2022-08-11, 13:17
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Frmodligen inte, men det kan ju vara s att den dom har hmtat in av har gjort s eller till och med dem som skickar ut det frn brjan innan de ens ntt Sverige.

Vice har gjort en jvligt bra mini-dokumentr om just det, hr i Europa. Kranar som lace:ar grset som sedan fraktas ivg.

https://www.youtube.com/watch?v=fSjz...b_channel=VICE

S att dom inte ens r medvetna om vad dom sljer menar du?

r du helt efterbliven? Vet du vilka pfljder det skulle bli nr ena gnget ska deala med det konkurrerande, och det visar sig att 5kg av deras r besprutat med en massa syntetisk skit?

NVL

Fr att terg till topic undrar jag om fler har kommit ver Dry Sift Kief p sistone och vad r era erfarenheter?

Trden handlar inte om paranoida flugsvamp kpare som lgger en bestllning och gr runt och hoppar runt i en vecka sgandes: JAG BLEER BLST DEE E RC!
Senast redigerad av bobo909 2022-08-11 kl. 13:29.
Citera
2022-08-11, 13:29
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
S att dom inte ens r medvetna om vad dom sljer menar du?

r du helt efterbliven? Vet du vilka pfljder det skulle bli nr ena gnget ska deala med det konkurrerande, och det visar sig att 5kg av deras r besprutat med en massa syntetisk skit?

Det r inte riktigt s det funkar, jag hnvisar dig till dokumentren. Varfr kallar du mig efterbliven? r du sjlv helt brnd eller?
Citera
2022-08-11, 13:32
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Det r inte riktigt s det funkar, jag hnvisar dig till dokumentren. Varfr kallar du mig efterbliven? r du sjlv helt brnd eller?

Det r inte riktigt s det funkar, jag hnvisar dig till de mten som hlls.

Fr att du fretrder dig sjlv efterblivet, brnd r jag tyvrr inte just nu d jag har ett upphll.
Citera
2022-08-11, 13:48
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Det ska smlta vid uppvrmning medans commercial hash knappt bubblar.

Dry Sift Kief ska allts smlta vid uppvrmning eller tolkade jag dig fel?
Citera
2022-08-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
mesta som finns i Sverige och sljs som 3x filtrerat eller Dry Sift r tyvrr ofta Semi Dry och sen finns det sdana plattor som "Ketama Airways" som jag inte vet vad det vad men det var inget 3x, och "Bentley" som cirkulerar r semi dry.

Det ska smlta vid uppvrmning medans commercial hash knappt bubblar.

Varfr tror du bentley bara r semi dry? Hadde en kaka Wifi mints frn Spanien nyligen som va semi dry priktigt och bentley tror jg defintivt r 3x, r dock lite mjukaktig snarare n hrd/pulveraktig som de ofta r, r himla fin kvalite iallafall. Har ej provat Ketama airways men har sett bild p den och den sg sdr ut tyckte jag.
Citera
2022-08-11, 17:12
Medlem
Citat:
r det ngot som blivit vanligt ute p gatan i Stockholm p sistone?

Skulle kpa en mindre mngd brunt, och d kranen ansg att han skulle gra upp fr sitt misstag d jag endast hade ftt 8g av det egentliga 10 nr jag kpte grs frn han veckan innan, frgade han mig om jag visste vad dry sift kief va? Vilket jag sjlvklart inte hade ngon aning om. Den gick tydligen fr 9000kr/hegget.

Biten sg schysst ut och luktade gott, allt annat han sa lt jag g lite frn ra till ra d jag bara kopplade det till att det alltid r "dunder".

Var jvligt potent minst sagt, mste nog vara det potentaste jag ngonsin testat och d har jag rkt en jvla massa frn vrldens alla hrn.

Hade tolerans, men blev hel stekt p 2-3 bloss. Lite fr stekt d jag ven skulle jobba natt. Fast efter rkt den ett tag s frslr jag faktiskt annat vanligt brunt, eller ngot grs med cbd i, fr ruset var lite lustigt. Inget sdr sknt uppstigande, utan man vara bara bam bong och rtt tom i skallen direkt.

Funkade iofs bttre hemma nr man inte hade ngra msten, och bara behvde dra 3-5 bloss fr att bli helt stekt.

Han nmnde ngot om att proceduren leder till det dubbla THC eller nt snt, har inte kollat upp sjlva proceduren nnu men tnkt att gra det nu.

Det r en process dr man separerar trikomerna frn torra buds och trim med hjlp av ett finmaskigt nt. Fett enkelt. Samma process som man anvnder sig av i marocko nr man gr hasch. Sjlva processen r inte vrsta grejen. Det r snarare budsen och trimmet som bestmmer vad det blir fr kvalitet.

Det r inget lustigt med det. Vanligt hasch som oftast kan bli ganska starkt om man gjort det p bra buds.
Citera
2022-08-11, 18:45
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Det r en process dr man separerar trikomerna frn torra buds och trim med hjlp av ett finmaskigt nt. Fett enkelt. Samma process som man anvnder sig av i marocko nr man gr hasch. Sjlva processen r inte vrsta grejen. Det r snarare budsen och trimmet som bestmmer vad det blir fr kvalitet.

Det r inget lustigt med det. Vanligt hasch som oftast kan bli ganska starkt om man gjort det p bra buds.

Tack. Bsta och lttaste sttet att ta in hur det gr till, amerikanska sidorna kunde frvirra en lite

Nej exakt, inget lustigt. Men s fort man vill diskutera ngot helt nytt inom CB fr mig, ska det sjlvklart flugsvamp anhngarna komma och pst att allt r syntetiskt.. tjacket r endast edifril med kaffe i, horset r fentanyl etc

Jag skulle vl fr i ihelvete knna direkt om det var ngot syntetiskt i, s lnge jag har rkt. Plus att jag vet att kranen aldrig skulle vga blsa mig med sdan skit och sga att det r dry sieft kieft, fr att vara ngot syntetiskt.. det hade varit som att skjuta sig sjlv i foton d han inte r s korkad och frbisett att s lnge han levererar det vi kommit verens om har en rsomsttning p 70-80 tusen /rligen.
Citera
2022-08-11, 20:35
Medlem
Citat:
Tack. Bsta och lttaste sttet att ta in hur det gr till, amerikanska sidorna kunde frvirra en lite

Nej exakt, inget lustigt. Men s fort man vill diskutera ngot helt nytt inom CB fr mig, ska det sjlvklart flugsvamp anhngarna komma och pst att allt r syntetiskt.. tjacket r endast edifril med kaffe i, horset r fentanyl etc

Jag skulle vl fr i ihelvete knna direkt om det var ngot syntetiskt i, s lnge jag har rkt. Plus att jag vet att kranen aldrig skulle vga blsa mig med sdan skit och sga att det r dry sieft kieft, fr att vara ngot syntetiskt.. det hade varit som att skjuta sig sjlv i foton d han inte r s korkad och frbisett att s lnge han levererar det vi kommit verens om har en rsomsttning p 70-80 tusen /rligen.

Om det nu r dry siev kief som din kran pstr, s har dom med strsta sannolikhet gjort det p trim och vxtdelar som blir ver efter ngon stor odling. Det r en fett gammal teknik att gra hasch p. Det vanliga bruna rkat som halva Sverige rker r ocks dry siev kief. Marockanerna anvnder exakt samma teknik men dom kallar det bara fr hashish/zutla. Det r bara amerikanerna som vill hitta p flashiga namn. Smakar det bra, ser det bra ut, blir du bng och du har frtroende fr din kran s r det med strsta sannolikhet lugnt. Det r bara ett stt att f ut en produkt p ngot som folk normalt brukar slnga. Som sagt, det r med strsta sannolikhet en stor odling som dom gjort det p. Budsen sljs som buds och resten blir till dry siev kief. Dvs trikomer som man separerat frn trim och vxtdelarna.

Lycka till,
Citera
2022-08-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Personligen inte sttt p den men har en polare som har samma upplevelse som dig, han sa att han till och med funderade p ifall det var syntetiska cannaboider i, och att han under sina 30 r som rkare inte sttt p ngot liknande

Det r inget syntetiskt. Kan kanske upplevas som det om man aldrig rkt snt innan. Fick sjlv tag p snt i Stockholms regionen fr kanske 7 r sedan. Kpte 1g fr 500kr och blev dunder bng. Grammet stank s utav helvete! Och d br jag nmna att jag r kronisk cannabisrkare. Dvs rker frn morgon till kvll och blev nd rvknullad av det.

Det r inte bara tekniken som gr att man blir super bng. Det r tekniken plus rvaran. Gr man det p skit trim och buds s blir det inte super. Det jag fick hade gjorts p super trim och det var rester frn en odling.
Senast redigerad av Perlite 2022-08-11 kl. 20:45.
Citera
2022-08-11, 21:06
Medlem
vlkommenti bups avatar
Jag skulle aldrig kpa pulver frn ngon som jag inte har extremt nra kontakt med.....

S MYCKET skit som cirkulerar, brunt som brinner svart, grnt som luktar vanilj och brinner svart/knastrar samt alla slit och slng saker som kostar sljarna typ 0 och dom sljer dyrt dyrt...

Blir du erbjuden kief, sg nej.
Blir du erbjuden shake, sg nej.

Brunt (Du kan bli blst ven dr, det finns fake. (Svart rk, huvudvrk osv osv.)
Klassiskt grnt (du kan bli blst ven dr, det finns fake. (luktar vanilj eller off, svart rk, sprtter och smller kan vara frn kan vara kem.)

Nu frtiden s sprutar man industrihampa och man gr fake hasch.

S har du ingen nra/lngvarig kontakt, lita inte p ngot...

Har du 0 koll, kp enbart brunt som luktar som det ska och brinner som det ska.
Citera
2022-08-11, 21:13
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Om det nu r dry siev kief som din kran pstr, s har dom med strsta sannolikhet gjort det p trim och vxtdelar som blir ver efter ngon stor odling. Det r en fett gammal teknik att gra hasch p. Det vanliga bruna rkat som halva Sverige rker r ocks dry siev kief. Marockanerna anvnder exakt samma teknik men dom kallar det bara fr hashish/zutla. Det r bara amerikanerna som vill hitta p flashiga namn. Smakar det bra, ser det bra ut, blir du bng och du har frtroende fr din kran s r det med strsta sannolikhet lugnt. Det r bara ett stt att f ut en produkt p ngot som folk normalt brukar slnga. Som sagt, det r med strsta sannolikhet en stor odling som dom gjort det p. Budsen sljs som buds och resten blir till dry siev kief. Dvs trikomer som man separerat frn trim och vxtdelarna.

Lycka till,

Men dsa som jag skrev tidigare lter jag ofta allt dunder snack g frbi ronen p mig, vilket jag trodde det var just gllande dry siev kief.

Denna gngen stmde det ju dock och var tvungen att frga honom vad fan han sa att det kallades fr att kolla upp det.

Jag gillar inte nufrtiden att vara fr bng d jag vill tminstone kunna fungera 80% p jobbet, kunna trna, ja palla gra saker. Och inte sitta helt snkt i en soffa lngre nr jag rker.

Och det var fan en finhr grns med detta rka d ett bloss till kunde leda till en - no way back.

Fredrar svagare helt klart.. THC mngderna i cannabis behver inte verskrida 20% imo.
Citera
2022-08-11, 21:39
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Har du 0 koll, kp enbart brunt som luktar som det ska och brinner som det ska.

Mer behvs egentligen inte skrivas

Nu r jag rtt bortskmd nr det kommer till kranar, d min huvudman dealat till min far i ver 30 r.

S vill man garanterat inte hra ngot dunder trams och kunna bestmma sjlv om du vill kpa 2.3G eller 7.8G av hasch utan style och tillsatser vljer man det alternativt.

S jvla synd att han bara r s jvla tokflummad 24/7. Tar bokstavligen honom 2 timmar att bara komma ur frn drren fr att handla p ica.. (plnbok glms. Stter p sig olika skor) etc.

Frestll er hur lng tid det tar att gra en deal..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in