• 1
  • 2
2022-08-11, 06:32
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Har du kollat så att du inte har någon regionsspärr på kortet? Har själv spärrat Minna kortet för köp utanför Europa.
Citera
2022-08-11, 07:17
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Är det flera som har problem med den tresiffriga cvc-koden när man handlar på internet? Sen ungefär ett år tillbaks så kan jag inte köpa saker på internet för den klagar på min fittkod som stämmer till hundra procent. Mitt kort gick nyligen sönder då det blivit slitet så beställde ett nytt, men kan fortfarande inte använda min cvc kod till att göra köp på internet.

En familjemedlem till mig har samma problem. Så ska ringa dom nästa veckan men undrar om det är flera som har så?

Varför knyter du din ekonomi till denna fifflande skitbank? Det luktar om Nordea. När rättsvårdande myndigheter började att granska dom i Sverige skyndade dom sej att flytta huvudkontoret till Finland. Kvar i Sverige blev bara en dålig lukt kvar efter Nordea. Byt bank. Det är lättare än du tror.
Citera
2022-08-11, 07:25
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh! Du måste aktivera det nya kortet i din internetbank först! Superenkelt, bara klicka och aktivera liksom.

Att aktivera det nya kortet och öppna för internet köp är två helt skilda saker. Han har haft problem över 1 år tror du inte kortet har varit aktiverat under hela tiden? I så fall så har inte ens kunnat använda kortet i affärerna heller Även om han aktiverar det nya kortet så hjälper det inte att kunna handla på internet. Han måste öppna upp för internet köp i bank appen.
Citera
2022-08-11, 08:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Fast det är aktiverat och mitt gamla kort som fungerade i två år slutade fungera och det samma gäller en annans familjemedlems kort som också fungerat tills att det helt plötsligt slutade fungera. Om det är en sida som verifierar med bankid så fungerar det, samma gäller swish, är det bara skriva in kortuppgifter + 3 siffrig kod så slutar det fungera

Numera måste väl alla kortköp via internet verifieras med bankid? Kan det vara därför som dina övriga köp (utan krav på bankid) inte fungerar?
Citera
2022-08-11, 08:08
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Är det flera som har problem med den tresiffriga cvc-koden när man handlar på internet? Sen ungefär ett år tillbaks så kan jag inte köpa saker på internet för den klagar på min fittkod som stämmer till hundra procent. Mitt kort gick nyligen sönder då det blivit slitet så beställde ett nytt, men kan fortfarande inte använda min cvc kod till att göra köp på internet.

En familjemedlem till mig har samma problem. Så ska ringa dom nästa veckan men undrar om det är flera som har så?

Ni måste gå in på bankappen och öppna upp för internetköp. Köpet är öppet i 60 min sen stängs det. Nästa gång du handlar på internet så måste du öppna upp i det igen. Är en säkerhet för internet köp som finns på kortet.
Citera
2022-08-11, 09:33
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Fast det är aktiverat och mitt gamla kort som fungerade i två år slutade fungera och det samma gäller en annans familjemedlems kort som också fungerat tills att det helt plötsligt slutade fungera. Om det är en sida som verifierar med bankid så fungerar det, samma gäller swish, är det bara skriva in kortuppgifter + 3 siffrig kod så slutar det fungera
Om du fått nytt kort så har det en ny 3siffrig kod på baksidan. Är du medveten om det eller knappar du in koden från gamla kortet?
Citera
2022-08-11, 17:00
Medlem
testa bocka kredit eller konto
Citera
2022-08-11, 17:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det står aktivt när jag går in och kollar. Grejen är att en annan familjemedlem begick ett brott för lite över ett år sen och det är ungefär där som det började krångla för mig. Det känns orealistiskt att jag som inte har gjort något skumt med mitt kort ska bli straffad så därför skapade jag tråden för att se om det är fler som har haft problem med nordea.

Är din familjemedlem medkontoinnehavare?
Dvs. ni har delat konto?
Citera
2022-08-11, 18:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det står aktivt när jag går in och kollar. Grejen är att en annan familjemedlem begick ett brott för lite över ett år sen och det är ungefär där som det började krångla för mig.
Om det var släktingen som skaffade kontot till dig från början så kan det vara anledningen men har du ett riktigt VISA eller bara VISA Electron?
Har det med brottet att göra så kan det vara enklare att skaffa något annat kort hos lite mindre online mobilbanker med fria kort t.ex Lunar, Rocker, northmill, I'm Yours m.m. ...bara att Swisha över pengar till appen för kortet.
Citera
2022-08-11, 18:38
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh! Du måste aktivera det nya kortet i din internetbank först! Superenkelt, bara klicka och aktivera liksom.
Dessutom kan det ju vara så att kortet är spärrat för köp utomrikes vilket man fixar i internetbanken.
Citera
2022-08-12, 23:47
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
NÄ de flesta av oss handlar inte på nätet så kreditkortet blir utnött. Vi har inte en skuld hos Klarna på 22000!

Klarna hade tidigare en gräns som låg rätt långt under 22k. Även för väldigt god kredit
Citera
2022-08-17, 16:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Hur gick det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in