• 1
  • 2
2022-08-11, 07:56
Medlem
bobo909s avatar
r det ngot som blivit vanligt ute p gatan i Stockholm p sistone?

Skulle kpa en mindre mngd brunt, och d kranen ansg att han skulle gra upp fr sitt misstag d jag endast hade ftt 8g av det egentliga 10 nr jag kpte grs frn han veckan innan, frgade han mig om jag visste vad dry sift kief va? Vilket jag sjlvklart inte hade ngon aning om. Den gick tydligen fr 9000kr/hegget.

Biten sg schysst ut och luktade gott, allt annat han sa lt jag g lite frn ra till ra d jag bara kopplade det till att det alltid r "dunder".

Var jvligt potent minst sagt, mste nog vara det potentaste jag ngonsin testat och d har jag rkt en jvla massa frn vrldens alla hrn.

Hade tolerans, men blev hel stekt p 2-3 bloss. Lite fr stekt d jag ven skulle jobba natt. Fast efter rkt den ett tag s frslr jag faktiskt annat vanligt brunt, eller ngot grs med cbd i, fr ruset var lite lustigt. Inget sdr sknt uppstigande, utan man vara bara bam bong och rtt tom i skallen direkt.

Funkade iofs bttre hemma nr man inte hade ngra msten, och bara behvde dra 3-5 bloss fr att bli helt stekt.

Han nmnde ngot om att proceduren leder till det dubbla THC eller nt snt, har inte kollat upp sjlva proceduren nnu men tnkt att gra det nu.
Citera
2022-08-11, 08:14
Medlem
StonedMonkeys avatar
Personligen inte sttt p den men har en polare som har samma upplevelse som dig, han sa att han till och med funderade p ifall det var syntetiska cannaboider i, och att han under sina 30 r som rkare inte sttt p ngot liknande
Citera
2022-08-11, 08:31
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Personligen inte sttt p den men har en polare som har samma upplevelse som dig, han sa att han till och med funderade p ifall det var syntetiska cannaboider i, och att han under sina 30 r som rkare inte sttt p ngot liknande

Den tanken slog mig ocks, men aldrig att han skulle blanda sketen braj med syntetiska cannaboider i, just d och nu som ett frlt fr att jag fick mindre vikt frra gngen.
Citera
2022-08-11, 08:48
Medlem
Det r dyrare hash frn Marocko gjort p mindre filter och av nyare strains, finns olika klasser frn Semi Dry till Static Sift, det mesta som finns i Sverige och sljs som 3x filtrerat eller Dry Sift r tyvrr ofta Semi Dry och sen finns det sdana plattor som "Ketama Airways"
som jag inte vet vad det vad men det var inget 3x, och "Bentley" som cirkulerar r semi dry.

Kolla p Archetyp dr finns par sljare som har semi, dry, 3x inrikes just nu men det finns fake ocks men bara ls p forumet innan.

Det ska smlta vid uppvrmning medans commercial hash knappt bubblar.
Citera
2022-08-11, 10:45
Medlem
link71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Syntetiskt r de allt , en gammal rv kpte en femma och han blev ovanligt/ jobbigt bng. Inte sknt alls sa han jmfrt med det vanliga haschet.
Alla droger blir bara starkare och mer syntetiskt, fr folk vill s stekta som mjligt ..
Citera
2022-08-11, 11:31
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Syntetiskt r de allt , en gammal rv kpte en femma och han blev ovanligt/ jobbigt bng. Inte sknt alls sa han jmfrt med det vanliga haschet.
Alla droger blir bara starkare och mer syntetiskt, fr folk vill s stekta som mjligt ..

Ja det kan vl hnda, men inte att ngon seris sljare marknadsfr Dry Sift Kief hasch upp i flera kilon, dr priserna ligger som sagt p 9000kr/hegge, medan dom sljer helt vanligt standard brunt fr runt 4500kr/hegge. Aldrig att dom hade gjort det, och det visar sig vara vanligt brunt besprutat med syntetiskt skit. Fattar du vilket jvla krig det hade blivit? Detta slj som sagt inte p ntet utan p gatan.

Iaf, det jag rkte r jag sker p att det inte var ngot syntetiskt, det var bara fr potent helt enkelt och inte lika njutbart vid just mitt frsta tillflle. Nr jag hade rkt in mig p det var det inte s att jag mdde dligt, upplevde heller inga biverkningar som syntetiskt skit ger.

Nr jag sedan brjade rka en vanlig bruning eftert var min tolerans helt sjukt jvla hg ocks, s det var bara ett uppehll som gllde.

Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Det r dyrare hash frn Marocko gjort p mindre filter och av nyare strains, finns olika klasser frn Semi Dry till Static Sift, det mesta som finns i Sverige och sljs som 3x filtrerat eller Dry Sift r tyvrr ofta Semi Dry och sen finns det sdana plattor som "Ketama Airways"
som jag inte vet vad det vad men det var inget 3x, och "Bentley" som cirkulerar r semi dry.

Kolla p Archetyp dr finns par sljare som har semi, dry, 3x inrikes just nu men det finns fake ocks men bara ls p forumet innan.

Det ska smlta vid uppvrmning medans commercial hash knappt bubblar.

Tack fr infon!
Senast redigerad av bobo909 2022-08-11 kl. 11:38.
Citera
2022-08-11, 11:41
Medlem
Galdars avatar
r inte sift bara buds som frysts ner och dragits mot ett nt s trikomerna kan separeras frn budsen ? Det gr skert att pressa det till en kaka , men d hade kakans konsistens varit som sand och inte super kompakt , det r vll sift man gr dabs olja av eller ? 9000 lter vldigt lite , det krvs mycket material fr att en utvinna 10 gram sift .
Citera
2022-08-11, 12:09
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
r inte sift bara buds som frysts ner och dragits mot ett nt s trikomerna kan separeras frn budsen ?

Ja det r som jag har frsttt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
Det gr skert att pressa det till en kaka , men d hade kakans konsistens varit som sand och inte super kompakt

Man br vl kunna fixa till konsistensen rtt ltt bara genom att addera ngot. Min bit var iaf svart och formbar, klisstrade sig hrt till plastet och ven fingrarna nr man meckade. Om det ens nu sger ngonting...
Senast redigerad av bobo909 2022-08-11 kl. 12:12.
Citera
2022-08-11, 12:21
Medlem
darkSkyes avatar
Lter precis som ngot "sprejat" eller "laceat" hasch, vet att folk brukar spruta snt dr "kemiskt thc" p sina varor fr att gra dem mycket starkare.
Citera
2022-08-11, 12:49
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Ja det r som jag har frsttt det.

Man br vl kunna fixa till konsistensen rtt ltt bara genom att addera ngot. Min bit var iaf svart och formbar, klisstrade sig hrt till plastet och ven fingrarna nr man meckade. Om det ens nu sger ngonting...

Det r mjligt , det kanske r det man adderar som drygar ut vikten , r det sift som r gjort p fina buds s behvs det mycket , mnga gr sift p rester , typ blad och trim som r fulla av trikomer .
Citera
2022-08-11, 12:58
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Lter precis som ngot "sprejat" eller "laceat" hasch, vet att folk brukar spruta snt dr "kemiskt thc" p sina varor fr att gra dem mycket starkare.

Det finns det nog svin som gr om som sljer till randoms, men inte en stamkund man lrt knna.
Citera
2022-08-11, 13:03
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Det finns det nog svin som gr om som sljer till randoms, men inte en stamkund man lrt knna.

Frmodligen inte, men det kan ju vara s att den dom har hmtat in av har gjort s eller till och med dem som skickar ut det frn brjan innan de ens ntt Sverige.

Vice har gjort en jvligt bra mini-dokumentr om just det, hr i Europa. Kranar som lace:ar grset som sedan fraktas ivg.

https://www.youtube.com/watch?v=fSjz...b_channel=VICE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in