• 1
  • 2
2022-08-11, 02:29
Medlem
Är det flera som har problem med den tresiffriga cvc-koden när man handlar på internet? Sen ungefär ett år tillbaks så kan jag inte köpa saker på internet för den klagar på min fittkod som stämmer till hundra procent. Mitt kort gick nyligen sönder då det blivit slitet så beställde ett nytt, men kan fortfarande inte använda min cvc kod till att göra köp på internet.

En familjemedlem till mig har samma problem. Så ska ringa dom nästa veckan men undrar om det är flera som har så?
Citera
2022-08-11, 02:39
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Varför tar du inte det med banken? De har nog svaret skulle jag tro.
Citera
2022-08-11, 02:55
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Är det flera som har problem med den tresiffriga cvc-koden när man handlar på internet? Sen ungefär ett år tillbaks så kan jag inte köpa saker på internet för den klagar på min fittkod som stämmer till hundra procent. Mitt kort gick nyligen sönder då det blivit slitet så beställde ett nytt, men kan fortfarande inte använda min cvc kod till att göra köp på internet.

En familjemedlem till mig har samma problem. Så ska ringa dom nästa veckan men undrar om det är flera som har så?

Meh! Du måste aktivera det nya kortet i din internetbank först! Superenkelt, bara klicka och aktivera liksom.
Citera
2022-08-11, 03:17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Du behöver antagligen aktivera kortet för internetköp. Det gör du på internet. Alltså www.nordea.se.
Citera
2022-08-11, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Varför tar du inte det med banken? De har nog svaret skulle jag tro.

Ska göra det nästa vecka eller på fredag om jag hinner. Har inte orkat bry mig så mycket för det fungerar om det är en sida där man signerar med bankid först annars är det kört.

Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh! Du måste aktivera det nya kortet i din internetbank först! Superenkelt, bara klicka och aktivera liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du behöver antagligen aktivera kortet för internetköp. Det gör du på internet. Alltså www.nordea.se.

Menar ni det där med "aktivera köp för 60 minuter"? Har testat det och det brukade bara vara för internationella köp tidigare. Och på gamla kortet som fungerade i 2 år utan problem så slutade det fungera och nu med det nya.
Citera
2022-08-11, 03:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ska göra det nästa vecka eller på fredag om jag hinner. Har inte orkat bry mig så mycket för det fungerar om det är en sida där man signerar med bankid först annars är det kört.

Menar ni det där med "aktivera köp för 60 minuter"? Har testat det och det brukade bara vara för internationella köp tidigare. Och på gamla kortet som fungerade i 2 år utan problem så slutade det fungera och nu med det nya.

Du går in under "kort" och klickar på kortet. Där hittar du "aktivera för internetköp". Fyll i den rutan.
Sedan är det klart.
Citera
2022-08-11, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du går in under "kort" och klickar på kortet. Där hittar du "aktivera för internetköp". Fyll i den rutan.
Sedan är det klart.

Det står aktivt när jag går in och kollar. Grejen är att en annan familjemedlem begick ett brott för lite över ett år sen och det är ungefär där som det började krångla för mig. Det känns orealistiskt att jag som inte har gjort något skumt med mitt kort ska bli straffad så därför skapade jag tråden för att se om det är fler som har haft problem med nordea.
Citera
2022-08-11, 03:41
Medlem
Du måste ju aktivera och verifiera ditt kort i banken för internetköp 🤣. Är du inte läskunnig, eller?
Citera
2022-08-11, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palman60
Du måste ju aktivera och verifiera ditt kort i banken för internetköp 🤣. Är du inte läskunnig, eller?

Fast det är aktiverat och mitt gamla kort som fungerade i två år slutade fungera och det samma gäller en annans familjemedlems kort som också fungerat tills att det helt plötsligt slutade fungera. Om det är en sida som verifierar med bankid så fungerar det, samma gäller swish, är det bara skriva in kortuppgifter + 3 siffrig kod så slutar det fungera
Citera
2022-08-11, 04:30
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Är det flera som har problem med den tresiffriga cvc-koden när man handlar på internet?
Mitt Klarna-kort fungerar inte med enbart cvc-koden vid internetköp, vilket jag själv valt på deras sida.

Kan vara så att det är grundinställningen på ditt nya kort?

Ibland kan första köpet med ett nytt kort kräva lite mer för verifiering.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-08-11 kl. 04:34.
Citera
2022-08-11, 05:25
Medlem
T2Franks avatar
Du missar inte att verifiera med bank-id då?
Citera
2022-08-11, 06:13
Medlem
NÄ de flesta av oss handlar inte på nätet så kreditkortet blir utnött. Vi har inte en skuld hos Klarna på 22000!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in