Har du 0 koll, kp enbart brunt som luktar som det ska och brinner som det ska.
Fr svart rk p mina topp grejer nr man orecis eldar p jointen🙂
Citera
2022-09-29, 19:18
Medlem
vlkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Det r ju du som har noll koll🤣🤣
Har man rkt ett par r mrker man direkt behver fan inte ens testrka.

Har rkt sedan 03.
Pongen r att majoriteten tror p allt som sljare sger...
Det finns mycket skumma saker som blser runt *favoriterna r oljor till vape = mnga kem, "kief" = skit och kem och "generalen" liknande hampa som r besprutad med kem och torkad med hrtork..*
s r man mer eller mindre 0 insatt s blir man blst.

Drfr, lita aldrig p ngon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in