2023-02-23, 01:22
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleUnicorn
De e faktiskt bevisat att dom som har svårare me tillgång till saker, använder sin hjärna mer.. o du e ju en stockholmare eftersom du ganska tydligt tog åt dig sen att ja skriver som en 5 åring lr va du nu sa.. de bekommer mig inte alls, för ja vet ändå att ja har större chans att överleva om de blir krig här än du ..

Håll dig till ämnet.

Jag har varken tatueringar eller bor i Stockholm.
♥️
Citera
2023-03-28, 12:54
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Du har helt fel! För faktum e att folk som tatuerar sig har i grunden nån form av artistisk sida inom sig (ej autistisk). Folk som vill ha tatueringar skiter i andras enkelspåriga åsikter.. dom lever sitt liv, o vet sitt värde ändå!

Folk med tatueringar är osäkra individer eller attntion whores, det är allmänt känt och inget du kan bestrida.
Har du en tatuering i svanken?
Citera
2023-03-28, 12:57
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ja e ganska säker på att 80 procent som skriver här e stockholmare, vilket för övrigt e rätt känt för att dom har sämre iq o eq. Ni e så vana vid att ha allt nära, så ni har inte utvecklat de som e normalt för resten av människorna i sverige, dvs förståelse... o ja e vääldigt säker på att många håller me mig ang detta..

Och du skriver här på en urkass svenska desutom. Säger både det ena och det andra om dig som individ.
Nej, jag bor inte i Stockholm eller någon annan svensk stad.
Citera
2023-03-28, 13:35
Medlem
halaltarzans avatar
När jag var ung så var det i princip bara sjömän, MC-killar och kåkfarare som var gaddade, man visste liksom att en lirare som var gaddad hade varit med om ett och annat. Hur ska man tolka det nuförtiden när t.o.m. en sån där snuttjulle som Calle Sch..... glider upp med gaddningar?
Citera
2023-03-28, 14:04
Medlem
Polacken88s avatar
Aldrig gillat tatueringar. Tatueringar på en kille skriker "kolla va tuff jag är!!". Tatueringar på tjejer skriker "jag är en white trash slampa", "jag har diagnos" eller "jag är en feminazist"
Är själv otatuerad och kan aldrig tänka mig att umgås med en tatuerad kvinna.
Citera
2023-03-28, 18:23
Medlem
CompressorVanes avatar
När det gäller damer har jag märkt psykiska åkommor, impulsivitet, konsekvenstänket är nedsatt, då har dessa haft tatueringar över mest hela kroppen.

En del damer har en ”tramp stamp” eller ”Target” som de kallas för. En tatuering i svanken. Du vet vart du ska sikta när det är dags att skjuta.
Citera
2023-03-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Känner flera med både masterexamen och doktorsexamen med tatueringar. Du umgås inte med så många högutbildade va?

Det är klart det finns undantag men tar du 1000 personer med master- eller doktorsexamen och 1000 personer som aldrig ens gick ut gymnasiet så misstänker jag att andelen tatuerade är betydligt fler i den andra gruppen.

Det är en klassmarkör precis som rökning, gamla amerikanare, jeansvästar, snusande osv osv.

Undantag finns till allt men en svala gör ingen sommar.
Citera
2023-03-28, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det är klart det finns undantag men tar du 1000 personer med master- eller doktorsexamen och 1000 personer som aldrig ens gick ut gymnasiet så misstänker jag att andelen tatuerade är betydligt fler i den andra gruppen.

Det är en klassmarkör precis som rökning, gamla amerikanare, jeansvästar, snusande osv osv.

Undantag finns till allt men en svala gör ingen sommar.
Självfallet kan det finnas en viss överrepresentation, men Powaman verkar insinuera att det skulle vara något extremt ovanligt med högutbildade som har tatueringar, vilket det inte är.

Och även om det nu skulle vara så att det bara är arbetarklassen som har tatueringar så har jag svårt att se hur det skulle kunna vara ett bra argument mot det. En tatuering säger mycket mindre om en person än vad det säger att döma en person enbart på grund av en tatuering.
Citera
2023-03-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Självfallet kan det finnas en viss överrepresentation, men Powaman verkar insinuera att det skulle vara något extremt ovanligt med högutbildade som har tatueringar, vilket det inte är.

Och även om det nu skulle vara så att det bara är arbetarklassen som har tatueringar så har jag svårt att se hur det skulle kunna vara ett bra argument mot det. En tatuering säger mycket mindre om en person än vad det säger att döma en person enbart på grund av en tatuering.

Nej inte bara såklart. Är inget fel vare sig att vara arbetarklass eller vara tatuerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in