Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-06, 14:56
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Du vet att din hyresgäst bara kan gå till din hyresvärd och berätta att du hyr ut den svart. Så blir du av med 1:a handskontraktet och hen kan få ta över kontraktet.

Sälj knark istället! Bättre betalt!
De flesta har ju bostadsköer och bara för att du bor där i andrahand är ingen orsak till att få gå först i kön.
Citera
2022-08-06, 14:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WD400
Ta det kontant det är bättre
Så är det. Med en bastant turkrulle i fickan så är du kung & skattmasen har inget att hämta.
Citera
2022-08-06, 15:00
Medlem
Nej 13000 i månaden kommer inte ställa några frågor. Jag får in mellan 30-40.000 i månaden och ingen frågar mig var dom kommer ifrån. Lyssna inte på vad folk säger här, 13 lax är en struntsumma
Citera
2022-08-06, 15:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcountman
Hej

Kommer hyra ut min lägenhet svart och få 13 000 swishat till mig i månaden.

Kommer skatteverket ellet någon märka?

Har en ganska ovanlig bank som jag tror inte bryr sig. Har fått 250 000 en gång utan att de eller ngn annan på skatteverket brydde sig..

Om du vill göra rätt för dig så kan du läsa här vad som gäller.

https://www.skatteverket.se/privat/e...000118317.html

Har tyvärr ingen bra lösning för att komma undan om man nu inte vill hålla på med kontanter och det är inte så roligt.
Citera
2022-08-06, 15:06
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det. Med en bastant turkrulle i fickan så är du kung & skattmasen har inget att hämta.
Instämmer. Det med svisch har gillar skattmasen dom ser varifrån varenda krona kommer ifrån sedan en tid tillbaka och kommer det in samma belopp varje månad och räknar det som inkomst.

Finns dom som säljer grejer på veteranbil marknader som får brev om att skatta för några år tillbaka
Citera
2022-08-06, 15:13
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcountman
Hej

Kommer hyra ut min lägenhet svart och få 13 000 swishat till mig i månaden.

Kommer skatteverket ellet någon märka?

Har en ganska ovanlig bank som jag tror inte bryr sig. Har fått 250 000 en gång utan att de eller ngn annan på skatteverket brydde sig..

Jättedumt. Klart dom kommer undra. Kör blattestilen och ta bara kontanter.
Citera
2022-08-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Så snart kommer en anmodan att redogöra för de senaste fem årens swischningar...

Jag tror du har fel, men vi får väl se.
Citera
2022-08-06, 15:50
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WD400
Ta det kontant det är bättre
Både ja och nej. Beror på hur stort belopp kommer att bli och sedan hur du ska spendera pengarna. Jag vet en som skulle lägga kontantinsats till ett mindre hus och där sa en bank nej till att använda sig av den summan kontanter.

Lite tragiskt att det blivit kriminellt att äga kontanter i vårt samhälle.
Citera
2022-08-06, 15:59
Får du 13000 swish av samma nummer varje månad KOMMER din bank förr eller senare vilja veta varför, både från dig och den som skickar. Ta det kontant.
Senast redigerad av priz 2022-08-06 kl. 16:18.
Citera
2022-08-06, 16:06
Medlem
Om man hyr ut till ”överhyra” bör man ta överstigande del kontant. Enkelt att handla upp på tex Willys.

Fast egentligen finns inte överhyra det är bara marknadsmässig hyra som betalas.
Citera
2022-08-06, 16:10
Medlem
Bananboxens avatar
du får ta betalt i kontanter
Citera
2022-08-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ter-stegen
Jag tror du har fel, men vi får väl se.
Inget jag direkt garanterar, men fullt möjligt. de samlar ofta flera år innan förfrågningar anses befogade, sedan får du vackert redogöra för varje transaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in