Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-07, 06:33
  #1
Medlem
Kosmios avatar
Mitt nuvarande säsongsschema är över så sökte för kul som kock på ett event där jag blev uppringd igår och blev sagd att om jag vill ha jobbet så är det mitt. Det är bara en vecka, tillgången verkar vara mindre än efterfrågan här då jag börjar nu idag.

Vad kan jag kräva i lön för en veckas jobb? Ska jag kräva fast summa eller timlön?
__________________
Senast redigerad av Kosmio 2022-08-07 kl. 06:35.
Citera
2022-08-07, 06:55
  #2
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Omräknat i månadslön: Minst 35 bananer.

Yrkesförkovran: Hyr innan giget (helst på V H S) rullen K O C K E N (2005) av director Mats Ahréhn där i RL värdegrundsröde aktören hr Kjäll Bärgkvist gör sitt Livs Roll, som dominante, hårdhänte och med rymligt samvete hederlige Le Chef Peter Stein.
Citera
2022-08-07, 07:02
  #3
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Mitt nuvarande säsongsschema är över så sökte för kul som kock på ett event där jag blev uppringd igår och blev sagd att om jag vill ha jobbet så är det mitt. Det är bara en vecka, tillgången verkar vara mindre än efterfrågan här då jag börjar nu idag.

Vad kan jag kräva i lön för en veckas jobb? Ska jag kräva fast summa eller timlön?
Be om tjugo, och att du då kan jobba när de vill.
Citera
2022-08-07, 07:17
  #4
Medlem
Haajibs avatar
25
Citera
2022-08-07, 13:39
  #5
Medlem
Din lön skall vara övertid och OB. Kanske t.o.m. storhelg.
Detta är vad jag tycker. Men jag är okunnig om kockars kollektivavtal. Men som inhyrd konsult med specialkunskap, skulle jag göra det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback