2022-08-03, 20:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han som blev misshandlad börjar tjata om det när BO har blivit nedslängd, står vid bänken och upprepar "he punced me" för att sedan fortsätta att filma och tjata inför alla han möter på perrongen, inklusive en VO "he punched me". Han verkar hur pigg som helst som han går omkring.

Sedan så överdriver han också, punched betyder slagen och beaten betyder misshandlad.

Vem är han?
Jag såg det och man kan nog inte kräva språklig exakthet på ett språk som inte är hans modersmål. Och det var väl bl. a. honom jag avsåg när jag skrev om ringa misshandel i ett tidigare inlägg

Edit: Vem han är? Valfri sommarturist, här för Rolling Stones, här för Pride... spelar ingen roll vem han är
Senast redigerad av DreamTwister 2022-08-03 kl. 20:13.
Citera
2022-08-03, 20:11
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det är helt oväsentligt vad du tycker i det här fallet. Det finns tydliga lagar och förordningar som en OV är skyldig att förhålla sig efter. Det är den springande punkten. Jag tror du skiter fullständigt i att jag gillar lakritsbåtar eller älskar att spela bingolotto. För övrigt är din slutledningsförmåga skrämmande. Jag hoppas verkligen för våra medmänniskors skull att du bara vill provocera.

Jag svarade på ett inlägg. Men du har rätt i att vad du tycker om det ena eller andra kanske inte är så intressant. Vad det nu har med saken att göra.
Citera
2022-08-03, 20:15
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi får väl se vad som hände när allt runt händelsen blir känt - t ex obduktion.

Jag utgår från att en sådan har begärts. Hur lång tid brukar det ta att få resultatet från en sådan?

Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Du lär inte hitta mig en sommarnatt i tunnelbanan, full, hög och bindgalen i färd med att misshandla en kvinna. Men låt oss säga att det händer, och jag gör våldsamt motstånd mot två ordningsvakter. Då finns en överhängande risk att jag stryker med. Det förstår vem som helst. Det handlar inte om skuld, det handlar om orsak och verkan.

"överhängande risk" är det ju inte, då skulle minst ett tjog pers dö per helg i Stockholms tunnelbana, fyllebråk händer ju på nästan varje station varje helg. Dubbelt så många på lönehelger.
Citera
2022-08-03, 20:16
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nja du, har ingen lust att vara med i sympati rörelse grundat för en pundare som oprovocerat misshandlat kvinnor. Spelar för mig ingen roll om han var vit, svart eller gul, han var trash oavsett som misshandlade oskyldigt normalt folk.

Dom där uppgifterna har vi så gott som bara från vakterna själva. De demoniserar BO så mycket de bara orkar när dom inser att dom mördat honom. Hur tror du annars dom ska kunna förklara att dom har tagit livet av en av SL:s gäster i T-banan. Behandlar man gäster så tycker du?

Han har säkert varit stökig men det har väl nästan alla som druckit varit vid nåt enstaka tillfälle när man druckit. På krogen kan det efter en öl vara svårt att bevaka sitt glas hela tiden. Jag har själv fått skit i ett glas på krogen och fått spel. Det kan gå väldigt illa. Jag har för mig att jag togs på LoB den kvällen. Dock blev jag aldrig misshandlad av poliserna.
Citera
2022-08-03, 20:18
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Han som blev misshandlad börjar tjata om det när BO har blivit nedslängd, står vid bänken och upprepar "he punced me" för att sedan fortsätta att filma och tjata inför alla han möter på perrongen, inklusive en VO "he punched me". Han verkar hur pigg som helst som han går omkring.

Sedan så överdriver han också, punched betyder slagen och beaten betyder misshandlad.

Vem är han?

Han försöker också vara hjälpsam i sitt närgågna sätt, det är någons keps som trillat av som han lägger på bänken. Vet inte om han använder det som ursäkt för att hålla sig nära och filma.
Citera
2022-08-03, 20:18
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Domstolen och utfalet av eventuell straffpåföljd kommer definitivt påverkas av att Juha var en våldsverkare.
Nej, domstolen kommer ta ställning till om det var nödvärn inte vad han gjort tidigare. Ingen tvekar på att vakterna skulle brottat honom, det är att det är att de ströp honom i en situation där det inte kan anses vara nödvärn. De hade fått kontroll på honom redan.
Citera
2022-08-03, 20:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Dom där uppgifterna har vi så gott som bara från vakterna själva. De demoniserar BO så mycket de bara orkar när dom inser att dom mördat honom. Hur tror du annars dom ska kunna förklara att dom har tagit livet av en av SL:s gäster i T-banan. Behandlar man gäster så tycker du?

Han har säkert varit stökig men det har väl nästan alla som druckit varit vid nåt enstaka tillfälle när man druckit. På krogen kan det efter en öl vara svårt att bevaka sitt glas hela tiden. Jag har själv fått skit i ett glas på krogen och fått spel. Det kan gå väldigt illa. Jag har för mig att jag togs på LoB den kvällen. Dock blev jag aldrig misshandlad av poliserna.
Hoho; hur packad är man inte om man har en minneslucka stor nog att köra en LOB genom
Citera
2022-08-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen
Nej, domstolen kommer ta ställning till om det var nödvärn inte vad han gjort tidigare. Ingen tvekar på att vakterna skulle brottat honom, det är att det är att de ströp honom i en situation där det inte kan anses vara nödvärn. De hade fått kontroll på honom redan.
De kommer naturligtvis att bedöma situationen som helhet för vilken hotbild som ordningsvakterna stod inför. Där ingår naturligtvis att Juha precis har misshandlat oskyldiga människor och kanske till och med var i full färd med att hitta nästa måltavla.
Citera
2022-08-03, 20:27
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ja kompis, det är rimligt att ordningsvakten borde veta liksom alla andra att strypning kan leda till döden. Men, väg in i situationen att han och kollegan ska avbryta en pågående misshandel och få stopp på en bärsärk som åtminstone vad jag kan bedöma är starkare och tyngre än henne och kanske även honom. De har inte polisens pepparspray, eller handeldvapen utan endast batong och handfängsel.
Tror du att man kommer att väga in deras tjänsteutövning, utsatthet, rädsla att själva få stryk, adrenalinnivå och svårighet att få stopp på mannen när varken hans kamrater eller civilister som angripits gjort det?
Det kan mycket väl framkomma vid obduktion att mannen hade en hel cocktail av droger och alkohol i sig som snabbade på dödsförloppet. Någonting hade ju uppenbart satt frontalloben ur spel på mannen, varför skulle han annars spöa på vänner, oskyldiga civilister och vakter. Knark, mediciner?
I tidningen berättar alltid efterlevande att den avlidne var världens finaste och om han någonsin begått ett brott så var det något han lämnat bakom sig för att nu leva på rätt sida lagen osv. Frågan kvarstår varför mannen under en sträcka på några hundra meter misshandlade upp till 10 pers som inte haft med honom att skaffa? Utgången blev oavsett orättvis och beror på oaktsamhet. Han förtjänade att leva.
Jag tycker du nonchalerar lite hela faktumet att ordningsvakterna fortsätter att hålla strypgrepp på honom trots att han är helt lealös. Skillnaden att hålla i en levande kontra livlös kropp är väldigt väldigt tydlig. Om de enbart trodde att han var medvetslös så är det TOTALT LIVSFARLIGT att släppa en skalle ned mot ett betonggolv 1 dm ovanför marknivån då inga nack- och ryggmuskler instinktivt kommer hejda fallet. Att dessutom sätta handfängsel på en människa som inte andas är helt befängt.

Det här är ett solklart mord. Med största sannolikhet blev den mörkhyade vakten provocerad av att det var en vit man med rakad skalle han skulle ta hand om och av den anledningen valde han att vara helt skoningslös och utövade samma våld som han säkerligen utövar mot svenskar på fritiden för skojs skull.
Citera
2022-08-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Något uppsåt till mord går inte att se i det här läget. Det kommer sannolikt bli vållande om någon straffpåföljd utdöms. Att Juha inte tilläts fortsätta sina härjningar i tunnelbanan ska vi nog vara glada för.

Men tycker du att han skall bäras ut död från t-stationen ? ? ? ? ? ? ?
Citera
2022-08-03, 20:32
Medlem
Citat:

Vem är han?

Tror han mest bara är chockad, vilket inte är så konstigt om du först blir slagen av en helt okänd man som sedan blir strypt till döds av två ordningsvakter direkt efter.

Många här som tjatar på om att han som filmar inte verkar skadad och att det inte var nåt ordentligt slag etc. Men tro fan att om du får en smäll helt oprovocerat av en okänd man på tuben så går du nog upp rätt mycket i varv och blir chockad - även om slaget i sig kanske inte gjorde så mycket skada.

Känns som många här förväntar sig att alla inblandade borde agerat mer rationellt helt utan att ta chock etc i beaktning…
Citera
2022-08-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartapetterdeluxe
Killen är svensk, inte bruden

Killen är inte svensk. Stort svart skägg. Kan han vara muslim?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in