2022-08-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
TS har helt rätt i sin analys. Tatueringar är ett sätt för trashmänniskor att märka sig själva som trash. Det är så klart bra för oss övriga så att vi inte behöver beblanda oss med dem.

Om du inte ser tatueringarna då?
Citera
2022-08-03, 22:34
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Om du inte ser tatueringarna då?
Personer som tatuerar sig är i gemen exhibitionister så man ser dem alltid.
Citera
2022-08-03, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
Personer som tatuerar sig är i gemen exhibitionister så man ser dem alltid.
Förutom de som tatuerar sig diskret så du inte ser det...
Citera
2022-08-03, 22:55
Medlem
Det är skrattretande dumt att tatuera sig. Den fria viljan i ett nötskal -) givetvis ska folk göra som dom vill men ändå
Citera
2022-08-03, 23:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Vem eller vilka det är som tatuerar sig? Ni kan komma och hetsa runt här och skrika hur högt ni vill ”men det här är så 90-talet mentalitet eller syn”. Faktum är att jag har aldrig sett en person som är rik, har hög status, har hög utbildning eller bra värderingar har tatuering och detsamma gäller hela deras familj och släkt. Varför? Jo för att tatuering har ganska länge förknippats med zigenare, kriminella eller byfånar från landsbygden som gick och tatuerade sig för att hålla sig isär från resten av befolkningen.

Än idag finns det ett antal primitiva folkgrupper som tatuerar sig typ i handleden eller runt hakan, för det kännetecknar deras grott mentalitet.

Idag säger tatuering mycket om en människa och vad för sorts denne är. Är det en tjej som har tatuerat hela armen eller halv kroppen så är det med största sannolikhet en trasig tjej som lider av psykisk ohälsa och hennes onda beteende kommer med tiden skena. Det är en red flag för killar som ens tänker dejta eller vill dela ett liv med såna brudar.

En hög kvalité man eller kvinna skulle aldrig få för sig dejta eller bli tillsammans med en som har tatueringar eftersom de vet att högstatus människor inte utsätter sig själv för att bläcka kroppen. Hjärnan tolkar undermedvetet det och förknippar det med bottenskrap. I många länder såsom Schweiz där det finns flest rika per capita förknippas tatuering med bottenskrap.

Frågan är varför väljer många nedvärdera sig själv helt så här öppet och visa upp för allmänheten att man har målat sin kropp? Jag förstår verkligen inte vad som är det fina eller attraktiva med det.
Personer i alla samhällsklasser och yrkesgrupper tatuerar sig idag. Case closed.
Varför är det viktigt för dig att döma andra människor när deras val inte påverkar ditt liv alls?
Senast redigerad av Cineasten 2022-08-03 kl. 23:45.
Citera
2022-08-04, 06:01
Medlem
Synitizes avatar
Oavsett vad man gör eller inte,

Att gå runt och tänka på människor i termer som hög/låg-status säger mer om din självkänsla än någon som tatuerat sig även om jag själv aldrig skulle göra det av flera olika anledningar.

Enklast blir om man sköter sitt eget och inte kräver energi på hur andra lever så länge det inte inkräktar på ditt liv.

Den här ”jag är bättre än dig”-tänket är helt fruktlöst.

Bara för att jag inte är tatuerad, är vi i samma båt oavsett.

Får man någon form av ego-boost igenom att sänka andra bör man fundera på vad som huserar inom en.
Senast redigerad av Synitize 2022-08-04 kl. 06:04.
Citera
2022-08-04, 10:00
Medlem
halaltarzans avatar
Och de värsta vraken är väl de som anpassar sin klädstil efter sina läckra gaddningar. Typ....

Tatuerade vader - barnbyxor.
Tatuerat bröst - uppknäppt skjorta eller v-ringad tröja.
Tatuerad axel - linne.

Nej, gott folk, 2022 är det "pure skin" som gäller.
Citera
2022-08-04, 10:12
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Vem eller vilka det är som tatuerar sig? Ni kan komma och hetsa runt här och skrika hur högt ni vill ”men det här är så 90-talet mentalitet eller syn”. Faktum är att jag har aldrig sett en person som är rik, har hög status, har hög utbildning eller bra värderingar har tatuering och detsamma gäller hela deras familj och släkt. Varför? Jo för att tatuering har ganska länge förknippats med zigenare, kriminella eller byfånar från landsbygden som gick och tatuerade sig för att hålla sig isär från resten av befolkningen.

Än idag finns det ett antal primitiva folkgrupper som tatuerar sig typ i handleden eller runt hakan, för det kännetecknar deras grott mentalitet.

Idag säger tatuering mycket om en människa och vad för sorts denne är. Är det en tjej som har tatuerat hela armen eller halv kroppen så är det med största sannolikhet en trasig tjej som lider av psykisk ohälsa och hennes onda beteende kommer med tiden skena. Det är en red flag för killar som ens tänker dejta eller vill dela ett liv med såna brudar.

En hög kvalité man eller kvinna skulle aldrig få för sig dejta eller bli tillsammans med en som har tatueringar eftersom de vet att högstatus människor inte utsätter sig själv för att bläcka kroppen. Hjärnan tolkar undermedvetet det och förknippar det med bottenskrap. I många länder såsom Schweiz där det finns flest rika per capita förknippas tatuering med bottenskrap.

Frågan är varför väljer många nedvärdera sig själv helt så här öppet och visa upp för allmänheten att man har målat sin kropp? Jag förstår verkligen inte vad som är det fina eller attraktiva med det.

Jag säger tvärtom - sedan tatueringar blev mainstream så säger det generellt sett ingenting om folk, annat än att de kanske är trendkänsliga och gärna vill vara en del av gruppen. Idag är det nästan mer rebelliskt att vägra tatuera sig.

Själv kan jag tänka mig minst tusen andra mer konstruktiva sätt att använda pengar på.
Citera
2022-08-04, 10:20
Medlem
Strossels avatar
Palla inte läsa hela tråden men angående Ts så är det bara dåliga personer på samhällets botten med psykiska problem som tatuerar sig,

Fel säger jag och https://www.google.com/search?rlz=1C...&bih=945&dpr=1
Citera
2022-08-04, 10:21
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Jag är en högstatusmänniska med tatueringar över hela överkroppen. Har en masterexamen från KTH och ett bra betalt jobb i Stockholm. Äger lägenhet och reser varje månad. Jag har bra värderingar och röstar höger. Jag skaffade tatueringar för att se bättre ut helt enkelt. Det lyfte mitt utseende.
"Jag har bra värderingar" säger mannen med rysk flagga och namnet "Russofil"... Känns som om det fallerade lite där, men i övrigt kan jag hålla med om att tatueringar inte alls nödvändigtvis måste signalera något negativt numera. Att man tycker att man själv ser bättre ut när man tatuerat sig är ju kanske den enskilt viktigaste faktorn för att faktiskt göra det. Att jag själv aldrig skulle få för mig att göra det är en helt annan sak, men jag växte också upp när tatueringar signalerade "trash" och säkerligen färgad av detta.
Citera
2022-08-05, 00:27
Medlem
Givetvis finns det undantag och en del framgångsrika människor som har tatueringar.
När det gäller män tror jag det är lite vanligare att det är både trasch och människor med lite mer framgång som har tatueringar. Hos kvinnor är det garanterat inte lika vanligt bland de som är välutbildade, smala och har bra jobb att ha tatuering även om undantag finns även här. Men en gyllene regel kan vi nog enas om och det är att ju fler tatueringar på kroppen desto lägre på rangordningen oavsett kön.
OBS! Generellt över hela befolkningen. Det betyder inte att din kompis som är VD eller forskare och har tatueringar gör att det i te stämmer. Jag räknar nu på hela vuxna befolkningen.
Själv skulle jag aldrig märka min kropp på det sättet. Dessutom blir det vansinnigt fult när man blir äldre.
Citera
2022-08-05, 01:51
Medlem
CompressorVanes avatar
Tatueringar för mig är som att ha en Lamborghini eller Ferrari och sätta klistermärken över hela bilen.

”Coop” ”Ica” ”Miljöpartiet” ”Biltema” ”Citygross” etc. Va fint…

Eller måla med tuschpenna på Mona Lisa tavlan och vara stolt över det.

Dekaler på bilar det är ”täcklapp” för en skada under. Samma gäller damer.

”Trampstamp” När de vill visa vilken skitig slampa de är.

Kom ihåg också att damer speglar vad de gillar hos män. Full i de fula tatueringarna, ja då ska mannen vara lika.
Pratar de som en man, svär, snusar och spottar, ja då älskar de att bli behandlad som den fula trasmatta de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in