2022-08-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Barnfamiljer och ungdomar ska inte vara ute efter kl
23 oavsett om det är stökigt eller inte.

Har du ens rest utanför sverige?
Finns många ställen i världen där du som turist kan gå på marknad långt in på natten och alla är ute efter mat eller köpa grejer.
Testa res till thailand tex.
Citera
2022-08-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Folk klagar mycket på invandrare, med allr rätt, men är det något som är värre, eller lika illa, så är det raggarsvin.

Fulla jävlar om stökar och har noll hämningar för vad dom kan göra.
Aldrig varit i rättvik men har varit på en del "bilträffar" och mindre marknader genom åren och det är alltid samma sak.
Tror säkert dom skulle bete sig illa även utan alkohol, det är liksom deras kultur att svina.

Vuxna karlar står på bilar och pissar, kastar snus på folk, och allt möjligt.

Förr om åren när Power Big Meet var som störst och i princip hela Svenska raggareliten var samlade på samma ställe var det alltid ytterst få ingripanden som handlade om någon form av allvarlig brottslighet och så har det sett ut på alla liknande tillställningar där lägre samhällsklasser roat sig som ex Sweden Rock osv.

Varför går du på tillställningar om du inte gillar Svensk dryckeskultur?

Det finns ju "Gärdesloppet" på Djurgården, Jaguar klubbens egna träffar osv som arrangeras på Söndagar och i princip enbart drar till sig akademiker, golfspelare och sådana där smygalkoholister som skåpsuper 24/7 i stället (fast i lugnare tempo) och sprätter runt, leker märkvärdiga och försöker ge sken av att dom är lite finare?

Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Småflickor bör inte supa sig redlösa överhuvudtaget och speciellt inte i sådana dräggiga miljöer. Tragiskt hur samhället urartat.

Jag skulle vara mer orolig över att släppa iväg dottern till skolan bland alla pedofillärare och pillerknaprande medelklassare till kollegor som tittar åt ett annat håll och aldrig vågar agera än att släppa iväg henne bland folk som i grunden dels har bättre värderingar men framförallt inte tvekar att banka skiten ur pedofiler och våldtäktsmän om något mot förmodan skulle hända.

Jag har tittat en del på Dumpen och Patrik Sjöbergs pedofilfilmer, det verkar mest vara etablerad medelklass som sitter där och lipar om att frun kommer gå ifrån dom och att hela livet rasar om filmerna läggs ut. Stor del akademiker inte en enda raggare eller pundare, vad jag sett.

Citat:
Därav "svansen" måhända. Blattar dyker alltid upp när det är fest och mycket folk i rörelse, för att ställa till med djävulskap naturligtvis.

Precis som konservativa högern på Flashbak dyker upp som ett brev på posten och i övriga kommentarsfält så fort ämnet handlar om fest och mycket vanligt folk i rörelse.

Och när alla andra av jordens nationaliteter, klaner, större släkter etc håller ihop och står starka mot övriga är svenska konservativa högerns signum som vanligt det rakt motsatta, att låta behovet av självhävdelse och att se ner på andra gå före och göra allt i sin makt för att splittra den egna befolkningen.

Samma höger som sitter och bölar över att "andra tar över vårt land." Konsekvenstänkandet som det annars alltid tjatas om är uppenbarligen minst utvecklat hos den här gruppen. Vem hade ni tänkt ska stå upp för Sverige och Svenska värderingar när ni ständigt och jämt tar chansen att pissa på i princip dom enda som har den förmågan, som inte som ni själva tittar åt ett annat håll, håller med och tänker på era karriärer så fort det hettar till?

Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Jag kanske är gammaldags, men när jag läste artikeln så blev jag mest sugen på att åka dit. Då är jag en välordnad akademiker som inte ens äger en bil. Men jag är så trött på att allt ska vara så väldigt ordnat och kontrollerat så fort det ska partajas. Självklart ska ingen bli våldtagen, och raggarfester är väl inget för kidsen, men någon rejäl röjarfest per år tycker jag att alla kommuner med självaktning borde ha.

Äntligen, en akademiker man skulle vilja umgås med, efter alla dessa år.
Citera
2022-08-01, 20:21
Medlem
Det är alltså denna Classic Car Week - veckan som avses. Annars är Rättvik skapligt lugnt. Knappt en krog öppen på vintern.

Svansen är alltså de som inte kommer dit i fin-bilar (vilket veckan ursprungligen var till för) utan istället gamla häckar där det sitter 8-10 pers i varje bil, kör med öppna dörrar och skuff och sitter på taket och huven. Spelar gärna techno och liknande på MEGA-hög volym. Super som svin.

Sen dra det ju dit andra partysugna också pga festivaltält osv. Men svansen är alltså de som inte i första hand åker finbil.
Citera
2022-08-01, 20:26
Medlem
Ja ,ens fördomar om raggare blir ju inte mindre av denna nyhet. Vilket jäkla pack
Citera
2022-08-01, 20:41
Medlem
2 våldtäkter och tråden har bara 28 inlägg..?
Vad har hänt?
Citera
2022-08-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flasharinan
Det är alltså denna Classic Car Week - veckan som avses. Annars är Rättvik skapligt lugnt. Knappt en krog öppen på vintern.

Svansen är alltså de som inte kommer dit i fin-bilar (vilket veckan ursprungligen var till för) utan istället gamla häckar där det sitter 8-10 pers i varje bil, kör med öppna dörrar och skuff och sitter på taket och huven. Spelar gärna techno och liknande på MEGA-hög volym. Super som svin.

Sen dra det ju dit andra partysugna också pga festivaltält osv. Men svansen är alltså de som inte i första hand åker finbil.

Nej "svansen" som åker sämre bilar behöver du inte vara rädd för, det är dom som upprätthåller och ser till att den riktiga ursvenska raggarkulturen fortlever.

Det enda dom på sin höjd ställer till med är att dom visar röven i Rättvik.

Det är i så fall bland finbilarna det börjar dyka upp folk som är farliga på riktigt, Ica-handlare och såna där andra posörer, nyliberaler etc som köpt sig in med firmarenoveringar för miljonbelopp.
Citera
2022-08-01, 21:03
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Besökte CCW i helgen, tror dock inte det blir några fler besök i år.
CCW, som står för Classic Car Week, har spårat ur totalt. Den största majoriteten av besökarna äger inte någon klassisk bil. Dom åker inte ens med i en.

Känner mig ganska säker på att gärningsmännen åkte Volvo V70 till Rättvik. Då den bilen är den vanligaste färdmedlet under vecka 31 i Rättvik. Raggarbilar, blir det mindre och mindre av.

Så, vit snorunge med kepsen bakåfram åkandes i en V70, är nog vad det letas efter. När det kommer till stök och våldtäkter.
Senast redigerad av Evig.Ingen.Naken. 2022-08-01 kl. 21:05.
Citera
2022-08-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
I detta fall är det säkerligen raggare som super, svinar och kör rallarslagsmål.
Att sen polisen väljer att gå ut med detta är konstigt då liknande varningar borde finnas dygnet runt, året runt i våra nogo-zoner.
Risken att bli rånad, våldtagen, misshandlad eller skjuten i dessa områden är säkert 100 gånger större än på en raggarfest i Rättvik.

Vill man se raggare så blir man besviken om man besöker classic car week. Består numera mest av fetton i hippedihopp-kläder, som mestadels sitter i nån rosthög och lyssnar på bastung trancemusik och filmar sina bravader med nån jävla mobiltelefon.
Citera
2022-08-01, 21:17
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Förr om åren när Power Big Meet var som störst och i princip hela Svenska raggareliten var samlade på samma ställe var det alltid ytterst få ingripanden som handlade om någon form av allvarlig brottslighet och så har det sett ut på alla liknande tillställningar där lägre samhällsklasser roat sig som ex Sweden Rock osv.

Varför går du på tillställningar om du inte gillar Svensk dryckeskultur?

Det finns ju "Gärdesloppet" på Djurgården, Jaguar klubbens egna träffar osv som arrangeras på Söndagar och i princip enbart drar till sig akademiker, golfspelare och sådana där smygalkoholister som skåpsuper 24/7 i stället (fast i lugnare tempo) och sprätter runt, leker märkvärdiga och försöker ge sken av att dom är lite finare?

Jag skulle vara mer orolig över att släppa iväg dottern till skolan bland alla pedofillärare och pillerknaprande medelklassare till kollegor som tittar åt ett annat håll och aldrig vågar agera än att släppa iväg henne bland folk som i grunden dels har bättre värderingar men framförallt inte tvekar att banka skiten ur pedofiler och våldtäktsmän om något mot förmodan skulle hända.

Jag har tittat en del på Dumpen och Patrik Sjöbergs pedofilfilmer, det verkar mest vara etablerad medelklass som sitter där och lipar om att frun kommer gå ifrån dom och att hela livet rasar om filmerna läggs ut. Stor del akademiker inte en enda raggare eller pundare, vad jag sett.

Precis som konservativa högern på Flashbak dyker upp som ett brev på posten och i övriga kommentarsfält så fort ämnet handlar om fest och mycket vanligt folk i rörelse.

Och när alla andra av jordens nationaliteter, klaner, större släkter etc håller ihop och står starka mot övriga är svenska konservativa högerns signum som vanligt det rakt motsatta, att låta behovet av självhävdelse och att se ner på andra gå före och göra allt i sin makt för att splittra den egna befolkningen.

Samma höger som sitter och bölar över att "andra tar över vårt land." Konsekvenstänkandet som det annars alltid tjatas om är uppenbarligen minst utvecklat hos den här gruppen. Vem hade ni tänkt ska stå upp för Sverige och Svenska värderingar när ni ständigt och jämt tar chansen att pissa på i princip dom enda som har den förmågan, som inte som ni själva tittar åt ett annat håll, håller med och tänker på era karriärer så fort det hettar till?

Äntligen, en akademiker man skulle vilja umgås med, efter alla dessa år.

Du får ta det lugnt med spriten, tror jag. Hur fan du lyckas få in vänster-höger i detta övergår mitt förstånd. Jag röstar förövrigt inte alls, däremot är jag realist för det mesta. "Pundare, blattar eller annat löst folk" täcker väl in de mest sannolika förövarna i detta fall.

Rätt svårt att inte låta flickorna gå i skola om du inte är taliban. Att se till så de får en bra uppväxt i en trygg miljö och att de inte umgås med tattare och slödder tycker jag nog att man som förälder är skyldig sina barn. Om det sen är "höger" får det stå för din skruvade världsbild.
Citera
2022-08-01, 21:52
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Pundare, blattar och annat löst folk högst sannolikt.
Nja. Tror "blattarna" går fria här. Tror mer på pundare och trash. Dalarna är nå kopiöst fyllt med pundare.

Det är sinnessjukt hur många hålor där alla inklusive hon i kassan pundar.
Citera
2022-08-01, 22:08
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flasharinan

Helt rätt skulle jag säga, det har tillkommit en svans med en helt annan kultur än dom gamla raggarna. Den nya svansen borde ha egna arrangemang, i stället för att parasitera på seriösa arrangemang. Frågan är hur många som skulle komma till deras event? Antal deltagare OCH nyfikna besökare som tittar på?

Första åren såg man knappt vanliga hederliga halvrisiga raggarbilar ens, det var mest någorlunda fina bilar av alla det sorter, årsmodeller och ursprungsländer. Mycket amerikanskt så klart, men mycket annat också.

Mycket gick ut på evenemang på dagtid med rallyn, utflykter, backtävling, veteranbilsmarknad och så musikunderhållning och dans i parken på kvällarna. Så är det än idag, skillnaden är väl att en större andel av besökarna gör annat eller ingenting på dagarna och råsuper på kvällar/nätter.

På den tiden var det utan tvekan ett familjevänligt arrangemang och även idag är det arrangörernas avsikt att det ska vara så. Men det är inte helt enkelt att hindra människor från att åka till Rättvik oavsett avsikten med besöket. Till och med under pandemiåren när arrangörerna ställt in CCW så var det fullsmockat med "svans" i Rättvik vecka 31, trots Corona-restriktioner.

Fram till för ca 10 år sedan har det varit ett i huvudsak mycket trevligt arrangemang, på senare år har det växt och blivit lite väl stort för min smak (jag har väl blivit lite äldre också) med mycket trängsel och köer överallt.

Ett så här stort arrangemang med åtskilliga 10.000-tals besökare (redan för 5 år sedan räknade man med över 100.000 besökare) är inte helt lätt att hålla helt problemfritt. Många mindre arrangemang har lika stora eller större problem med påverkade besökare och våld.

Tråkigt att besökare som inte är genuint intresserade av klassiska bilar förstör ryktet för ett av Europas största evenemang inom bilhobbyn. Tycker jag.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Classic_Car_Week
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/polisens-nya-drag-satter-in-dronare-pa-classic-car-week
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/nu-gar-startskottet-for-classic-car-week
Citera
2022-08-01, 22:28
Medlem
svartenQQQs avatar
Typ aldrig våldtäkter på CCW,, sen kom äkläck djuren jävligt konstigt att ingen riktigt reagerar men då får vi fängelse,,,,

Jakt period
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in